Python vaiko Lowracer - 300 Nokialla?

Nojapyörä kuntoilu ja urheilu välineenä. Keskustelua nopeudesta, ajotekniikasta yms. Ja tietenkin nojapyörä vastaan pystypyörä -keskustelu.
Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Python vaiko Lowracer - 300 Nokialla?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jori kirjoitti:

Arvelen Pastorin havittelevan pythonia -ei niinkään parhaan kisatuloksen tai kanssakilpailijoiden voittamisen takia- vaan itsensä ja matkan. Pythonilla olet enemmän Zen. Kolmesataa pythonilla on todella Zen.

Naulan kantaan. Jopa Zen sana on ollut mielessä.

Jotenkin kiehtova ajatus. Tänäkään vuonnkaan en ole ajatellut muiden kanssa juuri kisailla, vaan keskittyä oman mielen kanssa painiskeluun.
Eritoten tässä vaiheessa kun pyörä on rakentamatta ja sillä ei osaa vielä edes ajaa. Aiemmin kokeillusta 300 metrin ennätyksestä kun saisi parannusta sinne 300 kilometriin.

PW kirjoitti:

Kannustan pastoria valitsemaan pythonin Nokialle takaajatuksena ett jos vaikka pysysin vauhdissa omallani ja saavuttasin kans tuon 300:n pyykin :D

Jos pysyt viimevuoden vauhdeissa rikkomatta edellisenä päivän paikkoja, niin eiköhän toi nyt ole saavutettavissa muutenkin. Musta ei taida olla vetoavuksi muuten kuin telepaattisesti.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Python vaiko Lowracer - 300 Nokialla?

Viesti Kirjoittaja tavasti »

PW kirjoitti:

Kannustan pastoria valitsemaan pythonin Nokialle takaajatuksena ett jos vaikka pysysin vauhdissa omallani ja saavuttasin kans tuon 300:n pyykin :D

Ajetaanko me nyt kaikki samassa letkassa, kun se 300 minullakin olisi kiikarissa? Eli noin 50 km enemmän kuin viimeksi. Viimeksi ajoaikaa oli noin 10h, karsimalla taukoja puoleen tulee 25 km, loput pitäisi ottaa tahtia kiristämällä.

Jotenkin luulen, että PW menee menojaan, Pastorin kanssa voidaan kruisailla kunhan Pastori saa itselleen vähän vauhdikkaamman pyörän kuin viimeksi.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Python vaiko Lowracer - 300 Nokialla?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

No ni. Okei.

Kuva

Nyt kun keskustelu velloo kiivaana ja kaikki puolitusinaa kotikutojaa punoo juonia valtaisien tulosparannusten saavuttamiseksi, niin samaa miettimistä otn täälläkin taas (kuin pari vuotta sitten). Sillä erotuksella että mullahan on jo toi p300 olemassa. Joten sen kunnostamalla ei tarttisi lowraceria rakentaa, jäisi sitten jotain tekemistä 2015 kisoihin.

Jos sittenkin vain siivoaisi ton pythonin (roippeet veks - maali kuntoon) ja:

  • laittaisi kevyemmän navan tai peräti ketjuvaihteet. Mä ajoin itseasiassa koko ajan vain kolmella vaihteella. Periaatteessa kahdellakin pärjäisin - jos ei laittaisi alamäkeen isompaa olleskaan.
  • Olisko duomatic elegantti - vois olla. Passailisi sitten eturattaan koolla välitykset kuntoon. EDIT: duomatic - jalkajarru yhdistelmällä tosiaan lähtisi tankokin pois. Nexus 8 painaa ihan helvetisti - joten eroa duomaticiin lienee kilon verran.
  • vaihtaisi kevyemmän penkin . mä laskin viime vuonna että painon saisi sinne 11-12 kilon väliin.
  • jos saisi vielä vähän loivempaan kulmaan tota penkkiä - olikos tästä jotain tietoa että kuinka loiva se pystyi pythonissa olemaan?
  • ajelisi pari tonnia lisää = Zen vahventuisi

EDIT: duomatic painaa - 1400g
EDIT 2: Mullahan olis tosiaan tommoinen automatic napa - jos sen saisi viritettyä sopivasti vaihtamaan kepeempää siihen maaliviivan kohdalle - että olis ylämäki kivempi http://hubstripping.wordpress.com/fs-torpedo-automatic/

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Python vaiko Lowracer - 300 Nokialla?

