Mittarikeskeskustelua

Nojapyörä kuntoilu ja urheilu välineenä. Keskustelua nopeudesta, ajotekniikasta yms. Ja tietenkin nojapyörä vastaan pystypyörä -keskustelu.
Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Mittarikeskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Jos joku kaipaa mittaria niin tällaisella pitäis ainakin onnistua mittaus kivasti. Tuon hintaan kun laittaa postikulut päälle niin se on marketti mittarin hintainen ja ominaisuuksia löytyy huomattavasti enemmän. Tosin kadenssia tuo mittari ei taida mitat vaikka väittää niin. Ittellä on tuon "pikkuveli" malli C2 ja olen ollu tyytyväinen.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Lowride 12h Challenge in Nokia, 4.-5.8.2012 -> hahmottel

Viesti Kirjoittaja terppa »

Wacky kirjoitti:

Jos joku kaipaa mittaria niin tällaisella pitäis ainakin onnistua mittaus kivasti. Tuon hintaan kun laittaa postikulut päälle niin se on marketti mittarin hintainen ja ominaisuuksia löytyy huomattavasti enemmän. Tosin kadenssia tuo mittari ei taida mitat vaikka väittää niin. Ittellä on tuon "pikkuveli" malli C2 ja olen ollu tyytyväinen.

Mulla on justiin tuo mittari ja kyllä sitä kehua voi ja toimii luotettavan oloisesti. Kaksi ostin kerralla kun sai niin halavalla, toisellekin tuli Optiman myötä aika nopeasti käyttöä. Kadenssia ei mittaa...

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Lowride 12h Challenge in Nokia, 4.-5.8.2012 -> hahmottel

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Tässä onkin kovaa painiskelua sen suhteen - säästäisikö ja hankkisi uuden sykemittarin johon saisi kadenssin yms. kätsysti samaan. Vai meniskö vielä reistailevalla vanhalla Polarilla ja hankkisi vaikka tämän kaveriksi - http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=28224

Nyt kun tulee liikuttua juoksemallakin - niin Edge 500 ei taida ollakaan se vaihtoehto vaan esimerkiksi nämä:

Garmin 310 https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=142&pID=27335
Syväluotaava analyysi tässä: http://www.dcrainmaker.com/2009/09/garm ... eview.html
tai sitten

Timex Ironman möhkökello http://goo.gl/HbSDx
Syväluotaava analyysi tässä: http://www.dcrainmaker.com/2010/08/time ... er-in.html

Tai no. Garminilla on hienompikin laite - mutta kun tuo 310 on nyt se seuraava poistuva malli niin voisi olettaa että hinta putoaa köyhälle soveliaaksi. Timexia saa jo nyt aika edullisesti. Molempia siis löytyy Ebaysta noita listahintoja alemmilla kustannuksilla.

Vituttaa kun tuli hankittua (taas) väärä puhelin männäsyksynä. Jos nyt olisi hankkimassa niin huolehtisin että laite tulee ANT+ laitteita http://www.thisisant.com/pages/develope ... ndroid-api ja silloin tämä kaikki pähkäily olisi joutavaa kun saisi puhelimen mittaamaan ja tallentamaan kaiken. Nyt tohon luurin saisi sykemittauksen - mutta kadenssia esim. ei.

Joo. Kyllähän sen kadenssin nyt vaikka laskee päässään, niin olen tehnytkin - mutta olisi kätsyä joskus vertailla tietoja vanhempien reissujen kanssa. Mä olen niin lahopää ja laiska kirjaamaan mitään ylös - että nykytekniikan apu olisi niin kivaa, kun kaikki tallentuisi kätevästi samaan tiedostoon joka olisi webissä tallessa.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Mittarikeskeskustelua

Viesti Kirjoittaja mhelander »

On se no tullu sanottua moneen kertaan mutta mulle on ollu oleellista hyötyä kirjata ylös keskiarvot sykkeestä, kadenssista ja nopeudesta ja tietysti kelistä. Näillä ymmärsin että MP:lle pitää tehdä jotakin... Kun lowraceri oli nopeampi samoissa olosuhteissa vastoin järkeä.

