Battle Mountain 2016

Nojapyörä kuntoilu ja urheilu välineenä. Keskustelua nopeudesta, ajotekniikasta yms. Ja tietenkin nojapyörä vastaan pystypyörä -keskustelu.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 13369
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Battle Mountain 2016

ViestiKirjoittaja PW » 18 Elo 2016, 09:06

Ensi kuussa, Hollantilaiset tahtoo rikkoo 140km/h. http://www.ligfiets.net/news/5330/vrijd ... lox-6.html
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13369
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Battle Mountain 2016

ViestiKirjoittaja PW » 21 Elo 2016, 07:52

Kuvia Delftin tiimin pressiesittelystä http://basdemeijer.photoshelter.com/gal ... BYbUT4CLB0
Velox 6.jpg
Velox 6.jpg (30.44 KiB) Katsottu 2266 kertaa

Velox kuusi.jpg
Velox kuusi.jpg (26.17 KiB) Katsottu 2266 kertaa
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 743
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: Vantaa Länsimäki

Re: Battle Mountain 2016

ViestiKirjoittaja Stapani » 21 Elo 2016, 08:02

Taitaa Peter Borenstadt ajaa siellä tänä vuonna DF:llä.
2014 hän ajoi siellä 60-vuotiaana Trisled's Completely Overzealous:lla 60.08mph,
myös Greg Thomas (2014 yli 70 mph) ilmeisesti kisaa siellä DF:llä......
Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13369
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Battle Mountain 2016

ViestiKirjoittaja PW » 04 Syys 2016, 08:20

https://jnyyz.wordpress.com/2016/09/02/bm2016-preview/
Tuolta näkee kivasti, millasilla koneilla tänä vuonna kisataan - lähinnä vaan ulkomuotoa voi vertailla.
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13369
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Battle Mountain 2016

ViestiKirjoittaja PW » 04 Syys 2016, 08:29

Karkeesti jaoteltuna: pitkiä puikuloita ja venytettyjä pisara tyyppejä.
Kuva
Tämä miusta poikkes tylpällä keulallaan muista - no se on kolmipyörä mutt silti :roll:
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5971
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 17:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Battle Mountain 2016

ViestiKirjoittaja Pastori » 04 Syys 2016, 09:11

PW kirjoitti:Karkeesti jaoteltuna: pitkiä puikuloita ja venytettyjä pisara tyyppejä.
Kuva
Tämä miusta poikkes tylpällä keulallaan muista - no se on kolmipyörä mutt silti :roll:


Tää on käsiveivipyörä. Olisko osasyy muotoon?

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13369
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Battle Mountain 2016

ViestiKirjoittaja PW » 09 Syys 2016, 08:02

Valmisteluja ja harjottelua paikan päällä.
https://www.youtube.com/watch?v=m6dIcxD ... e=youtu.be
Osukohan tuo paremmin?
Viimeksi muokannut PW, 09 Syys 2016, 08:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2791
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Battle Mountain 2016

ViestiKirjoittaja Wacky » 09 Syys 2016, 08:05

Nyt on parempi
Viimeksi muokannut Wacky, 09 Syys 2016, 09:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 ->)

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 9022
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Battle Mountain 2016

ViestiKirjoittaja jori » 09 Syys 2016, 08:53

PW kirjoitti:Valmisteluja ja harjottelua paikan päällä.
https://www.youtube.com/watch?v=m6dIcxD ... e=youtu.be
Osukohan tuo paremmin?

Näyttävät käyttävän Michelinin 406 vyörenkaita. Hyötyä on noista paljon, mutta on haittaakin. Koeajossa jo rengasrikko vaikkei ollut edes "tappajaselpeliä", vaan pehmeää amerikkalaista hiekkakiveä.
2016-09-09-082912_1680x1050_scrot.png

2016-09-09-083957_1680x1050_scrot.png

2016-09-09-084005_1680x1050_scrot.png

Minulle jäi vähän hämäräksi, millainen tuo katteen muoto on takaa. Aurielien pää tuli esiin niin takaa, että näytti kovin lyhyeltä.
2016-09-09-085826_1680x1050_scrot.png

Joka tapauksessa katteet ovat muuttuneet suuntaan, jota aiemmin ennustelin. Paksuin kohta siirtyy taakse ja perä lyhenee. Noiden pienten takakiekkojen takia kuskin pää voi olla takana turbulenttisella alueella, mikä vähentää tämän häiriön vastuslisää.
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13369
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Battle Mountain 2016

ViestiKirjoittaja PW » 10 Syys 2016, 08:31

https://www.youtube.com/watch?v=4MKVwTtOQH8
Tuosta episodista näkyy paremmin pyörä katettuna - "tuulilasi" on aika pieni :shock: Rälläkällä nämäkin kisat alotetaan, pitäähän ensin rakentaa pyörä :mrgreen:
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13369
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Battle Mountain 2016

ViestiKirjoittaja PW » 13 Syys 2016, 10:36

http://basdemeijer.nl/afdruk/world-huma ... um=twitter
Kuvia tän vuoden vehkeistä - yks deltakin mukana.
Kuva
Erilaisia sisään ahtautumis tapoja;)
Kuva
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
lowrides
Site Admin
Viestit: 592
Liittynyt: 22 Elo 2007, 21:26
Paikkakunta: Lontoo

Re: Battle Mountain 2016

ViestiKirjoittaja lowrides » 13 Syys 2016, 11:44

jori kirjoitti:Näyttävät käyttävän Michelinin 406 vyörenkaita. Hyötyä on noista paljon, mutta on haittaakin. Koeajossa jo rengasrikko vaikkei ollut edes "tappajaselpeliä", vaan pehmeää amerikkalaista hiekkakiveä.
2016-09-09-082912_1680x1050_scrot.png



Kestävyys ei ole näissä edes se suurin haaste sanoisin. Renkaan profiili on niin kulmikas että se aiheuttaa suuria ongelmia hallittavuuteen. Jo 2013 kun olin tuolla näitä kokeilivat jotkut ja nurinhan siellä mentiin.

