Jos esim. Kostoon
kyhäisi tommoiset levyt kiekkojen kupeeseen = olisko se edelleen avopyörä vai joko se silloin on puolikatettu. Ei siis mitään taka- eikä etukatetta. Onks toi sama kuin pyörien levytys?
Jos esim. Kostoon
kyhäisi tommoiset levyt kiekkojen kupeeseen = olisko se edelleen avopyörä vai joko se silloin on puolikatettu. Ei siis mitään taka- eikä etukatetta. Onks toi sama kuin pyörien levytys?
Ihan omaa WRRA:n sääntöjen tulkintaani kaikki teksti tässä alla. Virallinen taho saattaa tulkita toisin.
WRRA:n sääntöjen mukaan kiekkojen levytysten tulee nimenomaan pyöriä kiekkojen mukana:
wrra kirjoitti:Unfaired Recumbent Bicycle... Allowed fairings are: rotating wheel covers and splitter plates.
Tuollainen laite ei oikein menisi myöskään puolikatettujen, Tail or Nose Faired Recumbent luokkaan, sillä tuossahan on katteen tapaista sekä ajajan torson etu- että takapuolella. Se ei siis olisi lainkaan WRRA:n luokitusten piirissä, vaan siirtyisi Human Powered Land Vehicleksi IHPVA:n säännösten alaisuuteen.
Nokian kisoihin taisin jossakin joskus (ehkä tandemisti-ketjussa) ehdottaa omaa outojen laitteiden luokkaansa, jossa voisivat ajaa kaikki eksentriset kummajaiset: Uncategorized. Se ei tainnut saada kannatusta.
vph kirjoitti:Ihan omaa WRRA:n sääntöjen tulkintaani kaikki teksti tässä alla. Virallinen taho saattaa tulkita toisin.
WRRA:n sääntöjen mukaan kiekkojen levytysten tulee nimenomaan pyöriä kiekkojen mukana:
wrra kirjoitti:Unfaired Recumbent Bicycle... Allowed fairings are: rotating wheel covers and splitter plates.
Ylitulkitset tuota sääntötekstiä. Eihän siinä puhuta kiekkojen mukana pyörimisestä, vaan pelkästään pyörimisestä. Nämä siis kävisivät –ainakin siihen saakka, kunnes kielletään.
Ihan oikeasti nuo olisivat paremmat ilman vastuksen kannalta kuin kiekkojen mukana pyörivät, sillä puhallusvaikutus olisi vähäisempi, jos muotoilu tehtäisiin oikein. Ei ehkä kuitenkaan vastaa tarkoitustaan tehdä sileäpintaisia tällaisia.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Korjattu kyssäri.
Jos siis Kostoon tekisi punaisten läkkäröiden tapaan kiekoille kiinteät kotelot, niin meniskö se unfaired sarjaan vaiko mihin.
Ilmeisesti siis puolikatettu?
Spinnerit siis pitäis tehdä. Äkkiäkös ne tohon navan kohdalle laakeroi kiinni?
Missä vaiheessa rapakaaret muuttuvat katteiksi? Onko siinä joku prosenttisääntö kiekon kyljen peittoasteesta, vai kattooko kisan ylituomari vaan öögalla näyttääkö rakennelma katteelta vai lokasuojalta?
Pastori kirjoitti:Korjattu kyssäri.
Jos siis Kostoon tekisi punaisten läkkäröiden tapaan kiekoille kiinteät kotelot, niin meniskö se unfaired sarjaan vaiko mihin.
Ilmeisesti siis puolikatettu?
Hmm jaa niin, mikäs tässä oli korjattua kyssäriä? Tuota samaahan sä tarkoitit jo ensimmäisellä kyssärilläkin, eikö niin?
Ei tuo luokituslogiikka mene niin, että jos ei yhteen luokkaan mahdu, niin automaattisesti siirtyy seuraavaan. Voi tippua ihan luokattomaksikin.
"Puolikatettu" on suomennos, jolla yhdistetään kaksi WRRA:n säännöissä kuvattua konstruktiota, Tail Faired ja Nose Faired. Näillä on omat rajoituksensa. Mikä noissa pyöräboxeissa on sun mielestä sellaista että niistä tulee joko Nose Faired tai Tail Faired? Mun mielestä ei mitään. Ja jos ne ei ole pyöriviä, niin häkkyrä ei mahdu mihinkään WRRA:n luokitukseen. Ja tämä oli taas ihan omaa mielipidettä, ei minkään valtakunnan virallinen totuus.
Pastori kirjoitti:Spinnerit siis pitäis tehdä. Äkkiäkös ne tohon navan kohdalle laakeroi kiinni?
Varsinkin tuossa vetopuolella saattaa olla omia haasteita toteutuksen suhteen, mutta olisi kyllä mielenkiintoista nähdä ratkaisusi. Laakeroi ihmeessä.
Vilijami kirjoitti:Missä vaiheessa rapakaaret muuttuvat katteiksi? Onko siinä joku prosenttisääntö kiekon kyljen peittoasteesta, vai kattooko kisan ylituomari vaan öögalla näyttääkö rakennelma katteelta vai lokasuojalta?
Ei taida olla olemassa mitään salaisia pyötälaatikkosääntöjä, joissa olisi prosentteja tms. On vain WRRA:n julkiset ja hyvin yksinkertaiset säännöt. Viime kädessä se on tosiaan kilpailun järjestäjä (vai olisko oikeammin kilpailun johto), joka tekee päätökset luokituksista. WRRA:n ennätyksiä jos haluaa kolkutella, niin silloin ne luokituspääkköset tekee WRRA:n "Recumbent Records Committee".
Tyylikkäät on lokarit kyllä tuossa kuvassa. Viimesen päälle.
Korjasin kyssäriä vaan ettei vahingossa keskustella siitä Aerovelon rangasta.
Pastori kirjoitti:Korjasin kyssäriä vaan ettei vahingossa keskustella siitä Aerovelon rangasta.
Mutt Stradaan ne kotelot voi tehdä, eikä luokka muutu ja kulkee kovempaa
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.