Garmin HRM3 -sykevyön ennenaikainen poismeno?

Nojapyörä kuntoilu ja urheilu välineenä. Keskustelua nopeudesta, ajotekniikasta yms. Ja tietenkin nojapyörä vastaan pystypyörä -keskustelu.
Avatar
J-Drums
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 255
Liittynyt: 19 Elo 2013, 22:25
Paikkakunta: Lempäälä

Garmin HRM3 -sykevyön ennenaikainen poismeno?

Viesti Kirjoittaja J-Drums »

Ostin talvella Garmin Edge 510 bundlen, jossa tuli mukana kadenssisensori ja sykevyö. Jälkimmäinen on ymmärtääkseni mallia HRM3.

Sykevyö on käynyt ja kukkunut ilman mitään ongelmia, kunnes viime viikolla alkoi pätkiminen. Näyttää joko ihan liian alhaisia lukemia (tyyliin 50 ajaessa...) tai ei mittaa ollenkaan, eli Edge näyttää vain viivaa sykkeen tilalla.

Olen koittanut kastella kontaktipinnat hyvin, kiristää vyötä kunnolla ja äsken vaihdoin patterin, mutta eipä mitään apua? Ajovaatteet on samanlaisia kuin alkukesälläkin, enkä nyt oikein mitään muutakaan muuttunutta keksi.

Onko foorumilla kukaan saanut ratkaistua samaa ongelmaa vai pitääkö päätellä, että kaput?

Nojapyörät: Challenge Fujin SL-1 Low Racer, HP Velotechnik Scorpion FX trike
Pystärit: BH Emotion Neo Cross akkukone, Nakamura Platinum hybridi

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Garmin HRM3 -sykevyön ennenaikainen poismeno?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Perinteinen ongelma. Pese se vyöosa nyt kunnolla. Ihan vaikka pesukoneen käsiohjelmassa rohkeesti. Ainakin mun takavuosien Polar sai sillä uuden elämän.

Mulla on joutavana semmoinen vanhanmallinen käyttämätön Garminin vyö. Saat sen jos kelpaa ja toi ei tokene. Mikäli nyt löydän sen :) Eiku. Löytyy se.

Avatar
J-Drums
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 255
Liittynyt: 19 Elo 2013, 22:25
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Garmin HRM3 -sykevyön ennenaikainen poismeno?

Viesti Kirjoittaja J-Drums »

Pastori kirjoitti:

Perinteinen ongelma. Pese se vyöosa nyt kunnolla. Ihan vaikka pesukoneen käsiohjelmassa rohkeesti. Ainakin mun takavuosien Polar sai sillä uuden elämän.

Kiitti, heitän sen koneeseen samantien. :)

Pastori kirjoitti:

Mulla on joutavana semmoinen vanhanmallinen käyttämätön Garminin vyö. Saat sen jos kelpaa ja toi ei tokene. Mikäli nyt löydän sen :) Eiku. Löytyy se.

No hei, mainiota! Kiitos!! Raportoin miten homma etenee.

Nojapyörät: Challenge Fujin SL-1 Low Racer, HP Velotechnik Scorpion FX trike
Pystärit: BH Emotion Neo Cross akkukone, Nakamura Platinum hybridi

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Garmin HRM3 -sykevyön ennenaikainen poismeno?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Se joutava on siis tää malli: Kuva

Ei oo niin kiva päällä kuin noi uudet. Muuten okei.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Garmin HRM3 -sykevyön ennenaikainen poismeno?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

J-Drums kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Perinteinen ongelma. Pese se vyöosa nyt kunnolla. Ihan vaikka pesukoneen käsiohjelmassa rohkeesti. Ainakin mun takavuosien Polar sai sillä uuden elämän.

Kiitti, heitän sen koneeseen samantien. :)

Voisit googlata toisenkin mielipiteen ettei mee rikki enempi :)

Avatar
J-Drums
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 255
Liittynyt: 19 Elo 2013, 22:25
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Garmin HRM3 -sykevyön ennenaikainen poismeno?