PW kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=4MKVwTtOQH8
Tuosta episodista näkyy paremmin pyörä katettuna - "tuulilasi" on aika pieni :shock: Rälläkällä nämäkin kisat alotetaan, pitäähän ensin rakentaa pyörä :mrgreen:


Oletko varma ettei ole periskooppi kyseessä tässä tapauksessa? Eli peilin kautta, mutta etuperin. Ainakin Cygnyksen pojat tätä käyttivät menestyksekkäästi taka vuosina.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 9022
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Battle Mountain 2016

ViestiKirjoittaja jori » 13 Syys 2016, 12:41

lowrides kirjoitti:
jori kirjoitti:Näyttävät käyttävän Michelinin 406 vyörenkaita. Hyötyä on noista paljon, mutta on haittaakin. Koeajossa jo rengasrikko vaikkei ollut edes "tappajaselpeliä", vaan pehmeää amerikkalaista hiekkakiveä.
2016-09-09-082912_1680x1050_scrot.png



Kestävyys ei ole näissä edes se suurin haaste sanoisin. Renkaan profiili on niin kulmikas että se aiheuttaa suuria ongelmia hallittavuuteen. Jo 2013 kun olin tuolla näitä kokeilivat jotkut ja nurinhan siellä mentiin.

Hyvä näkökulma, johon ei varmaan olla vielä niin yleisesti törmätty, jotta olisi älytty seikka, mistä tämä johtuu. Puhumattakaan, että olisi löydetty keinot, joilla tämä ongelma ratkeaa, tai ainakin vähenee, merkittävästi. Suorakulutuspintainen rengas on sivuttaisen kontaktinsa mekaniikaltaan kuin äärimmäisen leveä toroidimainen rengas. Tämä tarkoittaa, että sivusuunnassa tasaisenmman kulutuspinnan renkaita käyttävän pyörän jättöä pitää kasvattaa, mutta sitä ei saa tehdä kallistamalla ohjauskulmaa lisää, vaan muuttamalla offsettiä. Tässä tapauksessa offsetin pitää olla tavalliseen nähden negatiivinen ja ohjauskulma lähes pysty, jottei renkaan reunat estä väkisin pieneksi jäävää wheel floppia ohjaamasta etupäätä horjahdussuuntaan. Ero ei ole suuri, mutta tuo muutos pitää ymmärtää tehdä, jos siirtyy lieriömäisten kulutuspintojen renkaisiin.
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13369
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Battle Mountain 2016

ViestiKirjoittaja PW » 13 Syys 2016, 13:01

http://www.ligfiets.net/news/5369/battl ... -jaar.html
Maanantaina harvat ajoi, koska liian kova tuuli.
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
lowrides
Site Admin
Viestit: 592
Liittynyt: 22 Elo 2007, 21:26
Paikkakunta: Lontoo

Re: Battle Mountain 2016

ViestiKirjoittaja lowrides » 13 Syys 2016, 14:11

jori kirjoitti:
lowrides kirjoitti:
jori kirjoitti:Näyttävät käyttävän Michelinin 406 vyörenkaita. Hyötyä on noista paljon, mutta on haittaakin. Koeajossa jo rengasrikko vaikkei ollut edes "tappajaselpeliä", vaan pehmeää amerikkalaista hiekkakiveä.
2016-09-09-082912_1680x1050_scrot.png


Kestävyys ei ole näissä edes se suurin haaste sanoisin. Renkaan profiili on niin kulmikas että se aiheuttaa suuria ongelmia hallittavuuteen. Jo 2013 kun olin tuolla näitä kokeilivat jotkut ja nurinhan siellä mentiin.

Hyvä näkökulma, johon ei varmaan olla vielä niin yleisesti törmätty, jotta olisi älytty seikka, mistä tämä johtuu. Puhumattakaan, että olisi löydetty keinot, joilla tämä ongelma ratkeaa, tai ainakin vähenee, merkittävästi. Suorakulutuspintainen rengas on sivuttaisen kontaktinsa mekaniikaltaan kuin äärimmäisen leveä toroidimainen rengas. Tämä tarkoittaa, että sivusuunnassa tasaisenmman kulutuspinnan renkaita käyttävän pyörän jättöä pitää kasvattaa, mutta sitä ei saa tehdä kallistamalla ohjauskulmaa lisää, vaan muuttamalla offsettiä. Tässä tapauksessa offsetin pitää olla tavalliseen nähden negatiivinen ja ohjauskulma lähes pysty, jottei renkaan reunat estä väkisin pieneksi jäävää wheel floppia ohjaamasta etupäätä horjahdussuuntaan. Ero ei ole suuri, mutta tuo muutos pitää ymmärtää tehdä, jos siirtyy lieriömäisten kulutuspintojen renkaisiin.


Hyvä pointti! En tiedä ovatko tätä miettineet tai tajunneet, mutta kuulostaa järkeenkäyvältä.


Palaa sivulle “Nojapyöräily urheiluna”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa