Nopeusmittarin patterinkulutus

Nojapyörä kuntoilu ja urheilu välineenä. Keskustelua nopeudesta, ajotekniikasta yms. Ja tietenkin nojapyörä vastaan pystypyörä -keskustelu.
jjonas
Viestit: 25
Liittynyt: 28 Joulu 2007, 21:39
Paikkakunta: Turku

Nopeusmittarin patterinkulutus

Viesti Kirjoittaja jjonas »

Minulla on tämmöinen Spectra-nopeusmittari (ei mikään hifi), joka tuntuu ahmivan paristoja melkoista tahtia, tai ainakin nopeammin kuin odotin. Olen enimmäkseen käyttänyt mittaria arkipäivisin työmatkoihin, joten yhteensä vehje on on viikottain päällä ehkä 6 tuntia. Tätä tahtia yksi patteri on kestänyt pari kuukautta.

Itse odotin - oikein tai väärin - että se olisi kestänyt samaan tahtiin kuin jossain kellossa tai vastaavassa kapineessa. Kuinka kauan patteri kestää muiden käytössä olevissa mittareissa?

jjonas --- you have nothing to lose but your chains --- http://lasinenherne.net/nojis2.html

Toivo00
Viestit: 13
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 18:58
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Toivo00 »

Aika nopealta tahdilta kuullostaa tuo pari kuukautta. En muista oman mittarini mallia, mutta merkiltään se on Sigma. Pääasiallisesti minulla on ollut Sigman mittareita, ja niissä patterit ovat kestäneet vuosia.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Halvoissa mittareissa ei se mukana tuleva paristo ole montaa kuukautta kestänyt. Echon mittari oli useamman kesän samalla paristolla. Siinäpä ne ääripäät...

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1087
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Samaa ajattelen minäkin, jos mittari vie paristot parissa kuukaudessa niin paljon menee. Itselläni meni Equus-mittareissa noin yksi vuodessa ja nyt Sigma on ollut lähes kaksi vuotta samalla patterilla eikä näytä edes himmeältä.

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Avatar
Mikko
Viestit: 110
Liittynyt: 02 Touko 2007, 17:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mikko »

Autoilijan tiimarista, eli bilteemasta ostetun 7€ mittari kesti myöskin vain pari kuukautta, kultasepänliikkeestä ostettu "oikea" paristo toimii edelleen, toista vuotta putkeen..

There was two cats in Kilkenny, both thought there was one too many.

Avatar
Trek r200
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 23:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Trek r200 »

Kyllä on mittarissa vikaa, jos patteri kestää vaan pari kuukautta. Tosin se ensiasennusparisto voi olla lyhytikänen, mutta kunnon paristo kestää muutaman vuoden.

Nojaillaan!

Teemu Kalvas
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 771
Liittynyt: 26 Elo 2006, 18:36

Viesti Kirjoittaja Teemu Kalvas »

Käytin vuosia mittareita pyörissä, ennen kuin paranin siitä nimenomaisesta mielensairaudesta. Koskaan en ostanut yhteenkään mittariin uutta paristoa. Ensimmäisinä ostetut mittarit on siis jaksaneet yhdellä paristolla ehkä viisi vuotta, ja mahdollisesti tuhansia käyttötunteja.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Teemu Kalvas kirjoitti:

Käytin vuosia mittareita pyörissä, ennen kuin paranin siitä nimenomaisesta mielensairaudesta.

Aika hyvin sanottu. Ei ole mullakaan enään ollut mittareita pyörissä. Jo pystypyörä aikoina huomasin, että mittari "hoputtaa" koko ajan :) Mukavempi ajella ilman. Nyt on gps kaulassa jos pitää nopeutta tai matkaa mitata.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Mikko
Viestit: 110
Liittynyt: 02 Touko 2007, 17:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mikko »

Ja mä kun just asensin sykemittarinkin pyörään :shock:

There was two cats in Kilkenny, both thought there was one too many.

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Viesti Kirjoittaja Stapani »

Yep

Tuo mittari rupesi muakin rassaamaan
pari vuotta sitten, naarmuuntui kilpapyörästä
renkaanvaihdon yhteydessä, meinasin työntää sen sinne minne aurinko ei paista mutta tulin sen verran järkiini että heitin sen jorpakkoon......

Päivääkään en ole katunut kyseistä ratkaisua

Enään kiinnostaa lähinnä ajetut kilometrit, ei keskinopeudet
ym vastaavat infot......ajaminen paljon mukavampaa ilman
suorituspaineita.....

Jukka, minkälainen gps-viritys sulla on

Stapani

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Stapani kirjoitti:

Jukka, minkälainen gps-viritys sulla on

Magelanin maasto-gps roikkuu kaulassa. Tai oikeastaan pötköttelee mahan päällä ja naru on kaulassa. Sinä on tarpeellisten nopeus ja matkanäyttöjen lisäksi suurimmat tiet sisältävä karttapohja. Reittipisteitä laittamalla laite myös kertoo ajan ja matkan määränpäähän...
Nojapyörässä toimii hyvin, mutta maastopyörän etukenossa ei aina toimi, kun kroppa peittää puuston lisäksi yhteyden satelliitteihin.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Trek r200
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 23:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Trek r200 »

Mikko kirjoitti:

Ja mä kun just asensin sykemittarinkin pyörään :shock:

No, älähä hättäänny :D Minä puolestaan palasin parin vuojen tauon jäläkeen mittarillisten joukkoon. Ennää ei mua mittari hoputa, joskus kyllä sitä teki mutta nyt ossaan ottaa rennommiin :wink:

Noppeus määräytyy fiiliksen mukkaan, ei mittarin numeroijen mutta kiva on katella noita välimatkoja ja palijoko tullee kesässä/vuojessa yhteesä polettua.

Nojaillaan!

Vastaa Viestiin