Viesti Kirjoittaja J-Drums »

Pastori kirjoitti:

Voisit googlata toisenkin mielipiteen ettei mee rikki enempi :)

Myöhäistä!! :D

Ei vaan, olin jo ehtinyt googlettaan ja tostahan lähtee nepparilla se lähetin irti, eli ei se pesupussissa nyt kovin pahaan kuntoon mitenkään voi mennä. Tai jos voi, niin laadunvalvonnassa on hiukan toivomisen varaa.

Nojapyörät: Challenge Fujin SL-1 Low Racer, HP Velotechnik Scorpion FX trike
Pystärit: BH Emotion Neo Cross akkukone, Nakamura Platinum hybridi

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Garmin HRM3 -sykevyön ennenaikainen poismeno?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

J-Drums kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Voisit googlata toisenkin mielipiteen ettei mee rikki enempi :)

Myöhäistä!! :D

Ei vaan, olin jo ehtinyt googlettaan ja tostahan lähtee nepparilla se lähetin irti, eli ei se pesupussissa nyt kovin pahaan kuntoon mitenkään voi mennä. Tai jos voi, niin laadunvalvonnassa on hiukan toivomisen varaa.

Niin. Tosiaan. Pesupussi unohtui mun ohjeesta.

Avatar
J-Drums
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 255
Liittynyt: 19 Elo 2013, 22:25
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Garmin HRM3 -sykevyön ennenaikainen poismeno?

Viesti Kirjoittaja J-Drums »

Pastori kirjoitti:

Niin. Tosiaan. Pesupussi unohtui mun ohjeesta.

Ja onneksi vaimokin kattoo mun perään ja huikkasi, että "Älä sitten laita huuhteluainetta".

Aivan, sehän kun syö vyöstä elastaania myös.

No siellä se nyt pyörii ajopaitojen kanssa. Kattotaan kuinka käy.

Nojapyörät: Challenge Fujin SL-1 Low Racer, HP Velotechnik Scorpion FX trike
Pystärit: BH Emotion Neo Cross akkukone, Nakamura Platinum hybridi

Avatar
MikaL
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 434
Liittynyt: 18 Helmi 2012, 12:44

Re: Garmin HRM3 -sykevyön ennenaikainen poismeno?

Viesti Kirjoittaja MikaL »

Minä pesen omaa garminin sykevyötäni säännöllisen epäsäännöllisesti koneessa. Hyvin on toiminut. Minulla tuossa vyössä on oikein ohjekin, että pitäisi huuhdella joka käyttökerran jälkeen ja pestä aina 7 käyttökerran jälkeen.

MetaPhrastic 2012

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Garmin HRM3 -sykevyön ennenaikainen poismeno?

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Ei käsitystä mittaustavasta tossa mallissa, mutta Polar D3 vapaasukellustietokoneeni oli melko kranttu mittauspäiden puhtauden suhteen ja silmin nähden puhtaalta vaikuttanut metallinastapari ei wörkkinyt, mutta jatkojynssäys palautti normaalin toimintaan. Joten voi olla herkkää ja paljon siivoamista vaativaa antureiden huolto.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Garmin HRM3 -sykevyön ennenaikainen poismeno?

Viesti Kirjoittaja Wacky »

MikaL kirjoitti:

Minä pesen omaa garminin sykevyötäni säännöllisen epäsäännöllisesti koneessa. Hyvin on toiminut. Minulla tuossa vyössä on oikein ohjekin, että pitäisi huuhdella joka käyttökerran jälkeen ja pestä aina 7 käyttökerran jälkeen.

Mä en ole juurikaan pessyt tai huuhdellut omaani :mrgreen: Eikä vielä ole ongelmia tullut..

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Garmin HRM3 -sykevyön ennenaikainen poismeno?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Wacky kirjoitti:
MikaL kirjoitti:

Minä pesen omaa garminin sykevyötäni säännöllisen epäsäännöllisesti koneessa. Hyvin on toiminut. Minulla tuossa vyössä on oikein ohjekin, että pitäisi huuhdella joka käyttökerran jälkeen ja pestä aina 7 käyttökerran jälkeen.

Mä en ole juurikaan pessyt tai huuhdellut omaani :mrgreen: Eikä vielä ole ongelmia tullut..

Sä olet kaupunkilaispoika ja et hikoile :)

Avatar
J-Drums
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 255
Liittynyt: 19 Elo 2013, 22:25
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Garmin HRM3 -sykevyön ennenaikainen poismeno?

