Battle Mountain 2016

Nojapyörä kuntoilu ja urheilu välineenä. Keskustelua nopeudesta, ajotekniikasta yms. Ja tietenkin nojapyörä vastaan pystypyörä -keskustelu.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Battle Mountain 2016

Viesti Kirjoittaja PW »

Ensi kuussa, Hollantilaiset tahtoo rikkoo 140km/h. http://www.ligfiets.net/news/5330/vrijd ... lox-6.html

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Battle Mountain 2016

Viesti Kirjoittaja PW »

Kuvia Delftin tiimin pressiesittelystä http://basdemeijer.photoshelter.com/gal ... BYbUT4CLB0

Velox 6.jpg
Velox 6.jpg (30.44 KiB) Katsottu 8666 kertaa
Velox kuusi.jpg
Velox kuusi.jpg (26.17 KiB) Katsottu 8666 kertaa

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Battle Mountain 2016

Viesti Kirjoittaja Stapani »

Taitaa Peter Borenstadt ajaa siellä tänä vuonna DF:llä.
2014 hän ajoi siellä 60-vuotiaana Trisled's Completely Overzealous:lla 60.08mph,
myös Greg Thomas (2014 yli 70 mph) ilmeisesti kisaa siellä DF:llä......

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Battle Mountain 2016

Viesti Kirjoittaja PW »

https://jnyyz.wordpress.com/2016/09/02/bm2016-preview/
Tuolta näkee kivasti, millasilla koneilla tänä vuonna kisataan - lähinnä vaan ulkomuotoa voi vertailla.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Battle Mountain 2016

Viesti Kirjoittaja PW »

Karkeesti jaoteltuna: pitkiä puikuloita ja venytettyjä pisara tyyppejä.
Kuva
Tämä miusta poikkes tylpällä keulallaan muista - no se on kolmipyörä mutt silti :roll:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Battle Mountain 2016

Viesti Kirjoittaja Pastori »

PW kirjoitti:

Karkeesti jaoteltuna: pitkiä puikuloita ja venytettyjä pisara tyyppejä.
Kuva
Tämä miusta poikkes tylpällä keulallaan muista - no se on kolmipyörä mutt silti :roll:

Tää on käsiveivipyörä. Olisko osasyy muotoon?

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Battle Mountain 2016

Viesti Kirjoittaja PW »

Valmisteluja ja harjottelua paikan päällä.

Osukohan tuo paremmin?

Viimeksi muokannut PW, 09 Syys 2016, 08:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3837
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Battle Mountain 2016

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Nyt on parempi

Viimeksi muokannut Wacky, 09 Syys 2016, 09:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Battle Mountain 2016

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti:

Valmisteluja ja harjottelua paikan päällä.

Osukohan tuo paremmin?

Näyttävät käyttävän Michelinin 406 vyörenkaita. Hyötyä on noista paljon, mutta on haittaakin. Koeajossa jo rengasrikko vaikkei ollut edes "tappajaselpeliä", vaan pehmeää amerikkalaista hiekkakiveä.

2016-09-09-082912_1680x1050_scrot.png
2016-09-09-083957_1680x1050_scrot.png
2016-09-09-084005_1680x1050_scrot.png

Minulle jäi vähän hämäräksi, millainen tuo katteen muoto on takaa. Aurielien pää tuli esiin niin takaa, että näytti kovin lyhyeltä.

2016-09-09-085826_1680x1050_scrot.png

Joka tapauksessa katteet ovat muuttuneet suuntaan, jota aiemmin ennustelin. Paksuin kohta siirtyy taakse ja perä lyhenee. Noiden pienten takakiekkojen takia kuskin pää voi olla takana turbulenttisella alueella, mikä vähentää tämän häiriön vastuslisää.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Battle Mountain 2016

Viesti Kirjoittaja PW »


Tuosta episodista näkyy paremmin pyörä katettuna - "tuulilasi" on aika pieni :shock: Rälläkällä nämäkin kisat alotetaan, pitäähän ensin rakentaa pyörä :mrgreen:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Battle Mountain 2016

Viesti Kirjoittaja PW »

http://basdemeijer.nl/afdruk/world-huma ... um=twitter
Kuvia tän vuoden vehkeistä - yks deltakin mukana.
Kuva
Erilaisia sisään ahtautumis tapoja;)
Kuva

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
lowrides
Site Admin
Viestit: 592
Liittynyt: 22 Elo 2007, 21:26
Paikkakunta: Lontoo

Re: Battle Mountain 2016

Viesti Kirjoittaja lowrides »

jori kirjoitti:

Näyttävät käyttävän Michelinin 406 vyörenkaita. Hyötyä on noista paljon, mutta on haittaakin. Koeajossa jo rengasrikko vaikkei ollut edes "tappajaselpeliä", vaan pehmeää amerikkalaista hiekkakiveä.

