Battle Mountain 2017
Lähestyy taas.
Neljä pyörää kuvassa, kummasti alkaa ulkomuoto näyttää samalta.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://nojapyorafoorumi.fi/
Lähestyy taas.
Neljä pyörää kuvassa, kummasti alkaa ulkomuoto näyttää samalta.
Ilmankos sulla on kiire Kolmipyörän kanssa
PW kirjoitti:Neljä pyörää kuvassa, kummasti alkaa ulkomuoto näyttää samalta.
Ollaan siinä pisteessä kuin pystypyörillä oltiin vajaa sata vuotta sitten, nopeuserot tulee kuskista eikä ajoneuvosta...
Jukka
jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:Neljä pyörää kuvassa, kummasti alkaa ulkomuoto näyttää samalta.
Ollaan siinä pisteessä kuin pystypyörillä oltiin vajaa sata vuotta sitten, nopeuserot tulee kuskista eikä ajoneuvosta...
Ei kyllä olla vielä lähelläkään tätä tilannetta. Ennätys nousee sellaista tahtia, että kuskin tehon lisääminen sellaisella määrällä, joka mahdollistaisi tuon nopeuseron vastusten pienenemättä, on kyllä aika mahdotonta lajissa, jota oikeasti harjoitellaan.
Kokonaismuoto on ollut jo pitkään melko lähellä täydellistä, mutta yksityiskohdissa parantamalla on viimeaikaiset ennätykset tehty. Etupyörän läpivienti on ratkaisevassa asemassa, samoin etupyörän puhalluksen minimointi sekä sisällä, että ennen kaikkea korin ulkopuolella.
Laminaarialuetta tullaan venyttämään yläpinnalla vieläkin taaemmas, mikä tulee muuttamaan takaosan muodon tuosta köyryselkäisestä, vähän häntä koipiensa välissä nöyristelevää koiraa muistuttavasta enemmän pointterin suuntaan. Kamera siirtyy vieläkin kauemmas taakse, käytännössä peräpeilin kohdalle.
https://www.facebook.com/MQSpeedTeam/
Siinä yhden yliopistotiimin facesivu - Austraaliasta.
PW kirjoitti:https://www.facebook.com/MQSpeedTeam/
Siinä yhden yliopistotiimin facesivu - Austraaliasta.
Mikähän on saanut mielen muuttumaan. Tietokonekuva on laminaari-muotoisesta, mutta reaalimaailman on vaatinut turbulenttisen paksukeulaisen rakentamista. Olisiko ollut liian pitkät kammet. Tuo leveämmän kuvan muotoinen vehjes olisi kyllä kulkenut paljon paremmin, jos siis yksityiskohdat olisi kunnolla laadittu.
jori kirjoitti:Mikähän on saanut mielen muuttumaan. Tietokonekuva on laminaari-muotoisesta, mutta reaalimaailman on vaatinut turbulenttisen paksukeulaisen rakentamista. Olisiko ollut liian pitkät kammet. Tuo leveämmän kuvan muotoinen vehjes olisi kyllä kulkenut paljon paremmin, jos siis yksityiskohdat olisi kunnolla laadittu.
Jos kuski on ollut liian pitkä eikä koivet mahdu... varmaan tuo pönäkkä hujoppi tuosta vasemmalta.
jori kirjoitti:Tuo leveämmän kuvan muotoinen vehjes olisi kyllä kulkenut paljon paremmin, jos siis yksityiskohdat olisi kunnolla laadittu.
Jospa ne ei saaneet takaperin poljettavaa ajokkia toimimaan kunnolla? Tuo leveämmän kuvan mukainen ajokki olisi ollut poljettavissa takaperin, mutta jos ohjaus ja videomonitorit eivät ole skulanneet, niin pakko siirtyä perinteisempään muotoon. Minun kaksi eurosenttiäni