GARMIN 500 Edge

Nojapyörä kuntoilu ja urheilu välineenä. Keskustelua nopeudesta, ajotekniikasta yms. Ja tietenkin nojapyörä vastaan pystypyörä -keskustelu.
Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4798
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

GARMIN 500 Edge

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Tämmösen ostin ja huomasin että hankalaa on tää käyttöön otto.
Minulla on vanha Windows 7 kone ja kysyn . Tänne ilmeisesti pitäs ladata joku ohjelma.
Että vois selata 500 ajoseurantaa.
Sitten koneen mukana tuli joku levy. Mutta kun laitan sen pesään ,niin kone ei reakoi siihen .
Mikä menee väärin .
Tairan pyytää jonkun nörtin paikalle , että Pappara selviää tästäkin haasteesta. :mrgreen:

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: GARMIN 500 Edge

Viesti Kirjoittaja Saukki »

Se kannattaa parittaa älypuhelimen kanssa, niin sitten kaikki ajosuoritteet synkkautuu automaattisesti puhelimen kautta verkkoon eli Garmin Connect palveluun. Mun Garmin Edge 810:ssa se toimii myöskin noin.

Mitään muuta en sitten osaakaan neuvoa Edge 500 ja Win 7 yhdistelmästä :(

Saukki
Saukki.com
YouTube - The Velomobile Channel
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: GARMIN 500 Edge

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Stapanilla oli semmoinen - osais varmaan neuvoo.

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: GARMIN 500 Edge

Viesti Kirjoittaja Stapani »

Mielestäni 500:sta ei voi parittaa, ei ole bluetooth niin kun ei
ole mun 800:kaan.
http://www.garmin.com/fi/ohjelmistopaivitykset ainakin webupdater pitää ladata.
Lisäksi garmin express.....
http://software.garmin.com/fi-FI/express.html

Viimeksi muokannut Stapani, 04 Touko 2016, 19:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3837
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: GARMIN 500 Edge

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Saukki kirjoitti:

Se kannattaa parittaa älypuhelimen kanssa, niin sitten kaikki ajosuoritteet synkkautuu automaattisesti puhelimen kautta verkkoon eli Garmin Connect palveluun. Mun Garmin Edge 810:ssa se toimii myöskin noin.

Mitään muuta en sitten osaakaan neuvoa Edge 500 ja Win 7 yhdistelmästä :(

Garmin 500 ei sisällä mitään langatonta yhteyttä eli sitä ei voi kuin liittää johdolla.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: GARMIN 500 Edge

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Wacky kirjoitti:
Saukki kirjoitti:

Se kannattaa parittaa älypuhelimen kanssa, niin sitten kaikki ajosuoritteet synkkautuu automaattisesti puhelimen kautta verkkoon eli Garmin Connect palveluun. Mun Garmin Edge 810:ssa se toimii myöskin noin.

Mitään muuta en sitten osaakaan neuvoa Edge 500 ja Win 7 yhdistelmästä :(

Garmin 500 ei sisällä mitään langatonta yhteyttä eli sitä ei voi kuin liittää johdolla.

Onhan siinä ant+ yhteys käytössä. Dataa voi siirtää USB röörissä olevan ant+ tikun kautta. Kätevämpää kuin johdollinen toiminta.

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: GARMIN 500 Edge

Viesti Kirjoittaja Stapani »

Ei kuitenkaan taida onnistua.....

The 500 does not transmit via ANT+.
Click the "Compatible Devices" tab: https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=10997
I agree. To upload data from the Edge 500, you connect it directly to your computer via USB cable -- standard USB on one end, mini-USB on the other.

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: GARMIN 500 Edge

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Käsittämätöntä perseilyä. Siinähän on kuiteskin se ant+ sykevyö? Minkähän takia se on sitten disabloitu sen käyttö tiedonsiirrossa.

ajarmala
Sisällöntuottaja
Viestit: 1999
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: GARMIN 500 Edge

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

Minulla on Garmin Edge 500 jo vuodesta 2013. Toimii erinomaisesti usb-kaapelilla jopa linuxissa - in cable we trust, niin kuin yhdysvaltalaisissa seteleissäkin lukee...

Paitsi että 3 vuoden välein joutuu putsamaan recycled -kansion, joka näemmä täytyy, jos tiedostot vaan leikkaa Garminilta tietsikan levylle. Mutta muuten oikein hyvä. Tietenkään softan päivitykset eivät toimi linuxilla vaan vaativat windowsin - ajattelin joskus kokeilla ilmaista windows-virtuaalikonetta päivitykseen. Saas nähä.

Kehittelyn alla on oma Arduinolla toteutettu systeemi - kun itse koodaa, saa sellaisen kuin haluaa... Tai sitten menen älypuhelinpuolelle ja toteutan sen niillä...