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Pastori kirjoitti:

Nyt kun keskustelu velloo kiivaana ja kaikki puolitusinaa kotikutojaa punoo juonia valtaisien tulosparannusten saavuttamiseksi, niin samaa miettimistä otn täälläkin taas (kuin pari vuotta sitten). Sillä erotuksella että mullahan on jo toi p300 olemassa. Joten sen kunnostamalla ei tarttisi lowraceria rakentaa, jäisi sitten jotain tekemistä 2015 kisoihin.

Joo, samassa pisteessä ollaan kuin pari vuotta sitten ainakin mun osalta. Pari vuotta sitten kuvittelin, että 300 tulee sen kun ajaa. Ei ole tullut, ei edes samaa tulosta.

Mulla olis about saman näköinen python, mutta juuri nyt ei ole vaihteita lainkaan, ja näissä maastoissa ei oikeaa ajamista ilman vaihteita paljoa harjoitella, tai sitten jos välitykset on ylämäen mukaan, niin hissukseen mennään.

Sulla on jo pyörä, ja osaat jo pythonilla ajaa, joten sinänsä valmis suunnitelma. Itse en välttämättä usko, että minä osaan ajaa niin hyvin pythonilla ensi kesänä että Nokialle olisi sillä asiaa.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Python vaiko Lowracer - 300 Nokialla?

Viesti Kirjoittaja PW »

tavasti kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Nyt kun keskustelu velloo kiivaana ja kaikki puolitusinaa kotikutojaa punoo juonia valtaisien tulosparannusten saavuttamiseksi, niin samaa miettimistä otn täälläkin taas (kuin pari vuotta sitten). Sillä erotuksella että mullahan on jo toi p300 olemassa. Joten sen kunnostamalla ei tarttisi lowraceria rakentaa, jäisi sitten jotain tekemistä 2015 kisoihin.

Joo, samassa pisteessä ollaan kuin pari vuotta sitten ainakin mun osalta. Pari vuotta sitten kuvittelin, että 300 tulee sen kun ajaa. Ei ole tullut, ei edes samaa tulosta.

Mulla olis about saman näköinen python, mutta juuri nyt ei ole vaihteita lainkaan, ja näissä maastoissa ei oikeaa ajamista ilman vaihteita paljoa harjoitella, tai sitten jos välitykset on ylämäen mukaan, niin hissukseen mennään.

Sulla on jo pyörä, ja osaat jo pythonilla ajaa, joten sinänsä valmis suunnitelma. Itse en välttämättä usko, että minä osaan ajaa niin hyvin pythonilla ensi kesänä että Nokialle olisi sillä asiaa.

Mutta jos vahvistetaan Tavastin uskoa, miekin voisin rakentaa oman pythonin - kolme käärmettä rinnan ja tavote 300km :D sosiaalisempaa ku kinnerillä ajo.
Kinnerin rakentamista vois siirtää sinne 2015 vuoteen.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Python vaiko Lowracer - 300 Nokialla?

Viesti Kirjoittaja tavasti »

PW kirjoitti:

Mutta jos vahvistetaan Tavastin uskoa, miekin voisin rakentaa oman pythonin - kolme käärmettä rinnan ja tavote 300km :D sosiaalisempaa ku kinnerillä ajo.

Joo, kinnerihän ei ole yhtään sosiaalinen, kun ei kinnerikuski kuule mitään.

Noh, kai se pitää tuo Nexus 3 kiekko kantaa pajalle, että siihen saadaan kaikki pinnat, ja kysyä onko se vaihteisto kunnossa. 3-vaihteisella pääsee jo vähän harjoittelemaan, vaikkakin näissä maastoissa jos pääsee mäen ylös, niin kovaa ei pääse mitenkään. Mutta ehtiihän sen kovaa ajamisen ottaa ohjelmaan myöhemminkin, kunhan nyt osais ensinnä edes ajaa niin että uskaltaa tielle.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Python vaiko Lowracer - 300 Nokialla?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mullahan on se etu että toi nexus 8 on ihan kondiksessa. Joten rakkine on kohtuullisella vaivalla ajokunnossa. Jos nyt syksyn aikana pistäisi kondikseen ja verestäisi taitoja.
Kuudee onkin Nokialla varastossa - yhdelle kaverille koeajoa varten.

