Tavoitteesi Nokialla 2013

Nojapyörä kuntoilu ja urheilu välineenä. Keskustelua nopeudesta, ajotekniikasta yms. Ja tietenkin nojapyörä vastaan pystypyörä -keskustelu.

200m, 1h ja 12h ajon tavoitteesi

En osallistu kilpailuun

5
21%

30km/h 20km 100km

0
Ei ääniä

35km/h 25km 150km

1
4%

40km/h 30km 200km

6
25%

45km/h 35km 250km

1
4%

50km/h 40km 300km

4
17%

55km/h 45km 350km

3
13%

60km/h 50km 400km

4
17%
 
Ääniä yhteensä: 24

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Tavoitteesi Nokialla 2013

Viesti Kirjoittaja tavasti »

kmb kirjoitti:
tavasti kirjoitti:

Ja oikeastaan itse pitäisi kokeilla, että miten ilman hiilihydraatteja elämään tottuneen pitäisi toimia, syödä kuten muulloinkin, vai kenties tuollaisessa pitkässä suorituksessa jotain hiilareitakin ottaa?

Itse syön tällä hetkellä "hiilihydraattitietoisesti". Kuitenkin yli tunnin suorituksien ympärillä ja aikana syön hiilihydraatteja, jos ei muuten niin siksi että lihaksien surkastumiselta välttyisin. Tästäkin löytyy netistä kaikki mahdolliset mielipiteet (eli tarviiko hiilihydraatteja ollenkaan liikuntaankaan vai ei).

No ei ainakaan väkisin tarvi. Tai no riippuu lasketaanko tuollainen 242 km vähillä harjoittelulla ajettuna liikunnaksi vai ei, mutta en minä pahemmin hiilareita käyttänyt. Jukalta otin vähän sokerista yhdessä kohtaa, mutta ei siitä ainakaan mitään apua ollut.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Tavoitteesi Nokialla 2013

Viesti Kirjoittaja terppa »

terppa kirjoitti:

12h kisa on minulle varmaan taas se päämatka ja 400 km on tavoitteena (viime vuosi Wavilla 380 km). Nyt saa riittävästi kilometrejä alle, eli on tuttu pyörä ja tottumusta, toivottavasti myös vatsa kestää tämän vuoden koitokset :mrgreen: niin ei mene tehokasta ajoaikaa oksenteluun. 9 h oli helppo nakki pitää tavoitenopeutta mutta ne viimeiset ja etenkin viimeinen tunti on aika haastava, mutta joku sen aika viisaasti sanoi, että suuri osa suorituksesta tulee päästä eikä välttämättä lihaksista.

Tunnin ajossa olisi komea jos pääsisi kattamattoman ennätysnopeuteen joka taisi olla 45,5 km/h kun sitä aina kysytään kuinka kovaa tuolla pääsee (viime vuosi taisi olla 42,? km/h). Aika sitten näyttää riittääkö pelkkä unelmointi isoihin nopeuksiin koska erikseen en meinaa juurikaan reenata.

Polviani säälin ja jätän 200m ajon tänäkin vuonna väliin. Ajokkina tänä vuonna on Mango.

12h ajossa pääsin tavoitteeseen eli 400 km meni rikki. Tunnin ajossa olisi aika paljon petrattavaa, että saa 45 km, nyt 41 km eli huonommin kuin vuosi sitten. Ehkä reenaan ensi vuodeksi? Kisakatto voisi auttaa mutta sitä pitäisi testata koko tunti ensin helteellä... Nyt lyhkäisellä kokeella se on aika tukala visiiri kiinni.

200 metriä piti jättää väliin mutta ajoin sitten kolmesti. 65kmh olisi mulle ollut unelma mutta lainakatolla 62kmh, loppunopeus mitä mittariin jäi olisi ollut mittarivirheellä korjattuna tuo unelma eli pitäisi tätäkin harjoitella kun se ei polvissa sitten tuntunutkaan.

