Velodromi?

Nojapyörä kuntoilu ja urheilu välineenä. Keskustelua nopeudesta, ajotekniikasta yms. Ja tietenkin nojapyörä vastaan pystypyörä -keskustelu.
Kyytsis
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 298
Liittynyt: 11 Elo 2010, 20:56

Velodromi?

Viesti Kirjoittaja Kyytsis »

Moi,

tämän ketjun hengessä: http://www.yksivaihde.net/site/foorumi/ ... p?id=11162

Onko kukaan käynyt nojapyörällä kokeilemassa? Itseä alkoi kyllä kiinnostaa miten moinen sujuisi ja miltä tuntuisi. En tiennyt että tuolla on vapaita vuoroja, aina kuvitellut että tuo on tarkastikin vahdittu paikka.

t:Ville

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Velodromi?

Viesti Kirjoittaja Stapani »

Yep

4 kertaa olen siitä tullut trikellä TDH:n maaliin.
Ekalla kerralla pelotti niin perkeleesti, luulin että nurin mennään.
Seuraavilla kerroilla olen suosiolla ajanut lyhintä reittiä
sisäradalle ja siitä sotkenut perille......

Ei sen puoleen, voin tulla kokeileen, jos aikataulut osuu kohdalleen
ja sinne enemmänkin olisi tulossa nojakkeja.

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

jarkko
Viestit: 32
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 08:17

Re: Velodromi?

Viesti Kirjoittaja jarkko »

Onko siitä vuosi vai kaksi kun siellä ajettiin katetulla kaksipyöräisellä noin vuorokausi putkeen? Olen itse ajanut siellä vain ratapyörällä (sama nimimerkki yksivaihteessa). Radan pinta on onnettomassa kunnossa ja toisessa kaarteessa on pientä epätasaisuutta muutenkin. Jos pysyy viivojen välissä, mitään ihmeempää ongelmaa nojakilla tuskin tulee. Aamuisin kannattaa tsekata ensin jalkamiehenä, että varjon puoleinen kaarre on varmasti kuiva.

Jos siellä sattuu olemaan ratapyöräilijöitä kun menet paikalle, kannattaa käydä jutustelemassa ensin, mitä tykkäävät samaan aikaan ajamisesta. Ainakin jos itse siellä olisin ajamassa, pitäisin pahana että nojapyörä tulisi peesiin, koska nojakkien eturattaat/voimansiirto eivät ole kaikkein turvallisimpia kolaritilanteissa edessä kaatuvan näkökulmasta. Muuten en näe samanaikaisessa ajossa ongelmia, kunhan kaikki ajavan samojen "sääntöjen" mukaan. Sääntöjä velotreenaamisessa on aika vähän: jarruihin ei kosketa (ratapyörissä ei moisia edes ole), ja ohitetaan yläkaarteen puolelta.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Velodromi?

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Vieläkö Tampereen Lamminpään Velo on ajokunnossa. Aikanaan Turun seurullakin oli jonkun pirturokarin rakentama , en tierä onko olemassa enään. Siittä tuli jotain historiikkia TV:sä kun tuli tästä A tuotteen rokaamisesta historiallinen ohjelma. Niin sit asiaan, eikö ole kumma että tähän maahan ei saada aikaiseksi yhtään sisähallia. Tässä olisi hyvä aihe suurempaankin keskusteluun julkisuudessa . Tampereella siittä oli joskus neljäkymmentä vuotta sitten puuhastelua. Taisi jäädä siihen että tonttia ei löytynyt. Jäähallit vie aina etusialla tässä maassa. :twisted:

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Velodromi?

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Nojanalle kirjoitti:

Vieläkö Tampereen Lamminpään Velo on ajokunnossa. Aikanaan Turun seurullakin oli jonkun pirturokarin rakentama , en tierä onko olemassa enään. Siittä tuli jotain historiikkia TV:sä kun tuli tästä A tuotteen rokaamisesta historiallinen ohjelma. Niin sit asiaan, eikö ole kumma että tähän maahan ei saada aikaiseksi yhtään sisähallia. Tässä olisi hyvä aihe suurempaankin keskusteluun julkisuudessa . Tampereella siittä oli joskus neljäkymmentä vuotta sitten puuhastelua. Taisi jäädä siihen että tonttia ei löytynyt. Jäähallit vie aina etusialla tässä maassa. :twisted:

Sitähän ne on haaveillut
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/show ... E4velodrom
Varmaan myös yksivaihteen sivuilla. Totta, jäähalli pitää löytyä joka notkosta mutta velodromia ei ole ollenkaan :D okei, on ne käyttäjämäärätkin vähän eri luokkaa

Vastaa Viestiin