Avatar
Ralii
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 504
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 20:14
Paikkakunta: Espoo

Re: Python vaiko Lowracer - 300 Nokialla?

Viesti Kirjoittaja Ralii »

Jos Nokialle on ensi vuonna kolmekin pythonia tulossa niin yritän kyllä saada tehtyä tuon jo moneen kertaan aloittamani final cutin valmiiksi ja tulla neljänneksi. :mrgreen:

Optima Baron | 1kw Velogatti

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Python vaiko Lowracer - 300 Nokialla?

Viesti Kirjoittaja tavasti »

No kai se on sitten alettava nostaa ton ajoharjoittelun prioriteettia. Eilen vein Nexus 3 kiekon pajalle. Yhden 7 km pätkän keksin, jota ehkä pystyis ajamaan ilman vaihteitakin, jos perheen aikatauluun sopii niin pitää käydä tänään kokeilemassa sitä.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Python vaiko Lowracer - 300 Nokialla?

Viesti Kirjoittaja tavasti »

tavasti kirjoitti:

No kai se on sitten alettava nostaa ton ajoharjoittelun prioriteettia. Eilen vein Nexus 3 kiekon pajalle. Yhden 7 km pätkän keksin, jota ehkä pystyis ajamaan ilman vaihteitakin, jos perheen aikatauluun sopii niin pitää käydä tänään kokeilemassa sitä.

http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=2258962

Eka lenkki pyörätiellä, 14.4 km. Pystyy pitämään puolikkaan pyörätien levyistä ajolinjaa, mutta rennosta ei tarvitse puhua. Loppumatkasta alkoi väsyä, ja oli jo vähän vaikeampaa. Noilla välityksillä ajelee mukavasti sellaista noin 15 km/h vauhtia, ja ei minulla kyllä vielä oiken ole varmuutta sen kovempaa alamäkiinkään rullailla.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Python vaiko Lowracer - 300 Nokialla?

Viesti Kirjoittaja PW »

Ajoitko jo omatekemällä vai "kiertopalkinnolla" ?

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Python vaiko Lowracer - 300 Nokialla?

Viesti Kirjoittaja tavasti »

PW kirjoitti:

Ajoitko jo omatekemällä vai "kiertopalkinnolla" ?

Kiertopalkinnolla, omasta on tehtynä droppien ja keskiöputken irti rälläköinti luovuttajasta, ja 4 tussimerkitään suorissa putkissa 'tosta rälläkällä'.

Kiertopalkinnosssa yksi vaihde.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13801
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Python vaiko Lowracer - 300 Nokialla?

Viesti Kirjoittaja jori »

Onkos se ohjausakselin pultti vielä löysällä siinä kiertopalkintopythonissa. Siihen kannattasi laittaa ne brikat ja kiristää se akselipultti kunnolla, jotta se ylimääräinen klappi katoaisi.

Minä kokeilin Nokian radalla tuota kiertopythonia ja sitten Raliin pythonia. Ero oli melkoinen Raliin pyörän hyväksi. Toki molemmilla pystyi ajamaan, mutta Raliin pyörää saattoi ohjata lähes tarkasti verrattuna tuohon löysäniveliseen.

Lisäksi molemmissa on aloittelijalle liian liukas selkänoja. Hämeenlinnassa satoi ja kun vaneriselkänoja sai vähän vettä, muuttui se nahkeaksi t-paitaa vasten. Ajo muuttui heti paljon varmemmaksi. Irrallinenkin superlonpala penkin ja selkänojan välissä muuttaa selkänojan luistamattomaksi, sillä superlon on nahkea materiaali molempiin suuntiin.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Python vaiko Lowracer - 300 Nokialla?

Viesti Kirjoittaja tavasti »

jori kirjoitti:

Onkos se ohjausakselin pultti vielä löysällä siinä kiertopalkintopythonissa. Siihen kannattasi laittaa ne brikat ja kiristää se akselipultti kunnolla, jotta se ylimääräinen klappi katoaisi.

Oli se kireällä jo Nokiallakin, vaan siinä on vaan lyhyehkö laakeriväli, ja siitä se klappi tulee. Tai onhan siellä jotan väljää kouran sisäpuolella, mutta ei saa prikkoja paikalleen jos on ihan välyksetön.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Vastaa Viestiin