2016-09-09-082912_1680x1050_scrot.png

Kestävyys ei ole näissä edes se suurin haaste sanoisin. Renkaan profiili on niin kulmikas että se aiheuttaa suuria ongelmia hallittavuuteen. Jo 2013 kun olin tuolla näitä kokeilivat jotkut ja nurinhan siellä mentiin.

PW kirjoitti:


Tuosta episodista näkyy paremmin pyörä katettuna - "tuulilasi" on aika pieni :shock: Rälläkällä nämäkin kisat alotetaan, pitäähän ensin rakentaa pyörä :mrgreen:

Oletko varma ettei ole periskooppi kyseessä tässä tapauksessa? Eli peilin kautta, mutta etuperin. Ainakin Cygnyksen pojat tätä käyttivät menestyksekkäästi taka vuosina.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Battle Mountain 2016

Viesti Kirjoittaja jori »

lowrides kirjoitti:
jori kirjoitti:

Näyttävät käyttävän Michelinin 406 vyörenkaita. Hyötyä on noista paljon, mutta on haittaakin. Koeajossa jo rengasrikko vaikkei ollut edes "tappajaselpeliä", vaan pehmeää amerikkalaista hiekkakiveä.

2016-09-09-082912_1680x1050_scrot.png

Kestävyys ei ole näissä edes se suurin haaste sanoisin. Renkaan profiili on niin kulmikas että se aiheuttaa suuria ongelmia hallittavuuteen. Jo 2013 kun olin tuolla näitä kokeilivat jotkut ja nurinhan siellä mentiin.

Hyvä näkökulma, johon ei varmaan olla vielä niin yleisesti törmätty, jotta olisi älytty seikka, mistä tämä johtuu. Puhumattakaan, että olisi löydetty keinot, joilla tämä ongelma ratkeaa, tai ainakin vähenee, merkittävästi. Suorakulutuspintainen rengas on sivuttaisen kontaktinsa mekaniikaltaan kuin äärimmäisen leveä toroidimainen rengas. Tämä tarkoittaa, että sivusuunnassa tasaisenmman kulutuspinnan renkaita käyttävän pyörän jättöä pitää kasvattaa, mutta sitä ei saa tehdä kallistamalla ohjauskulmaa lisää, vaan muuttamalla offsettiä. Tässä tapauksessa offsetin pitää olla tavalliseen nähden negatiivinen ja ohjauskulma lähes pysty, jottei renkaan reunat estä väkisin pieneksi jäävää wheel floppia ohjaamasta etupäätä horjahdussuuntaan. Ero ei ole suuri, mutta tuo muutos pitää ymmärtää tehdä, jos siirtyy lieriömäisten kulutuspintojen renkaisiin.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Battle Mountain 2016

Viesti Kirjoittaja PW »

http://www.ligfiets.net/news/5369/battl ... -jaar.html
Maanantaina harvat ajoi, koska liian kova tuuli.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
lowrides
Site Admin
Viestit: 592
Liittynyt: 22 Elo 2007, 21:26
Paikkakunta: Lontoo

Re: Battle Mountain 2016

Viesti Kirjoittaja lowrides »

jori kirjoitti:
lowrides kirjoitti:
jori kirjoitti:

Näyttävät käyttävän Michelinin 406 vyörenkaita. Hyötyä on noista paljon, mutta on haittaakin. Koeajossa jo rengasrikko vaikkei ollut edes "tappajaselpeliä", vaan pehmeää amerikkalaista hiekkakiveä.
2016-09-09-082912_1680x1050_scrot.png

Kestävyys ei ole näissä edes se suurin haaste sanoisin. Renkaan profiili on niin kulmikas että se aiheuttaa suuria ongelmia hallittavuuteen. Jo 2013 kun olin tuolla näitä kokeilivat jotkut ja nurinhan siellä mentiin.

Hyvä näkökulma, johon ei varmaan olla vielä niin yleisesti törmätty, jotta olisi älytty seikka, mistä tämä johtuu. Puhumattakaan, että olisi löydetty keinot, joilla tämä ongelma ratkeaa, tai ainakin vähenee, merkittävästi. Suorakulutuspintainen rengas on sivuttaisen kontaktinsa mekaniikaltaan kuin äärimmäisen leveä toroidimainen rengas. Tämä tarkoittaa, että sivusuunnassa tasaisenmman kulutuspinnan renkaita käyttävän pyörän jättöä pitää kasvattaa, mutta sitä ei saa tehdä kallistamalla ohjauskulmaa lisää, vaan muuttamalla offsettiä. Tässä tapauksessa offsetin pitää olla tavalliseen nähden negatiivinen ja ohjauskulma lähes pysty, jottei renkaan reunat estä väkisin pieneksi jäävää wheel floppia ohjaamasta etupäätä horjahdussuuntaan. Ero ei ole suuri, mutta tuo muutos pitää ymmärtää tehdä, jos siirtyy lieriömäisten kulutuspintojen renkaisiin.

Hyvä pointti! En tiedä ovatko tätä miettineet tai tajunneet, mutta kuulostaa järkeenkäyvältä.

Vastaa Viestiin