Samaa hyötyä on ollu harjoittelun suunnitteluun ja mihin pitää kohdentaa enemmän.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Mittarikeskeskustelua

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Halvin tapa siihen kadenssin mittaamisen on se toinen halpa mittari. Toki bilteman mittarilla ei saa aivan 100% tarkkaa asetusta, kun renkaan koon asetus on tuumina, mutta aika liki menee. Ja sen eron paljonko heittää näkee hyvin, koska siinä mittarissa on pikkunäyttönä toki myös rpm lukema :-)

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

noja
Viestit: 153
Liittynyt: 23 Elo 2010, 06:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Mittarikeskeskustelua

Viesti Kirjoittaja noja »

Wacky kirjoitti:

Jos joku kaipaa mittaria niin tällaisella pitäis ainakin onnistua mittaus kivasti. Tuon hintaan kun laittaa postikulut päälle niin se on marketti mittarin hintainen ja ominaisuuksia löytyy huomattavasti enemmän. Tosin kadenssia tuo mittari ei taida mitat vaikka väittää niin. Ittellä on tuon "pikkuveli" malli C2 ja olen ollu tyytyväinen.

Hyvä vinkki! Mittari piti ostaa jo viime kesänä mutta jäi ostamatta kun ei okiein tiiä mikä olis hyvä ja halpa :) . Mutta mutta kun en oo koskaan mitään nettikaupasta tilannut ja on vielä enkkuakin toi sivu :cry: ... mitenkähän tälläisen osais tilata :oops: ... voi olla paree kun menee motonettiin :mrgreen: , vai olisko muita vaihtoehtoja.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Mittarikeskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Wacky »

noja kirjoitti:
Wacky kirjoitti:

Jos joku kaipaa mittaria niin tällaisella pitäis ainakin onnistua mittaus kivasti. Tuon hintaan kun laittaa postikulut päälle niin se on marketti mittarin hintainen ja ominaisuuksia löytyy huomattavasti enemmän. Tosin kadenssia tuo mittari ei taida mitat vaikka väittää niin. Ittellä on tuon "pikkuveli" malli C2 ja olen ollu tyytyväinen.

Hyvä vinkki! Mittari piti ostaa jo viime kesänä mutta jäi ostamatta kun ei okiein tiiä mikä olis hyvä ja halpa :) . Mutta mutta kun en oo koskaan mitään nettikaupasta tilannut ja on vielä enkkuakin toi sivu :cry: ... mitenkähän tälläisen osais tilata :oops: ... voi olla paree kun menee motonettiin :mrgreen: , vai olisko muita vaihtoehtoja.

Motonetista saa kyllä mittareita, mutta tuo on kyllä mun mielestä vähän toista luokkaa kun ne mittarit mitä sieltä löydät.
Luulis että joku on tilaamassa jotain CRC:stä, et ehkäpä löytyy ystävällinen sielu joka pistää tilaukseen mukaan ja vieläpä kun sattuisi asumaan samalla suunnalla kun sinä niin säätyisit uudelleen postitukselta suomessa. Hintaa suomessa uudelleen postitukselle tulee toki vähän lisää kun tuo muistaakseen tulee paketissa joka on sen mallinen että menee väkisin pakettina. Auttaisin itse, mutta en oo aikeissa tilaa sieltä mitään joten en ainakaan vielä voi auttaa. :|

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Mittarikeskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Toihan kantsii tilata yksinään sieltä - tai sitten katsoa mitä muuta kätevästi sieltä saisi ja sitten tuleekin tilattua jo niin paljon kaikkea tarpeellista että menee yli sen ilmaisen postipaketin rajan.

NO. Pelkka mittari on alessa ja sen postikulut ovat n. 6 euroa. Kokonaishinta on 20 - jää vielä hintaeroa siihen normihintaan 15 euroa.

noja
Viestit: 153
Liittynyt: 23 Elo 2010, 06:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Mittarikeskeskustelua

Viesti Kirjoittaja noja »

Motonetista saa kyllä mittareita, mutta tuo on kyllä mun mielestä vähän toista luokkaa kun ne mittarit mitä sieltä löydät.

