Rad am Ring

Nojapyörä kuntoilu ja urheilu välineenä. Keskustelua nopeudesta, ajotekniikasta yms. Ja tietenkin nojapyörä vastaan pystypyörä -keskustelu.
Avatar
vuoltu
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 383
Liittynyt: 02 Marras 2011, 12:35
Paikkakunta: Seinäjoki

Rad am Ring

Viesti Kirjoittaja vuoltu »

Törmäsin 24h tapahtumaan Nürburgring'llä:
https://www.radamring.de/fi/

Tuossa olisi vähän samaa meininkiä kuin Alastarossa.

Ratakierros on 24.4 km pitkä ja sen aikana nousua kertyy 560m. Kovimmassa kohdassa löytyy nousuprosentteja 17. :shock:

En sano että olisin menossa mutta nostan tänne esille. Kuka tietää jos vaikka kuitenkin innostuisi joskus...

//Tuomo

Savenmaan Trike "Taipale" 2011 May -> / Raptobike Lowracer 2013 September -> Dual 700C Raptobike (lowracer) 2015 January

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Rad am Ring

Viesti Kirjoittaja NikoK »

Ohhoh. Olispa komeaa ajaa tuolla. 100km/h huiput ja 17% nousu 8)
Formulahistoriasta, ja erityisesti tästä radasta, olin joskus kovastikin kiinnostunut, mutta niin se vaan on jäänyt käymättä radalla vuokra-autolla.

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5020
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Rad am Ring

Viesti Kirjoittaja tm »

Tänä vuonna ajankohta näkyy olleen heinäkuun viimeinen viikonloppu -> heikosti sopii yhteen Nokian tapahtuman (elokuun ensimmäinen viikonloppu) kanssa. Mutta varsinkin jos Ratareisi-tapahtuma jostain syystä lakkaa olemasta, niin olisihan tuo hieno reissu...

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Rad am Ring

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Forza sarjan peleistä tuttu rata muutenkin kuin autourheilun historiasta. On muutkin luokat käyttäneet rataa maailmanennätystenkin tekoon. Luultavasti siellä tehtyjä enkkoja on vielä voimassa joissain luokissa. Viime talvena luin voimassa olevista enkoista. Velodromilla kannattaa harjoitella kalliatuksissa ajamista ennen kuin tuonne menee, kun sielläkin on kallistettuja mutkia. Houkuttavaa olisi, mutta ei liene halpa reissu. Taidan tyytyä Forzalla radan kuluttamiseen.

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Rad am Ring

Viesti Kirjoittaja NikoK »

Olin jo melkein suunnittelemassa tuonne lähtöä heti kun osuu loma kohdalle, ja lueskelin sivuja, kunnes selvisi että nojakilla ei saa osallistua...

"The following material or types of bicyles are explicitly not permitted:

• human powered vehicles and recumbent bicyles (also trikes)"

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Rad am Ring

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Ymmärrän kiellon monista mutkista johtuen. Ainakin yksi on tiukka ilman kallistusta. Jos pystärit toteavat nopeuserojen olevan liikaa kääntyilevälle paljon nousuja ja laskuja sisältävälle 27 kilsan radalle, että tuolla matkalla jäävät jalkoihin nöyryyttävästi?

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Rad am Ring

Viesti Kirjoittaja jori »

vaaka kirjoitti:

Ymmärrän kiellon monista mutkista johtuen. Ainakin yksi on tiukka ilman kallistusta. Jos pystärit toteavat nopeuserojen olevan liikaa kääntyilevälle paljon nousuja ja laskuja sisältävälle 27 kilsan radalle, että tuolla matkalla jäävät jalkoihin nöyryyttävästi?

Taitaa kuitenkin järjestäjän kannalta olla ne nopeuserot turvallisuusriski, eikä niinkään mikään nöyrryytyksen aihe. Nojapyörien pienemmän ilmanvastuksen takia ne menevät alamäissä niin paljon kovemmin kuin pystypyörät ja toisaalta ylämäissä jäävät jalkoihin nopeimmille pystypyöräilijöille. Kaiken lisäksi nopeuserot ovat niin suuria, että nopeuseron aiheuttamat ohitukset toistuvat jokaisessa mäessä, joita tuolla reitillä oli paljon. Liian paljon väkeä radalla, jotta yhtenään ohittamista vaativa ajo olisi turvallista.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Rad am Ring

Viesti Kirjoittaja PW »

Mikä on human powered vechilen määritelmä? Luulis ett pystäritkin on? :roll: :wink:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Rad am Ring

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti:

Mikä on human powered vechilen määritelmä? Luulis ett pystäritkin on? :roll: :wink:

Hyvä huomio. Rikkovatko omia sääntöjään. :twisted:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Rad am Ring

Viesti Kirjoittaja NikoK »

Samaa minäkin ihmettelin, mutta eiköhän sillä kinneriä tarkoiteta :?: No, samapa tuo, tapahtuman saa joka tapauksessa unohtaa.

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: Rad am Ring

Viesti Kirjoittaja vph »

Mahtaakohan maailmalla olla missään velomobiileille avointa ratakilpailua, jossa ajettaisiin vastaavan jyrkkyyden ja mutkaisuuden mäkiä? Jotenkin helppo ymmärtää, että järjestäjä näkee velomobiilien vauhtivarat tuollaisessa maastossa ihan oikeana turvallisuusriskinä.

Itsellänikin on sellainen käsitys, että VM:ien ajo-ominaisuudet ovat tasamaalle ja suorille teille tehtyjä, samoin kuin tarjolla/käytettävissä oleva rengasvalikoimakin. (Huom: tämä ei ole millään lailla velomobiileja väheksyvä kannanotto, ne on vaan mun käsityksen mukaan tehty niille luontaiseen maastoon käytettäväksi!)

Avatar
vuoltu
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 383
Liittynyt: 02 Marras 2011, 12:35
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Rad am Ring

Viesti Kirjoittaja vuoltu »

Aika kurjaa jos näin on. Tuolta sivustolta löytyy maininta että nojakilla oltais menty siellä kovaa alamäessä ja muistaakseni oli myös kuvakin.

EDIT: 2003 vuodelta oli tuo kuva ja nopeusmaininta: 102.7 km/h
EDIT: http://www.pro-steilstrecke.de/sonstige ... g_2003.php

Savenmaan Trike "Taipale" 2011 May -> / Raptobike Lowracer 2013 September -> Dual 700C Raptobike (lowracer) 2015 January

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Rad am Ring

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Kuva

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3837
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Rad am Ring

Viesti Kirjoittaja Wacky »

En ihmettelis että nojapyörät ja eteenkin kinnerit on kielletty jos nojapyörälläkin saadaan kolminumeroisia lukemia alamäessä tolla radalla.

Vastaa Viestiin