Ensi vuodeksi tavoitteena parantaa kaikkia tuloksia mutta pitää vielä miettiä kuinka paljon.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Tavoitteesi Nokialla 2013

Viesti Kirjoittaja terppa »

jviirret kirjoitti:

. Mulla oli ajoaika mittarissa 10h45min, eli taukohin meni 1h15min. Ampiaisen pisto ja lokasuojan pika-asennus aiheutti kaksi pysähdystä, mutta loput tarve päästä kuselle. Vissyä olisi aina pullossa ollut, mutta join kierrosta ennen tyhjäksi kun tiesi että sen pääsee samalla täyttämään. En tainnut pystyä ajamaan kuin yhden tunnin pätkän ja noita vajaan 5min taukoja tuli siis pidettyä ainakin 15. Yhtään pidempää taukoa en pitänyt.

Jukka

Tuota jäin fundeeraamaan, että söitkö suolaa suorituksen aikana? Minulla eka vuonna oli paljon kusitaukoja mutta nyt kahtena kertana olen tauolla aina hyppysellisen suolaa napannut niin rakko on tyytynyt normirytmiin eli neste varmaan sitten imeytyi paremmin. Muistaakseni kahdella vessatauolla meni tämä vuosi.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Tavoitteesi Nokialla 2013

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Pohjakilsoi oli niin niukasti että tavoitteet ei ihan kaikki täyttyneet.

1 tunnin ajelussa ajattelin että 30 kilsaa pitäis mennä. Joku mittari olis auttanut seurannassa ja pelkällä sykkeen katselulla ajelin ja harmittavasti jäin tavoitteesta 140 metriä. Heh.

12 tunnin ajossa tavoitteena oli palata 200 kilsan kerhoon viime vuoden polvivaivojen jälkeen. Tämä meni helpohkosti ja pitkillä tauoilla rikki, tulos 238.

Marzie
Viestit: 113
Liittynyt: 06 Syys 2007, 09:55
Paikkakunta: Mustasaari Tuovila

Re: Tavoitteesi Nokialla 2013

Viesti Kirjoittaja Marzie »

Oma tavoite 200 metrillä oli 46kmh ja tunnin ajoon olin ajatellut 33-35 kilometriä. Tunnin ajo jäi ajamatta kun lupasin lapsille että käydään särkänniemessä, mutta 200 metrillä tavoite ylittyikin reilusti :) Olen oikein tyytyväinen tuohon 54,4kmh vetoon kun tuohon mennessä en ollut päässyt kuin hetkellisesti vain vähän yli 50kmh tasaisella.
Ekalla vedolla en osannut arvioida voimiani oikein ja rullasin loppumatkan n.40-50metriä tulos, 53 ja rapiat. Toisella vedolla olikin sitten parempi taktiikka ja puolenvälin vaihdon jälkeisestä pienestä wobblauksesta huolimatta pääsin tuohon em. lopputulokseen :) Mittarin mukaan huiput käväisivät 55,4kmh ja vähän ennen ensimmäisiä ajanottotolppia vauhti taisi olla nippanappa 50kmh.
Jos ensi vuodeksi vähän treenaisi ja vaihtais vielä takapakan 1piikin eroilla olevaan niin saattais päästä kovempaakin. Rakenteilla on ensi vuotta varten 622 kiekoilla Mid-racer. Jospa sillä saisi rikottua tuon oman ennätyksen :)

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Tavoitteesi Nokialla 2013

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Marzie kirjoitti:

Oma tavoite 200 metrillä oli 46kmh ja tunnin ajoon olin ajatellut 33-35 kilometriä. Tunnin ajo jäi ajamatta kun lupasin lapsille että käydään särkänniemessä, mutta 200 metrillä tavoite ylittyikin reilusti :) Olen oikein tyytyväinen tuohon 54,4kmh vetoon kun tuohon mennessä en ollut päässyt kuin hetkellisesti vain vähän yli 50kmh tasaisella.
Ekalla vedolla en osannut arvioida voimiani oikein ja rullasin loppumatkan n.40-50metriä tulos, 53 ja rapiat. Toisella vedolla olikin sitten parempi taktiikka ja puolenvälin vaihdon jälkeisestä pienestä wobblauksesta huolimatta pääsin tuohon em. lopputulokseen :) Mittarin mukaan huiput käväisivät 55,4kmh ja vähän ennen ensimmäisiä ajanottotolppia vauhti taisi olla nippanappa 50kmh.

Tuo oli kyllä huippusuoritus ja yhdessä mhelanderin suorituksen kans todistus siitä että näissä isopyöräisissä mbb pyörissä on potentiaalia.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin