Sivu 4/6

Re: Battle Mountain 2016

Lähetetty: 18 Syys 2016, 09:13
Kirjoittaja PW

Viimesen päivän kuvia, tunnelmia ja tuloksia.
https://jnyyz.wordpress.com/
Kuva

Kuva
Profiilit kuvassa :mrgreen:

Kuva
Hää onkii niitä ku polkee kunhan on pyörät ja polkimet - Aurelien 8)


Re: Battle Mountain 2016

Lähetetty: 18 Syys 2016, 11:54
Kirjoittaja J-Drums
PW kirjoitti:

Taitaakin tarkottaa, ettei jaksanut pitää tuota vauhtia, maaliviivalle :roll:

Jep, eiköhän siinä sitä tarkoitettu. :)

Team Aerovelo näytti vielä vipana päivänä närhen värkit ja pisti pöytään sellaiset "terve-moro" -tyyliset lukemat, että voi hyvää päivää. Melkein 90mph ja siis 144.17km/h.

https://jnyyz.wordpress.com/2016/09/18/ ... m-results/

Ja tässähän nyt rikottiin se 40m/s. :)


Re: Battle Mountain 2016

Lähetetty: 18 Syys 2016, 12:39
Kirjoittaja PW

Kuva
Tuloslista.


Re: Battle Mountain 2016

Lähetetty: 18 Syys 2016, 13:19
Kirjoittaja jori

Hee, Todd Reichert alle viiden sekunnin kaksisataa metriä, eli yli 40 m/s. (200 m / 4,994 s) = 40.047 m/s. Ylityskin on juuri sopiva, että voi sanoa ylitetyn, muttei liikaa. :D


Re: Battle Mountain 2016

Lähetetty: 18 Syys 2016, 13:31
Kirjoittaja jori

Tässä kuvassa näkyy Aerovelon pyörän nopeuden yksi salaisuuksista, umpikoteloidut kiekot.

Aerovelon nopeuden salaisuus.jpg

Laitetaan vielä viime vuodelta kertaukseksi analyysini siitä, miksi tämä kone menee niin kovaa. Ukko tietysti on kova polkemaan, mutta pyörässä on fiksuja ideoita, joita muut eivät vielä käytä,


Re: Battle Mountain 2016

Lähetetty: 18 Syys 2016, 14:51
Kirjoittaja jori

Poikkeama lähes kaikkiin näkemiini nojapyöriin on istuinosan kapeus takapuolen alla. Aerovelon Etassa istuin on niin kapea, ettei aiheuta pakaralihaksen painumista ja verenkierron huononemista.
Kuva


Re: Battle Mountain 2016

Lähetetty: 18 Syys 2016, 15:20
Kirjoittaja Pastori

Muistanko oikein että viimevuonna ei vielä ollut noita renkaiden koteloita?

Ihan pokkana antavat näköjään muiden kuvata innovaatioitaan :)


Re: Battle Mountain 2016

Lähetetty: 18 Syys 2016, 15:32
Kirjoittaja jori
Pastori kirjoitti:

Muistanko oikein että viimevuonna ei vielä ollut noita renkaiden koteloita?

Ihan pokkana antavat näköjään muiden kuvata innovaatioitaan :)

Kyllä ne olivat jo viime vuonna. Tuo edellisen viestini linkki viittaa viestiin, jonka kirjoitin viime vuoden kisan jälkeen. Vieläkään eivät muut ole älynneet, mistä on kysymys, kun yrittävät mukana pyörivillä levyillä pienentää ilmanvastusta korin sisällä. Ei onnistu. Tästäkin olen kirjoittanut aiemmin. Tuo litteiden hiilikuitupinnojen käyttäminen on aivan tarpeetonta koteloitujen renkaiden kanssa. Ilma pyörii kotelossa joka tapauksessa kiekon nopeudella. Olennaisempaa olisi estää ilman kiertäminen kehältä kotelon ulkokylkeä pitkin takaisin keskelle kiekkoa.


Re: Battle Mountain 2016

Lähetetty: 18 Syys 2016, 16:36
Kirjoittaja vaaka

Kapea istuin=pyöräilyn versio stringeistä ja wedgiestä :lol:


Re: Battle Mountain 2016

Lähetetty: 18 Syys 2016, 17:17
Kirjoittaja jori
vaaka kirjoitti:

Kapea istuin=pyöräilyn versio stringeistä ja wedgiestä :lol:

Piti oikein katsoa googlella, mitä on wedgiet. Tavallaan olet oikeassa siinä mielessä, että kapeassa istuimessa ja alushousuissa ideana on laittaa materiaalia vain sinne, missä siitä on hyötyä, ei lainkaan sinne, missä on haittaa. Tuo kohta nojapyörässä on se, joka käytännössä ei ajaessa juurikaan kosketa istuimeen. Toisaalta alarankaa voi haitatta tukea keskeltä ristiselän alapuolelta lantioluun kohdalta, jossa on vain lihasten kiinnittymispäitä. Verenkierron tarve on siis tuolla kohdalla vähäinen. :?