Viesti Kirjoittaja J-Drums »

Vyö jatkoi aavistuksen outoa käytöstään pesun jälkeenkin. Aamun työmatkalla meni useampi kilometri, että se heräili, mutta heräili nyt kuitenkin ja sen jälkeen raportoi ihan järkevän oloisia sykkeitä.

Iltapäivällä laitoin vyön niin, ettei se olekkaan ihan symmetrisesti keskellä rintakehää, vaan keskiosan lähetin on hieman vasemmalla. Siis ihan pari senttiä vaan. Tämä viritys tuntui sitten toimivan jo melkein täydellisesti. En sitten tiedä, että pitäiskö vyö olla vielä tiukemmalla? Tuntuu jotenkin uskomattomalta sekin.

En kanssa ole aikaisemmin vyötä mitenkään erityisemmin huuhdellut, vaan pyyhkinyt vaan ajopaitaan enimmät. Nyt kuitenkin töistä palatessa viruttelin sen hanan alla. Katsotaan, että auttaako asiaan.

Pitää vielä hinkata tosiaan noin metalliset nastatkin, joihin lähetin napsahtaa kiinni. Kiitti vinkeistä!!

Nojapyörät: Challenge Fujin SL-1 Low Racer, HP Velotechnik Scorpion FX trike
Pystärit: BH Emotion Neo Cross akkukone, Nakamura Platinum hybridi

Avatar
juuva
Viestit: 140
Liittynyt: 07 Elo 2011, 19:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Garmin HRM3 -sykevyön ennenaikainen poismeno?

Viesti Kirjoittaja juuva »

Tänään ihmettelin töistä lähtiessä mistä garmini löysi sykkeen vaikken vyötä jaksanut laittaa päälle. Oli sitten laukussa vyö ja antoi sieltä epämääräisiä lukuja 70-140 väliltä.. ilmeisesti pesun aika alkaisi taas tälläkin olla. Kotona sitten testasin irroittaa neppareista anturin niin loppui sykkeet siihen.

Ainakin kerran pesun jälkeen hieman kostea vyö on antanut melko villejä lukuja (200+) alkuun kunnes on kuivunut kunnolla. Eli melko tarkkaa se on että oikeita lukuja saa.

Vyössä olevassa ohjeessa suositteleevat konepesua 7 käyttökerran välein, 40:ssä asteessa. Itse ehkä olen 3-6kk välein vaivautunut moiseen. Ongelmia ei paljolti silti ole ollut.

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: Garmin HRM3 -sykevyön ennenaikainen poismeno?

Viesti Kirjoittaja vph »

Mulla on sellaista kokemusta asiasta, notta joka ikisen käyttökerran jälkeen olen heittänyt sykevyön pesukoneeseen, samaan satsiin kuin ajovaatteetkin. Niin Polarin vöitä kuin Garminin 510:n mukana tulluttakin. Ei ne pesusta ole pahaa tykänneet. Kai. Eihän tuosta ole mitään vaivaakaan, kun ajovaatteet kuitenkin pitää koneeseen heittää lenkin jälkeen.

Mutta niin, se niksipirkka on, että Polarin nepparimallinen vyö toimii myös Garminin kansssa ja on kivempi, mukavampi, ahdistamattomampi, kuin tuo Garminin 510 vyö (josta on kai kyllä omaani uudempi malli nykyisin kaupan, mestarin kertomaa). Itse käytän nykyisin oikeastaan aina noita Polarin vöitä, silloin kun nyt jaksan hiostavaa sykkäriä käyttää. Varmaan aktivoituu käyttö taas, jos jonkun treeniohjelman puuhaan itselleni ensi kesää varten...

("Polarin vöitä" oli monikossa, koska niitä on kertynyt useampia ajan saatossa. Ihan toimivia vielä kaikki. Viimeisen muistan ostaneeni hampaat irvessä Tampereen Koskarin Intersportista, kun olin unohtanut pakata sykevyön mukaan ja salille piti päästä illan ajankuluksi. Meinaan, että ainakin sieltä saat noppeesti uuden vyön kokeiltavaksi.)

Vastaa Viestiin