Rad am Ring

Nojapyörä kuntoilu ja urheilu välineenä. Keskustelua nopeudesta, ajotekniikasta yms. Ja tietenkin nojapyörä vastaan pystypyörä -keskustelu.
Avatar
vuoltu
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 378
Liittynyt: 02 Marras 2011, 13:35
Paikkakunta: Seinäjoki

Rad am Ring

ViestiKirjoittaja vuoltu » 04 Loka 2016, 14:57

Törmäsin 24h tapahtumaan Nürburgring'llä:
https://www.radamring.de/fi/

Tuossa olisi vähän samaa meininkiä kuin Alastarossa.

Ratakierros on 24.4 km pitkä ja sen aikana nousua kertyy 560m. Kovimmassa kohdassa löytyy nousuprosentteja 17. :shock:

En sano että olisin menossa mutta nostan tänne esille. Kuka tietää jos vaikka kuitenkin innostuisi joskus...

//Tuomo
Savenmaan Trike "Taipale" 2011 May -> / Raptobike Lowracer 2013 September -> Dual 700C Raptobike (lowracer) 2015 January

Avatar
NikoK
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 474
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Rad am Ring

ViestiKirjoittaja NikoK » 04 Loka 2016, 17:57

Ohhoh. Olispa komeaa ajaa tuolla. 100km/h huiput ja 17% nousu 8)
Formulahistoriasta, ja erityisesti tästä radasta, olin joskus kovastikin kiinnostunut, mutta niin se vaan on jäänyt käymättä radalla vuokra-autolla.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2382
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Rad am Ring

ViestiKirjoittaja tm » 04 Loka 2016, 18:55

Tänä vuonna ajankohta näkyy olleen heinäkuun viimeinen viikonloppu -> heikosti sopii yhteen Nokian tapahtuman (elokuun ensimmäinen viikonloppu) kanssa. Mutta varsinkin jos Ratareisi-tapahtuma jostain syystä lakkaa olemasta, niin olisihan tuo hieno reissu...

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3016
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 09:13

Re: Rad am Ring

ViestiKirjoittaja vaaka » 05 Loka 2016, 05:54

Forza sarjan peleistä tuttu rata muutenkin kuin autourheilun historiasta. On muutkin luokat käyttäneet rataa maailmanennätystenkin tekoon. Luultavasti siellä tehtyjä enkkoja on vielä voimassa joissain luokissa. Viime talvena luin voimassa olevista enkoista. Velodromilla kannattaa harjoitella kalliatuksissa ajamista ennen kuin tuonne menee, kun sielläkin on kallistettuja mutkia. Houkuttavaa olisi, mutta ei liene halpa reissu. Taidan tyytyä Forzalla radan kuluttamiseen.

Avatar
NikoK
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 474
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Rad am Ring

ViestiKirjoittaja NikoK » 10 Loka 2016, 00:39

Olin jo melkein suunnittelemassa tuonne lähtöä heti kun osuu loma kohdalle, ja lueskelin sivuja, kunnes selvisi että nojakilla ei saa osallistua...

"The following material or types of bicyles are explicitly not permitted:

• human powered vehicles and recumbent bicyles (also trikes)"

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3016
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 09:13

Re: Rad am Ring

ViestiKirjoittaja vaaka » 10 Loka 2016, 05:50

Ymmärrän kiellon monista mutkista johtuen. Ainakin yksi on tiukka ilman kallistusta. Jos pystärit toteavat nopeuserojen olevan liikaa kääntyilevälle paljon nousuja ja laskuja sisältävälle 27 kilsan radalle, että tuolla matkalla jäävät jalkoihin nöyryyttävästi?

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 9006
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Rad am Ring

ViestiKirjoittaja jori » 10 Loka 2016, 08:17

vaaka kirjoitti:Ymmärrän kiellon monista mutkista johtuen. Ainakin yksi on tiukka ilman kallistusta. Jos pystärit toteavat nopeuserojen olevan liikaa kääntyilevälle paljon nousuja ja laskuja sisältävälle 27 kilsan radalle, että tuolla matkalla jäävät jalkoihin nöyryyttävästi?