Tätä juuri tarkoitin tolla naureskelevalla hymiöllä ja siksi en sitä viime kesänä sieltä ostanut vaikka, mielestäni sama sigma oli paikallisessa pyöräliikkeessä yli puolet kalliimpi, en oo varma. Jos Pastori kirjoituksesta oikein ymmärsin niin onko toi mittari suomesta ostettuna 35€... saattan jopa ostaa sen sitten sumesta (kieli taidottomasta päästä kärsii koko kukkaro), tai sitten täytyy lähtee vaivaamaan kieli taitoista kaveria... joo niin mää teen.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Mittarikeskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Pastori »

VDO_C4.jpg
VDO_C4.jpg (19.8 KiB) Katsottu 5938 kertaa
noja kirjoitti:

Jos Pastori kirjoituksesta oikein ymmärsin niin onko toi mittari suomesta ostettuna 35€...

Ei kun CRC:n hinta on se 34 ja jotain. Laita se crc:n urli googlen käännöskoneeseen ja osta se ihan suomenkielellä.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mittarikeskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

http://www.testipenkki.net/muut/artikke ... /index.php Täältä löytys vähän toisenlainen lelu. :roll:
http://www.radioduo.net/product_info.ph ... ts_id=1298 Tämmönenkin tuolta löyty. :oops:
http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=10294 Vielä yksi lisää. :lol:
http://www.fillarikellari.fi/index.php? ... 52&sd=5204 Tämän tähän viellä präntään. Että saa niitä Suomestakin . :twisted:

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Mittarikeskeskustelua

Viesti Kirjoittaja terppa »

Google- tai bing -kääntäjä on hyvä apu meille joilla kieli ei taivu kuin rullalle :) Monissa ulkomaisissa verkkokaupoissa on mahdollisuus maksaa myös Paypal-tililtä jos ei halua luottokorttia käytää tai ei semmoista omista. Paypal-tili on ilmainen ja sinne voi siirtää rahaa vaikka just sen verran kun seuraava kauppareissu edellyttää, mulla rahojen siirtyminen on kestänyt 2 pankkipäivää. Tässä linkki ohjeisiin joilla itse Paypal-tilin opettelin http://www.maksukamu.com/tilisiirto-paypaliin/

Kun minulla ensimmäinen mittari hajosi niin nopeasti piti saada paikallisesta pyöräkaupasta uusi ja halvin keskinopeutta mittaava kyyneleet silmissä tingitty maksoi muistaakseni 35€ eli siihen verrattuna tuo vdo:n keksintö on ilmainen kun ominaisuuksia löytyy vielä enemmän.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

noja
Viestit: 153
Liittynyt: 23 Elo 2010, 06:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Mittarikeskeskustelua

Viesti Kirjoittaja noja »

Ei kun CRC:n hinta on se 34 ja jotain.

No niin, tää on niin tätä, taas ymmärsin väärin :| :mrgreen: .

Laita se crc:n urli googlen käännöskoneeseen ja osta se ihan suomenkielellä.

Joo kyllä ton jo käänsin... mutta kun en oo netistä mitään tilannut niin en siitä mitään ymmärrä siltikään, ja laiskuuttani en viitsi ruveta perehtymään :oops: , helpompaa mennä höpönettiin :lol: .

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Mittarikeskeskustelua

Viesti Kirjoittaja PW »

Viime elokuun alusta ollut käytössä Cateye velo 8 mittari , makso pyöräliikkeessä muistaaksein jotain 30,- voi olla ett anto alennusta jonkun euron tuosta. Kellon lisäks ilmottaa 6 eri lukemaa ja langallinen. Langattomat on kait epävarmempia. Jostain syystä tuo näytti ainakin Nokian mittausten mukaan ylimäärästä mutt se on säädettävissä kohalleen tietysti.
Samanlainen nettikauppa tumpelo miekin, siks ostan mieluiten oikeesta kaupasta jos se on mahollista.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mittarikeskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Vastaa Viestiin