Mielenkiintoista jos voisi kohta jo saada kotimaasta nojaläskituotantoa? Mutta tähän menee varmaan vielä hyvän aikaa eli jos haluaa ratkoa juuri tämän talven kulkemisongelmat niin pitäskö ostaa täräyttää kuitenkin tollanen pystyläski kuin jäädä odottamaan nojaversiota ?
Parhaimmillaankin menee kevät talvelle, ehkä helmikuulle jos hommat menee putkeen.
Tuotanto ei ole suomalaista, mutta eurooppalaista työtä ne on.
Jos ostat pystyläskin niin hanki se 190 mm takanavallinen koska noihin runkoihin on tulossa sen levyinen takahaarukka.
Mielenkiintoista jos voisi kohta jo saada kotimaasta nojaläskituotantoa? Mutta tähän menee varmaan vielä hyvän aikaa eli jos haluaa ratkoa juuri tämän talven kulkemisongelmat niin pitäskö ostaa täräyttää kuitenkin tollanen pystyläski kuin jäädä odottamaan nojaversiota ?
Toihan on erinomainen lisä kotomaisille pyörämarkkinoille! ostaa ny pystäriläskin ja sitte kun runkotehdas toimittaa tavaraa niin ostaa runkosetin ja siirtää tekniikan ja/tai ilmoittautuu testikuljettajaksi protoille?
Läskissä mua harmittaa ihan sama kuin kinnerissäkin, että miks ei ollut tämmöistä jo vuosia sitten fillaritoria kun olen seuraillut niin käytetyt vaihtaa aika nopsaan omistajaa ja alle tonnin pyörissä ei näytä isoa tappiota tekevän jos pyörän päättää myydä, vissiin vähän samaa ilmiötä kuin takavuosina käytetyissä nojapyörissä.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Tuohan vissiin on teräsrunkoinen läski jossa on hyvät palikat kiinni jos xxl-kaupan pyöriin vertaa niin vaikuttaa edukkaalta.
...
Mutta siis tommonen talveksi ja kesällä pilkkoo nojapyöräaihioksi, jos ei tykkää niin 50-100€ tappiolla saa myytyä eteenpäin.
...
Mä pitäisin cheetahin raaserina ja suunnittelisin "huonontien pyörän" vähemmillä kompromisseilla.
Yksi ääni tälle. Pyörä on kohtuullinen ja jos ei tunnu ollenkaan omalta asialta pystyasennossa, voi sen varmasti myydä myös eteenpäin. Tai sitten joku alumiinirunkoinen ja koko runko itse teräksestä - tällöin epäonnistumisen hinnaksi tulee lähinnä rungon tekoon kuluva summa. Cheetahista saa varmasti jonkinlaisen version kun taka- ja etuhaarukat vaihtaa + nostaa penkin kulmaa. Kuitenkin siinä voi kompromisseja tulla aika paljon ja pyörän vaihtamisessa alkuperäiseen kokoonpanoon on kuitenkin melkoinen homma.
3.12. Olisi GFBD 2016 ja usealla paikkakunnalla on jonkinmoista läskeihin liittyvää tapahtumaa. Kannattanee vilkaista mitä löytyy fillarifoorumilta. Mahdollisesti voi jossain päästä pyöriä testaamaankin.
Sitten siitä läskeilyn tuntumapuolesta yleistä höpinää: nopeaahan se ei ole, tänään oli aika hurja 17kmh keskinopeus uimasta kotiin - yleensä kaupunkiympäristössä alempana pyörii minulla nopeudet. Eräänlaista rentoutta läski ja nojamalli tuo ajoon. Tuolla oc-tangolla ajelee usein yhdellä kädellä kiinni pitäen vähän epätasaisemmallakin alustalla.. toisaalta sitten jännissä paikoissa nousee selkä irti penkistä ja jalat irtoaa polkimista aika herkästi - kun on liukasta tai sopiva ura ei juuri muuta kerkeä tehdä kun tajuta että nurin mennään. Nyt tuo kaatuilu on ehkä jo vähän helpottanut kun ongelmakohdissa osaa ottaa hyvin varovaisesti - tai sitten on oppinut ajamaan edes vähän paremmin Nyt on hyvät fiilikset kun lunta tuli, samoin metsään mennessä. Nii ja siellä metsässä liikutaan vielä hitaammin..
On hyvin mahdollista että fillarivelhon kautta saa pian tikkurunkoista normi tai läskimallina.
Meille pitäisi olla saapumassa muutama kappale keiluun vielä tämän vuoden puolella ja on mahdollista että voidaan tilata lisää jos kiinnosta on.
En ole kauheesti mainostella ennen kuin saadaan tuotanko kappaleet käsiimme ja päästään hivenen testaamaan valmista pyörää et miten se kestää ja millainen se on ajaa.
WP_20161115_09_01_45_Pro.jpg
Onko näistä enempää speksiä saatavilla tässä vaiheessa? Onko tarkoitus kokonaisina vai runkosetteinä tulla myyntiin?