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
J-Drums
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 255
Liittynyt: 19 Elo 2013, 22:25
Paikkakunta: Lempäälä

Re: GARMIN 500 Edge

Viesti Kirjoittaja J-Drums »

Nojanalle kirjoitti:

Tämmösen ostin ja huomasin että hankalaa on tää käyttöön otto.
Minulla on vanha Windows 7 kone ja kysyn . Tänne ilmeisesti pitäs ladata joku ohjelma.
Että vois selata 500 ajoseurantaa.

Mulla on vähän uudempi malli, Edge 510 ja Win 7 -koneella sitä käyttelen.

Tarvitsemasi softa on "Garmin Express", eli Googletappa "Garmin Express download Windows 7" ja sieltä löytyy linkkejä. Kun softa on asennettu, niin se käynnistyy sitten aina automaagisesti, kun Edgen kytkee USB -piuhalla koneeseen kiinni. Ekalla kertaa softa piti varmaan jotenkin yhdistää siihen Edgeen, mutta ei se hankalaa ole.

Uploadaan lenkkini aina USB -piuhalla, kun samalla se lataa Edgen akun.

Olen myös linkannut Stravan Garminin Connect -palveluun, eli lenkki menee Connectin lisäksi myös Stravaan, kun piuhan vaan lyö kiinni.

Nojapyörät: Challenge Fujin SL-1 Low Racer, HP Velotechnik Scorpion FX trike
Pystärit: BH Emotion Neo Cross akkukone, Nakamura Platinum hybridi

ajarmala
Sisällöntuottaja
Viestit: 1999
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: GARMIN 500 Edge

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

J-Drums kirjoitti:

Uploadaan lenkkini aina USB -piuhalla, kun samalla se lataa Edgen akun.

Olen myös linkannut Stravan Garminin Connect -palveluun, eli lenkki menee Connectin lisäksi myös Stravaan, kun piuhan vaan lyö kiinni.

Minulla myös USB-kaapeli käytössä juuri tuon latauksen takia. Linux näkee Edge 500:n massamuistilaitteena, josta voi tiedostoselaimella helposti leikata/kopioida suoritukset PC:n levylle. Sieltä ne voi upata Garmin Connectiin tai muualle käsin. Automaattisesti se ei linuxissa onnistu, koska Garmin ei tarjoa linuxille sitä automaattista Connect -ominaisuutta. Pöh. Mutta eipä se ole yhtään vaikeaa upata käsinkään niitä fit-tiedostoja nettiin.

Stravaan en kinnerikuskina halua koskea pitkällä tikullakaan. Niillä kun ei ole siellä ajoneuvokategorioita. Kinnerikuskit saavat KOM:eja kaikilta sprinttijaksoilta ja sitten maantiekuskit rupeavat itkemään niistä...

Nyt Garmin Connectissakin näkyy olevan mahdollisuus määrittää näitä Stravan-tyylisiä jaksoja. No, siksipä minulla näyttää nyt olevan Nummelasta Ojakkalaan paras aika, vaikka sitä ei Garminilla KOM:ksi kutsutakaan. Keskinopeuteni oli 50,45 km/h, kun toiseksi paras näkyy olevan jotain 45 km/h...

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 959
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: GARMIN 500 Edge

Viesti Kirjoittaja TMS »

Minäkin innostuin laittamaan tämän aamun työmatkan Stravaan (tosin yksityiseksi). Veikkola Bemböle väliltä tuli kaikilta pätkiltä ykkössija ;) Eroa kakkoseen oli yhdellä noin 8 km pitkällä pätkällä sellaiset noin 15 km/h keskinopeudessa :P

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: GARMIN 500 Edge

Viesti Kirjoittaja Saukki »

Muutaman kuukauden olen nyt kerennyt kinnerillä ajella ja niin on vaan Stravan kaikki työmatkan ja lähialueen KOM:t kasaantuneet meikäläiselle. Vielä ei ole maantiepyöräilijöiden ininä alkanut. :roll:

Saukki
Saukki.com
YouTube - The Velomobile Channel
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: GARMIN 500 Edge

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Jopa mun ajeluissa tuli palkintopallisijat Joensuun läheltä parissa vakkarilenkin kohdassa. Yksi pystärikuskin tulos on semmoinen että sen täytyy olla myrskyssä vedetty myötätuuleen. Kinnerilukemat nimittäin.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4798
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: GARMIN 500 Edge

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Onko tietoo . Kun tuon 500 käyttöaika on rajallinen akun puolesta . Voiko sitä ladata esimerkiksi aurinkokennolla, käytön aikana . Vai pitääkö sen olla lataustilassa muuten sammutettuna. Tässä kun suunittelen pitenpää reisua , niin tällästä mietiskelin . :roll:

Vastaa Viestiin