Battle mountain 2012

Nojapyörä kuntoilu ja urheilu välineenä. Keskustelua nopeudesta, ajotekniikasta yms. Ja tietenkin nojapyörä vastaan pystypyörä -keskustelu.
Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Battle mountain 2012

Viesti Kirjoittaja Syväri »

2-pyöräsellä tandemillakin paranneltiin maailmanennätystä, 116,3km/h

Jotain sattui aika pahastikki tuolla mut videota en äkkiseltään löytäny.

Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Battle mountain 2012

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Syväri kirjoitti:

2-pyöräsellä tandemillakin paranneltiin maailmanennätystä, 116,3km/h

Jotain sattui aika pahastikki tuolla mut videota en äkkiseltään löytäny.

Joo Velo2X:n rengas puhkesi 120 kmh nopeudessa ( Videossa Velo2x );

Tandemista loppui vaihteet !

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Battle mountain 2012

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Syväri kirjoitti:

Altair 3 Yannick Lutz
Kuva

bentrideronlinesta muutama hyvä kuva tekniikasta.. (ei nyt saanu yhistettyä henkilöitä)
Kuva
Kuva

Meneekö alhaalla sama ketju läpi..Altair 1:llä kelattiin 118 km/h..onko nämä muut nopeampia ?

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Battle mountain 2012

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Tuossa ketju menee aluksi eteenpäin jossa on vaihtaja ja rataspakka (ja samalla akselilla välitystä suurentava ratas yhdistelmä), sieltä left-hand virityksellä etupyörälle. Tarkoitus oli lisätä tilaa jaloille ja kaventaa nokkaa.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Battle mountain 2012

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Tässä pätkä siitä kun VeloX 2 kaatui 120 km/h vauhdissa: http://www.youtube.com/watch?v=b1sFgU0N-3c

Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Battle mountain 2012

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Wacky kirjoitti:

Tässä pätkä siitä kun VeloX 2 kaatui 120 km/h vauhdissa: http://www.youtube.com/watch?v=b1sFgU0N-3c

Siitä katoaa heti ohjattavuus.

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Battle mountain 2012

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Syväri kirjoitti:

Tuossa ketju menee aluksi eteenpäin jossa on vaihtaja ja rataspakka (ja samalla akselilla välitystä suurentava ratas yhdistelmä), sieltä left-hand virityksellä etupyörälle. Tarkoitus oli lisätä tilaa jaloille ja kaventaa nokkaa.

Se on totta pituutta 30-50 cm lisää ja painoa 5-6 kiloa ja uusi akselointi..kannattiko ?

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Battle mountain 2012

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Lizard100 kirjoitti:
Syväri kirjoitti:

Tuossa ketju menee aluksi eteenpäin jossa on vaihtaja ja rataspakka (ja samalla akselilla välitystä suurentava ratas yhdistelmä), sieltä left-hand virityksellä etupyörälle. Tarkoitus oli lisätä tilaa jaloille ja kaventaa nokkaa.

Se on totta pituutta 30-50 cm lisää ja painoa 5-6 kiloa ja uusi akselointi..kannattiko ?

Sillä on tietty vaikutus tehontuottoon kun vaihteita on riittävästi. Noin kapeaan nokkaan ei mahdu mitään 100000t ratasta ja minusta tämä oli varsin pätevä ratkaisu. Painoahan tuosta tuli ehkä 2kg lisää max. Ja saatiin kapea nokka.

Ei ne oo tainnu jenkkifoorumillakaan oikeen piitata sun suunnitelmista ja tyylistä esittää asioita vai kuinka?

Lizard100 kirjoitti:

Siitä katoaa heti ohjattavuus.

Onko yllätys, kun etupyörästä pamahtaa kumi. Sun nylon pyörät ei ees pysyisi tiessä kiinni :lol:

Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Battle mountain 2012

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Syväri kirjoitti:
Lizard100 kirjoitti:
Syväri kirjoitti:

Tuossa ketju menee aluksi eteenpäin jossa on vaihtaja ja rataspakka (ja samalla akselilla välitystä suurentava ratas yhdistelmä), sieltä left-hand virityksellä etupyörälle. Tarkoitus oli lisätä tilaa jaloille ja kaventaa nokkaa.

Se on totta pituutta 30-50 cm lisää ja painoa 5-6 kiloa ja uusi akselointi..kannattiko ?

Sillä on tietty vaikutus tehontuottoon kun vaihteita on riittävästi. Noin kapeaan nokkaan ei mahdu mitään 100000t ratasta ja minusta tämä oli varsin pätevä ratkaisu. Painoahan tuosta tuli ehkä 2kg lisää max. Ja saatiin kapea nokka.

Ei ne oo tainnu jenkkifoorumillakaan oikeen piitata sun suunnitelmista ja tyylistä esittää asioita vai kuinka?

Lizard100 kirjoitti:

Siitä katoaa heti ohjattavuus.

Onko yllätys, kun etupyörästä pamahtaa kumi. Sun nylon pyörät ei ees pysyisi tiessä kiinni :lol:

Mulla on tullut jenkkifoorumia henkilökohtaisia kavereita joiden kanssa käydään meilivaihtoa...ja "nylonpallot" ovat olleet näemmä hyvin suosittu asia ja tullaan kokeilemaan jatkossa.

Ilmeisesti sinä et pidä tyylistäni koska olet ainoa joka kokoajan kritisoi ikävään sävyyn ?

Onko toi kuvan laite VARNA DIABLO II...ei kai siinä kovin montaa vaihdetta ole vai onko ?

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Battle mountain 2012

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Korjatkaa käytöstapoja. Perustakaa oftopikkiin vaikka oma riitaketju. Älkää sotkeko riitelyyn meitä muita. Huom. Tämäkin ketju olialuksi ihan asiallinen. En totisesti pidä tästä muutoksesta, enkä anna teille lupaa jatkaa tätä.

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Battle mountain 2012

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Noh, asiaan: onhan tuossa ainakin 7-vaihteinen pakka.

En oo varma enää kenen pyörä toi oli. Epäilisin että Team Aurora.

Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Battle mountain 2012

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Okei TEAM AURORA..koetan etsiä sen jostakin..kyllä tuossa jotakin on..aiemmin vaan muistan saaneeni kovaa kritiikkiä tuosta ylimääräisestä akseloinnista omassa chopperissani.


edit; http://auroraspeedbike.blogspot.fi/2012 ... pdate.html

Ei ollenkaan turhia veikkoja..periskooppi jonka kautta katsotaan eteenpäin ainakin aiemmissa malleissa.

Viimeksi muokannut Lizard100, 27 Joulu 2012, 13:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Battle mountain 2012

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Lizard100 kirjoitti:

Okei TEAM AURORA..koetan etsiä sen jostakin..kyllä tuossa jotakin on..aiemmin vaan muistan saaneeni kovaa kritiikkiä tuosta ylimääräisestä akseloinnista omassa chopperissani.

No hei. Tämä on internet. Joko pyörii netissä ja uskoo kaiken tai sitten tekee mitä haluaa ja ei usko mitään. Tai jotain siltä väliltä. Tai toisinpäin.

Tehokkain voimansiirtohan se on jos on suora veto, mutta monestikko se on käytännössä mahdollista. Muistaakseni chopperissasi se väliakseli oli turha ts. ketjun olisi voinut vetää idlereillä.

Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Battle mountain 2012

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Niin se chopperi taisi silti olla liian monimutkainen.

Täällä on muuten tosin montaa erilaista konseptia; http://www.recumbents.com/wisil/whpsc20 ... ofiles.htm

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Vastaa Viestiin