Taitaa kuitenkin järjestäjän kannalta olla ne nopeuserot turvallisuusriski, eikä niinkään mikään nöyrryytyksen aihe. Nojapyörien pienemmän ilmanvastuksen takia ne menevät alamäissä niin paljon kovemmin kuin pystypyörät ja toisaalta ylämäissä jäävät jalkoihin nopeimmille pystypyöräilijöille. Kaiken lisäksi nopeuserot ovat niin suuria, että nopeuseron aiheuttamat ohitukset toistuvat jokaisessa mäessä, joita tuolla reitillä oli paljon. Liian paljon väkeä radalla, jotta yhtenään ohittamista vaativa ajo olisi turvallista.
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13346
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Rad am Ring

ViestiKirjoittaja PW » 10 Loka 2016, 08:21

Mikä on human powered vechilen määritelmä? Luulis ett pystäritkin on? :roll: :wink:
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 9006
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Rad am Ring

ViestiKirjoittaja jori » 10 Loka 2016, 08:54

PW kirjoitti:Mikä on human powered vechilen määritelmä? Luulis ett pystäritkin on? :roll: :wink:

Hyvä huomio. Rikkovatko omia sääntöjään. :twisted:
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma

Avatar
NikoK
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 474
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Rad am Ring

ViestiKirjoittaja NikoK » 10 Loka 2016, 08:59

Samaa minäkin ihmettelin, mutta eiköhän sillä kinneriä tarkoiteta :?: No, samapa tuo, tapahtuman saa joka tapauksessa unohtaa.

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1147
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur tai Espoo tai Tampere

Re: Rad am Ring

ViestiKirjoittaja vph » 10 Loka 2016, 15:59

Mahtaakohan maailmalla olla missään velomobiileille avointa ratakilpailua, jossa ajettaisiin vastaavan jyrkkyyden ja mutkaisuuden mäkiä? Jotenkin helppo ymmärtää, että järjestäjä näkee velomobiilien vauhtivarat tuollaisessa maastossa ihan oikeana turvallisuusriskinä.

Itsellänikin on sellainen käsitys, että VM:ien ajo-ominaisuudet ovat tasamaalle ja suorille teille tehtyjä, samoin kuin tarjolla/käytettävissä oleva rengasvalikoimakin. (Huom: tämä ei ole millään lailla velomobiileja väheksyvä kannanotto, ne on vaan _mun käsityksen_ mukaan tehty niille luontaiseen maastoon käytettäväksi!)

Avatar
vuoltu
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 378
Liittynyt: 02 Marras 2011, 13:35
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Rad am Ring

ViestiKirjoittaja vuoltu » 11 Loka 2016, 12:09

Aika kurjaa jos näin on. Tuolta sivustolta löytyy maininta että nojakilla oltais menty siellä kovaa alamäessä ja muistaakseni oli myös kuvakin.

EDIT: 2003 vuodelta oli tuo kuva ja nopeusmaininta: 102.7 km/h
EDIT: http://www.pro-steilstrecke.de/sonstigerennen/nuerburgring_rad_am_ring_2003.php
Savenmaan Trike "Taipale" 2011 May -> / Raptobike Lowracer 2013 September -> Dual 700C Raptobike (lowracer) 2015 January

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5964
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 17:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Rad am Ring

ViestiKirjoittaja Pastori » 11 Loka 2016, 17:16

Kuva

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2789
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Rad am Ring

ViestiKirjoittaja Wacky » 11 Loka 2016, 21:26

En ihmettelis että nojapyörät ja eteenkin kinnerit on kielletty jos nojapyörälläkin saadaan kolminumeroisia lukemia alamäessä tolla radalla.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 ->)


Palaa sivulle “Nojapyöräily urheiluna”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa