Sivu 1/1

Rad am Ring

Lähetetty: 04 Loka 2016, 14:57
Kirjoittaja vuoltu
Törmäsin 24h tapahtumaan Nürburgring'llä:
https://www.radamring.de/fi/

Tuossa olisi vähän samaa meininkiä kuin Alastarossa.

Ratakierros on 24.4 km pitkä ja sen aikana nousua kertyy 560m. Kovimmassa kohdassa löytyy nousuprosentteja 17. :shock:

En sano että olisin menossa mutta nostan tänne esille. Kuka tietää jos vaikka kuitenkin innostuisi joskus...

//Tuomo

Re: Rad am Ring

Lähetetty: 04 Loka 2016, 17:57
Kirjoittaja NikoK
Ohhoh. Olispa komeaa ajaa tuolla. 100km/h huiput ja 17% nousu 8)
Formulahistoriasta, ja erityisesti tästä radasta, olin joskus kovastikin kiinnostunut, mutta niin se vaan on jäänyt käymättä radalla vuokra-autolla.

Re: Rad am Ring

Lähetetty: 04 Loka 2016, 18:55
Kirjoittaja tm
Tänä vuonna ajankohta näkyy olleen heinäkuun viimeinen viikonloppu -> heikosti sopii yhteen Nokian tapahtuman (elokuun ensimmäinen viikonloppu) kanssa. Mutta varsinkin jos Ratareisi-tapahtuma jostain syystä lakkaa olemasta, niin olisihan tuo hieno reissu...

Re: Rad am Ring

Lähetetty: 05 Loka 2016, 05:54
Kirjoittaja vaaka
Forza sarjan peleistä tuttu rata muutenkin kuin autourheilun historiasta. On muutkin luokat käyttäneet rataa maailmanennätystenkin tekoon. Luultavasti siellä tehtyjä enkkoja on vielä voimassa joissain luokissa. Viime talvena luin voimassa olevista enkoista. Velodromilla kannattaa harjoitella kalliatuksissa ajamista ennen kuin tuonne menee, kun sielläkin on kallistettuja mutkia. Houkuttavaa olisi, mutta ei liene halpa reissu. Taidan tyytyä Forzalla radan kuluttamiseen.

Re: Rad am Ring

Lähetetty: 10 Loka 2016, 00:39
Kirjoittaja NikoK
Olin jo melkein suunnittelemassa tuonne lähtöä heti kun osuu loma kohdalle, ja lueskelin sivuja, kunnes selvisi että nojakilla ei saa osallistua...

"The following material or types of bicyles are explicitly not permitted:

• human powered vehicles and recumbent bicyles (also trikes)"

Re: Rad am Ring

Lähetetty: 10 Loka 2016, 05:50
Kirjoittaja vaaka
Ymmärrän kiellon monista mutkista johtuen. Ainakin yksi on tiukka ilman kallistusta. Jos pystärit toteavat nopeuserojen olevan liikaa kääntyilevälle paljon nousuja ja laskuja sisältävälle 27 kilsan radalle, että tuolla matkalla jäävät jalkoihin nöyryyttävästi?

Re: Rad am Ring

Lähetetty: 10 Loka 2016, 08:17
Kirjoittaja jori
vaaka kirjoitti:Ymmärrän kiellon monista mutkista johtuen. Ainakin yksi on tiukka ilman kallistusta. Jos pystärit toteavat nopeuserojen olevan liikaa kääntyilevälle paljon nousuja ja laskuja sisältävälle 27 kilsan radalle, että tuolla matkalla jäävät jalkoihin nöyryyttävästi?

Taitaa kuitenkin järjestäjän kannalta olla ne nopeuserot turvallisuusriski, eikä niinkään mikään nöyrryytyksen aihe. Nojapyörien pienemmän ilmanvastuksen takia ne menevät alamäissä niin paljon kovemmin kuin pystypyörät ja toisaalta ylämäissä jäävät jalkoihin nopeimmille pystypyöräilijöille. Kaiken lisäksi nopeuserot ovat niin suuria, että nopeuseron aiheuttamat ohitukset toistuvat jokaisessa mäessä, joita tuolla reitillä oli paljon. Liian paljon väkeä radalla, jotta yhtenään ohittamista vaativa ajo olisi turvallista.

Re: Rad am Ring

Lähetetty: 10 Loka 2016, 08:21
Kirjoittaja PW
Mikä on human powered vechilen määritelmä? Luulis ett pystäritkin on? :roll: :wink:

Re: Rad am Ring

Lähetetty: 10 Loka 2016, 08:54
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:Mikä on human powered vechilen määritelmä? Luulis ett pystäritkin on? :roll: :wink:

Hyvä huomio. Rikkovatko omia sääntöjään. :twisted:

Re: Rad am Ring

Lähetetty: 10 Loka 2016, 08:59
Kirjoittaja NikoK
Samaa minäkin ihmettelin, mutta eiköhän sillä kinneriä tarkoiteta :?: No, samapa tuo, tapahtuman saa joka tapauksessa unohtaa.

Re: Rad am Ring

Lähetetty: 10 Loka 2016, 15:59
Kirjoittaja vph
Mahtaakohan maailmalla olla missään velomobiileille avointa ratakilpailua, jossa ajettaisiin vastaavan jyrkkyyden ja mutkaisuuden mäkiä? Jotenkin helppo ymmärtää, että järjestäjä näkee velomobiilien vauhtivarat tuollaisessa maastossa ihan oikeana turvallisuusriskinä.

Itsellänikin on sellainen käsitys, että VM:ien ajo-ominaisuudet ovat tasamaalle ja suorille teille tehtyjä, samoin kuin tarjolla/käytettävissä oleva rengasvalikoimakin. (Huom: tämä ei ole millään lailla velomobiileja väheksyvä kannanotto, ne on vaan _mun käsityksen_ mukaan tehty niille luontaiseen maastoon käytettäväksi!)

Re: Rad am Ring

Lähetetty: 11 Loka 2016, 12:09
Kirjoittaja vuoltu
Aika kurjaa jos näin on. Tuolta sivustolta löytyy maininta että nojakilla oltais menty siellä kovaa alamäessä ja muistaakseni oli myös kuvakin.

EDIT: 2003 vuodelta oli tuo kuva ja nopeusmaininta: 102.7 km/h
EDIT: http://www.pro-steilstrecke.de/sonstigerennen/nuerburgring_rad_am_ring_2003.php

Re: Rad am Ring

Lähetetty: 11 Loka 2016, 17:16
Kirjoittaja Pastori
Kuva

Re: Rad am Ring

Lähetetty: 11 Loka 2016, 21:26
Kirjoittaja Wacky
En ihmettelis että nojapyörät ja eteenkin kinnerit on kielletty jos nojapyörälläkin saadaan kolminumeroisia lukemia alamäessä tolla radalla.