Ratareisi 2015

Nojapyörä kuntoilu ja urheilu välineenä. Keskustelua nopeudesta, ajotekniikasta yms. Ja tietenkin nojapyörä vastaan pystypyörä -keskustelu.
NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ratareisi 2015

Viesti Kirjoittaja NikoK »

mhelander kirjoitti:

Hieno suoritus NikoK, onnittelut ! Ja hyvä että M5 TiCa oli ajokunnossa etuvannetta myöten :P.

Harmi ettei nähdä Nokialla...

NikoK kirjoitti:

Kotona huomasin että pyörä painaa noin "tonnin", etuvanne ja runko täynnä vettä ??? Tietäiskö mhelander mistä m5 lowracer hörppii vettä sisäänsä? Edit. Löysin "vedentäyttörei'än" itsekin, hiilikuituinen takarungonosa ei peitä kokonaan hahloa, joka on titaaniputkessa mihin se kiristetään.

Mulla tulee kans CrMo:sta vettä jostakin jos nostan pyörän pystyyn lämpimässä tallissa, yleensä sateessa ajon tai talviajojen jälkeen. Epäilen että vettä menee päärungon sisään takavaihde- ja -jarrun vaijereiden läpivienneistä.

Ongelma on tätäkin pahempi MetaPhysic:n penkin takatukien kanssa joissa teleskooppi on "väärin päin", ne on talven ja pyörän pesemisten jälkeen jopa ihan täynnä vettä ! Tukien alaosissa ei ole vedenpoistoreikiä lainkaan, joskus pitää ne porata.

Omavalmisteissa on vedenpoistot yms mietitty huolella, ainoastaan hiilaripenkkien kylkiluihin pääsee jostakin vettä.

Kiitos! Juu, etuvanne kesti sieltä kesäkuun alusta kisaan asti. 70km kohdalla kisassa sitten taas pamahti yksi pinna poikki. Kiekko mahtui pyörimään kun laitoin vähän jarrua pois keskeltä... Seuraavat muutaman sata kilometriä oli vähän ressi että millon pamahtaa toinen ja ajaminen loppuu. Aina kun kuului pyörästä joku ääni niin säikähti että noniin se oli siinä :shock: Nyt on Bramilta tilauksessa 28 pinnainen kiekko.

Eilen runkoa tyhjentäessä huomasin tosiaan tuon saman mitä epäilitkin, myös vaijereiden läpivienneistä pääsee vettä sisään, vähemmän toki. Bram ehdotti poraamaan rungon alimpaan kohtaan 4mm reiän. Huomasin myös että joku aiempi omistaja on sahannut etupuomin niin lyhyeksi ettei se minun säädöilläni yllä peittämään runkoputken kiristyksen halkaistua osaa. Peittelin tässä vaiheessa nämä pahimmat reiät silikonilla.

Niko

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Ratareisi 2015

Viesti Kirjoittaja terppa »

Tutkin kisakumit jotka ilmansa päästivät taivaalle ja takarenkaan kulutuspinnasta pieni halkein löytyi jonka läpi näki eli ehkä siinä kivi oli ollut tms. Samoin toinen Ultremo oli sisäänsä hyvin pienen kivenmurusen ottanut joka ihan pienen reiän oli tehnyt, siinä tein virheen kun ensimmäisellä kerralla en vaihtanut myös päällikumia ja sisuri siis meni toistamiseen. Noilla kumeilla ei ole maantiellä ajettu yhtään mutta näemmä radaltakin kaikkea saa kun huono tuuri käy.

Paras varmaan ajella pitemmät kisat Duranoilla niin on pistosuojaukset.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
vuoltu
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 383
Liittynyt: 02 Marras 2011, 12:35
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ratareisi 2015

Viesti Kirjoittaja vuoltu »

Tälläinen video löytyi aiheesta:
https://www.youtube.com/watch?v=zToopKUYPkE

Savenmaan Trike "Taipale" 2011 May -> / Raptobike Lowracer 2013 September -> Dual 700C Raptobike (lowracer) 2015 January

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Ratareisi 2015

Viesti Kirjoittaja PW »

vuoltu kirjoitti:

Tälläinen video löytyi aiheesta:
https://www.youtube.com/watch?v=zToopKUYPkE

Varikkomeininki näytti niiku suuremmassakin vauhtiurheilukisassa.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Vastaa Viestiin