Mielenkiintoista jos voisi kohta jo saada kotimaasta nojaläskituotantoa? Mutta tähän menee varmaan vielä hyvän aikaa eli jos haluaa ratkoa juuri tämän talven kulkemisongelmat niin pitäskö ostaa täräyttää kuitenkin tollanen pystyläski kuin jäädä odottamaan nojaversiota ?
Parhaimmillaankin menee kevät talvelle, ehkä helmikuulle jos hommat menee putkeen.
Tuotanto ei ole suomalaista, mutta eurooppalaista työtä ne on.
Jos ostat pystyläskin niin hanki se 190 mm takanavallinen koska noihin runkoihin on tulossa sen levyinen takahaarukka.
Tuo minkä Terppa linkkasi ja jota aiemmin jo katsoin, on näköjään 170mm.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
On hyvin mahdollista että fillarivelhon kautta saa pian tikkurunkoista normi tai läskimallina.
Meille pitäisi olla saapumassa muutama kappale keiluun vielä tämän vuoden puolella ja on mahdollista että voidaan tilata lisää jos kiinnosta on.
En ole kauheesti mainostella ennen kuin saadaan tuotanko kappaleet käsiimme ja päästään hivenen testaamaan valmista pyörää et miten se kestää ja millainen se on ajaa.
WP_20161115_09_01_45_Pro.jpg
Onko näistä enempää speksiä saatavilla tässä vaiheessa? Onko tarkoitus kokonaisina vai runkosetteinä tulla myyntiin?
Sekä että, eli kootaan runko toiveiden mukaan jos näin haluaa.
Jännä muuten että niillä on tommonen lyhyt esittelyteksti ensin ja siinä lukee että se on alumiinia. Kuitenkin tiedoissa lukee että terästä...kuka lie tarkistanut mitä sinne on menty kirjoittamaan .
Esittelytekstissä lukee itse asiassa "alloy", ei aluminium. Alloy ei tarkoita alumiinia, vaan metalliseosta, jollainen myös CrMo on.
Oma "kantani" tähän sun dilemmaan on, että älä ny ihmeessä ala muuttamaan täysin toimivaa nojapyörääsi, johon olet kesäkelissä tyytyväinen! Jätä hyvä pyörä hyväksi pyöräksi, älä pilaa sitä. Tee tai osta kokonaan toinen pyörä tähän toiseen lumipöperö-tarkoitukseen ja protoile sen kanssa!
Näyttää menevän vaikeeksi 190mm navalla läskipyörän etsiskely, kun on paljon muitakin asioita jotka pitää samanaikaisesti osua kohdilleen.
Mä nyt ehtisin innostua tosta Cookerista, koska se ei olis todellakaan liian kallis.
Voihan se takanavan vaihtaa siihen jälkikäteen jos ei muuten miellyttävää löydy. Ei esim. Novatec navat maksaa muistaakseen n. 90e kpl eli ei se mahdottoman kallista ole. Suurin rajoite 170 mm navassa on se ettei 4,8 tuuman renkaat mahdu ketjun ohi.
Läskipystäristä sais CF:än banaanipenkillä ja custom tangolla.
En usko että tuollainen banaanipenkki on likikään yhtä mukava kuin koko persauksen levyinen satula, mutta leveää satulaa voi käyttää kun taivuttaa maasturin satulatolppaa mutkalle ja laittaa sitten korkeamman ja taemmas tulevan tangon. Takapainoinenhan siitä toki tulee silloinkin
Jännä muuten että niillä on tommonen lyhyt esittelyteksti ensin ja siinä lukee että se on alumiinia. Kuitenkin tiedoissa lukee että terästä...kuka lie tarkistanut mitä sinne on menty kirjoittamaan .
Esittelytekstissä lukee itse asiassa "alloy", ei aluminium. Alloy ei tarkoita alumiinia, vaan metalliseosta, jollainen myös CrMo on.
Oma "kantani" tähän sun dilemmaan on, että älä ny ihmeessä ala muuttamaan täysin toimivaa nojapyörääsi, johon olet kesäkelissä tyytyväinen! Jätä hyvä pyörä hyväksi pyöräksi, älä pilaa sitä. Tee tai osta kokonaan toinen pyörä tähän toiseen lumipöperö-tarkoitukseen ja protoile sen kanssa!
Ai ups oho, ymmärrysvirhe multa..
Täytyy myöntää että vaikka Cheetahin muokkaaminen talvipyöräksi olikin ihan kiva idea niin itseni tuntien en kyllä jaksais sitä jokakeväistä ja -syksyistä vaihtorumbaa. Ja on kiva et tallis on monta erilaista vehjettä, joista voi aina valita itselleen ja keliolosuhteisiin nähden paras vaihtoehto .
Niin ja IIK, nyt se on tehty! Päätin sitten kuitenkin ostaa tuommosen jo aiemmin pohditun läskipyörän vakipyöräliikkeestä vaikka se maksaa vähän enempi kuin netistä tilattaessa. Saan sen säädettynä ja tarkastettuna ja jo perjantaina, ihan mahtava ajankohta kun pääsee heti viikonloppuna sitten kokeilemaan paremmin!
Hiukan on epäuskoisen jännittyneen innostunut olo .
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.