Polviongelmien hoitovinkit

Nojapyörä kuntoilu ja urheilu välineenä. Keskustelua nopeudesta, ajotekniikasta yms. Ja tietenkin nojapyörä vastaan pystypyörä -keskustelu.
Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Polviongelmien hoitovinkit

Viesti Kirjoittaja terppa »

Pastori kirjoitti:

Nyt hirvittää miten homma menee. Mulla on jotain hyvin lähellä täntyyppistä. Onko kokemuksia?

http://www.time-to-run.com/suomi/vammat/top5/itb.htm

Mulla oli talvella vähän tuontyyppistä, oikeassa jalassa polven ulkosyrjä ja ennemminkin polven alapuolella,(rullakkoja umpihangessa vetäessä kipeytyi). Polvitukien kanssa pystyin toimimaan ihan normaalisti. Ihan perustuet jotka näyttää neopreemiltä, rakenne on kuitenkin kaksiosainen.

Kuva

Äitin kanssa juttelin kinessioteipeistä ja aikanaan hän eräällä pyöräreissullaan sai korjattua kipuilevan polven kinessioteipillä eli ilmeisesti tuen puristusvoima ei tarvitse olla hirveän iso, että siitä hyötyy, joustavahan tuen täytyy olla, että sen kanssa voi liikkua.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Polviongelmien hoitovinkit

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mulla onkin itseasiassa ollut viitisen vuotta tuet käytössä. Nyt olen vähentänyt kun on läskii vähemmän. Pitää palata käyttämään.
Kipu on juuri tuossa alapuolella mullakin. Alunperin tuo alkoi maastojuoksutapahtumassa missä oli todella hankala alusta = kipu alkoi noin viiden kilsan kohdalla ja vedin sitten puolimarataonin loppuun asti. Seuralaisella onneksi kramppasi jalka 17 kilsan kohdalla ja sain itekkin tekosyyn kävellä :)

Nyt tulehduskipulääkettä nassuun ja tuet käyttöön.

Vastaa Viestiin