Reisilihasten venyttely

Nojapyörä kuntoilu ja urheilu välineenä. Keskustelua nopeudesta, ajotekniikasta yms. Ja tietenkin nojapyörä vastaan pystypyörä -keskustelu.
Avatar
Mikaeli
Viestit: 61
Liittynyt: 22 Maalis 2009, 21:09
Paikkakunta: Tampere

Reisilihasten venyttely

Viesti Kirjoittaja Mikaeli »

Nojakkiin siirtymisen jälkeen olen löytänyt reisistä uusia lihaksia, joiden venyttely ei ota onnistuakseen. Kyse on reiden ulkosyrjällä oleva pitkä lihas, siis reiden sivussa. Normaalit etu- ja takareiden venytykset ei siihen pure. Työkaveri, entinen triathlonisti, ehdotteli joitain venytyksiä, mutta mikään ei toiminut, eikä omaehtoinen hakeminenkaan ole tulosta tuottanut. Olisiko kanssapyöräilijöillä kelpo vinkkejä vai suuntaanko suoraan fysioterapeutille? Ovat nimittäin turkasen jumissa nuo, ja pitemmän päälle tuppaa minulla nuo lihasjumit rikkomaan paikkoja muualla kehossa.

Punainen Nazca Explorer

musti&siippa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 271
Liittynyt: 01 Helmi 2009, 20:14
Paikkakunta: Nokia

Re: Reisilihasten venyttely

Viesti Kirjoittaja musti&siippa »

Osaisinkohan selittää yhden venytyksen näin sanallisesti? Olen sen fysioterapeutiltani saanut, kun oli ongelmia lonkan kanssa.
Eli tuetaan käsillä seinään ja liu'utetaan toista jalkaa ristiin toisen jalan eteen, tukijalka vähän koukussa. Täytyis vissiin ottaa kuva. Fysioterapeuttikin oli sitä mieltä, että vähän ongelmallinen venytettävä.

Vastaa Viestiin