Jos takapuolta kannatellaan keskeltä, pysyy lantio kyllä ylhäällä. Eivät ne pakratkaan putoa kokonaan kyydistä, vaikkei alla olekaan istuinta. Voisi tuo varmaan toimia myös käyttöpyörässä. Toisaalta tukialueen pienetessä paine kasvaa ja hiertymien vaara lisääntyy. :?

Helppohan tuota olisi kokeilla laittamalla istuimeen keskelle koroke, joka tukee vain tuosta lantioluun päältä. Tätä voisitte joku kokeilla, jolla on tarpeeksi, tai liian pitkä penkki. Minulla on penkin pituus niin pieni, ettei tuonne mahdu mitään lisäkoroketta ilman rintarangan nousua ylämutkaan hengitystä ahdistavaan korkeuteen. :(

Jos tuo toimisi, olisi vieläkin perusteella mahdollista jakaa istuin kahdeksi osaksi, joiden asemaa toistensa suhteen voi säätää. Jos tuosta vielä on verenkiertoa ja jäähdytystä parantavaa vaikutusta olisi istuimien rakenteen muuttamiseen riittävät perusteet myös käyttö- ja retkipyörissä. :)


Re: Battle Mountain 2016

Lähetetty: 19 Syys 2016, 00:16
Kirjoittaja vaaka

Viime vuoden penkissäni oli kaksi osaa ja keskellä kanava ilmaviralle ja hikoilun vähentämiselle, mutta levyt pakaroiden alla. Auttoi tuo tuuletus kyllä, muttei estänyt kuumalla säällä silti suuren osan hanusrista hikoamista. Yleiskäyttöiseksi kenelle tahansa sopivaksi ei voi suositella halkoa perseeseen mallista penkkiä syystä tuhannet sinus pilonidalis leikkaukset vuosittain. Lähinnä miesten ongelma tosin, joten ehkä mimmien pitäisi kokeilla tuota ensin turvallisuussyistä, ettei diagnostisoimaton ongelma synny mieskoekaniinille ja pahimmillaan jousu puukon alle.


Re: Battle Mountain 2016

Lähetetty: 19 Syys 2016, 00:29
Kirjoittaja lowrides
vaaka kirjoitti:

Luonnollisesti herää kysymys rataprofiilista ja alamän vaikutuksesta. Muistanko oikein, että alamäki on pääasiassa alussa kiihdytysvaiheessa ja loppupään mittauspaikalla pudotusta on hyvin vähän? Miten paljon mittauspään lievä pudotus lisää vauhtia noin suurissa nopeuksissa, kun Nokialla jyrkemmän alamäen ja kohtuupitkän suoran ennen 200 m alkua vertaa Battle Mountainiin? Niin oliko muuten Nokia 200 m matkalla täysin tasainen? Muistaakseni havaitsemani pudotus ennen vikaa mutkaa alkaa vasta 20 m jälkeen, mutta eihän lievimpiä alamäkiä havaitse silmämääräisesti tai polkutuntumalla välttämättä. Todennäköisestikään.

Alussa on itseasiassa tasaista tai jopa lievää nousua, sitten rata alkaa pudottaa pienissä jaksoissa aina mittauspaikan ohi aina maalialueelle asti. Kyllä sitä alamäkeä on oikein silmämääräisesti selvästi nähtävissä (myös löytyy viralliset mittaukset toki) ja sen vaikutus on runsas. Jotkut sanovat että 15-30 kmh saa pudottaa näistä BM nopeuksista kun tullaan lähemmäs merenpintaa ja oikeasti "tasaiselle" radalle.


Re: Battle Mountain 2016

Lähetetty: 19 Syys 2016, 00:33
Kirjoittaja lowrides
jori kirjoitti:

Poikkeama lähes kaikkiin näkemiini nojapyöriin on istuinosan kapeus takapuolen alla. Aerovelon Etassa istuin on niin kapea, ettei aiheuta pakaralihaksen painumista ja verenkierron huononemista.

Nerokas oivallus ja pitää varmaan paikkansa! Toisaalta katteen alapinta tulee varmasti persuksiin kiinni AVssä. Luulisin että penkin muoto on osaksi myös silkkaa tilan ehdoilla pelaamista - leveämpää penkin muotoa ei olisi saanut tuonne alas mahtumaan.


Re: Battle Mountain 2016

Lähetetty: 19 Syys 2016, 07:08
Kirjoittaja PW

https://jnyyz.wordpress.com/2016/09/18/ ... d-wrap-up/
Jälki tunnelmia, kuvia ja tiimien esittely.


Re: Battle Mountain 2016

Lähetetty: 19 Syys 2016, 07:36
Kirjoittaja vaaka

Jos ulkokuori pohjasta kantaa riittävän osan peffalla olevasta painosta, vaara sinus pilonidalis ongelmille vähenee verenkierron ja vapaan liikkuvuuden kustannuksella. Liukkaat pöksyt auttavat karvan verran liikkuvuuden säilyttämisessä.