Tehomittarit

Nojapyörä kuntoilu ja urheilu välineenä. Keskustelua nopeudesta, ajotekniikasta yms. Ja tietenkin nojapyörä vastaan pystypyörä -keskustelu.
Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Tehomittarit

Viesti Kirjoittaja Saukki »

Ja tässä näköjään toinen vastaava. Ihan kohtuullisen hintaisia.

Saukki
Saukki.com
YouTube - The Velomobile Channel
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Avatar
juuva
Viestit: 140
Liittynyt: 07 Elo 2011, 19:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tehomittarit

Viesti Kirjoittaja juuva »

Saukki kirjoitti:

Ja tässä näköjään toinen vastaava. Ihan kohtuullisen hintaisia.

Jos niitä todellisuudessa saa, dc-ray on ollut ainakin hieman epäoptimistinen toimitusaikataulujen suhteen. Jotain kautta kuitenki sai mittarin testattavaksi: http://www.dcrainmaker.com/limits-power-accuracy

Avatar
J-Drums
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 255
Liittynyt: 19 Elo 2013, 22:25
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Tehomittarit

Viesti Kirjoittaja J-Drums »

vuoltu kirjoitti:

Molemmat Bluetooth ja WiFi saattoivat häiritä ANT+'ssaa. Taitaa WiFi'ssä olla suurin lähetysteho ja näin se on ehkä suurin ehdokas häiritsijäksi. Ja vastaavasti ANT+ taitaa olla pienin lähetysteholtaan.

Vähän vanhaan asiaan palaan (Sori siitä), mutta tämä keskustelu palasi mieleen, kun asiaan itsekin törmäsin.

Eli oman virtuaalipyöräilysetin kasauksen myötä olen joutunut hieman debuggaamaan ANT+:n putoamisia Zwift -trainerisoftasta.

Hommassa iso tekijä on juurikin WiFi, jonka 2.4MHz:n korkeammat kanavat osuvat samalle alueelle kuin ANT+. Webin foorumien mukaan kätevä konsti minimoida häiriö on lukita WLAN -tukiasema kanavalle 1 (siis 2.4MHz alueella, 5MHz saa olla Automatic -asennossa). Defaulttina molemmat lienee kaikissa reitittimissä Automatic -asennossa, jolloin reititin vaihtelee kanavia oman algoritminsa mukaan. Tästä seuraa se, että ongelma tulee ja menee, ja sitä on vaikea jäljittää.

2.4MHz WLAN:n kanava 1 on mahdollisimman kaukana ANT+:lle varatusta taajuudesta (2457MHz) ja tämä minimoi häiriöt.

Nojapyörät: Challenge Fujin SL-1 Low Racer, HP Velotechnik Scorpion FX trike
Pystärit: BH Emotion Neo Cross akkukone, Nakamura Platinum hybridi

Vastaa Viestiin