Joo helppo mennä sisään mutta ensin tämä olis katettava. Verrattuna symmetriseen pyörän kiertävään runkoon, tähän pitää lisätä enemmän tukirakenteita tai kate pitää olla jämäkämpää Kangaskatteen toista helmaakaan ei saa mihinkään kiinni Toinen sivu vois olla kiinteä, kuten oon deltojen kattamista aikasemminkin aatellu - tähän vaan joutus sisäänmenopuolelle tekemään enemmän tukirakenteita
Sulla on sen verran vähän sateessa ajo kokemusta että et ole suunnitellut vielä pään kattamista niin että voi ajaessa esim. vastata kännykkään. Pidät siksi kajakkimallia helpompana
Pistin tuonne eka sivulle kuvan sopivasta katemallista: http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.ph ... 07#p103548
Ohut putki turvakaari tyyliin penkin taakse. Toinen samanlainen keulaan niin että menee kulku puolelta alhaalta rungon keskiputkeen. Tämä keula kaari taaksepäin kallelleen kuten em. kuvassa. Kennolevyt ja pleksit päälle popniiteillä. Kulkupuolella kiinnitys niiteillä/pulteilla vain etu tai takakaareen ja kuminauhalenkeillä muut reunat niin toimii ovena.
Jukka
Ehkä hetkellistä mielikuvituksen puutetta mutta vertaan vain nyt symmetriseen (pyörän kiertävään) runkoon, en nykyisiin sukkulamalleihin. Ja siinä symmetrisessä pidän fiksuna sitä, ett runkoon voi molemmin puolin kiinnittää katteen ja tarvittavat kaaret, jotka voi olla hennompia. Näitä kun mietiskelen, yritän löytää rungon osalle, muutakin käyttöä ku pyörän kasassa pitäminen, samoin muille pyörän osille. Rungon osa voi toimia myös penkin tukena ja/tai katteen tukena ym. Puntaroin siis eri vaihtoehtoja mutta lopultahan käy niin ett kaikki mallit pitää tehdä
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Joo, ja puoltaminen olisi vielä suurempaa jos veto olisi sivuvaunussa ja moottoripyörän renkaat pyörisivät vapaasti.
Normaalijättöinen etupyörä toimii kuin ostoskärryn rengas, eikä tällöin vastusta sivuttaisvoimaa. Miten siis vetävän renkaan puoli vaikuttaa? Voimavektoripiirrosta kiitos!
Normaalijättöinen etupyörä toimii kuin ostoskärryn rengas, eikä tällöin vastusta sivuttaisvoimaa. Miten siis vetävän renkaan puoli vaikuttaa? Voimavektoripiirrosta kiitos!
Kokeile työntää ostoskärryjä kulmasta yhdellä sormella rungon suuntaisesti
Normaalijättöinen etupyörä toimii kuin ostoskärryn rengas, eikä tällöin vastusta sivuttaisvoimaa. Miten siis vetävän renkaan puoli vaikuttaa? Voimavektoripiirrosta kiitos!
Kokeile työntää ostoskärryjä kulmasta yhdellä sormella rungon suuntaisesti
Jos ostoskärryistä ottaa toisen eturenkaan pois ja työntää kummasta kulmasta vain, niin kääntymään lähtee?
Jos ostoskärryistä ottaa toisen eturenkaan pois ja työntää kummasta kulmasta vain, niin kääntymään lähtee?
Epäsymmetrinen veto/työntö aiheuttaa aina epäsymmetristä vetelyä ohjaukseen, mutta tuo vetely on vähäisempää, jos ohjaava etupyörä on vetävän pyörän linjalla verrattuna siihen ettei ole. Työntöpuolen eturenkaan vierintävastus ei tuota lisää kääntymisvaikutusta, jota taas vastapuolen eturengas tuottaa sitä enemmän, mitä suurempi on raideväli.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Minkälaisella mekanismilla vasemman puolen ohjauskahva toimii?
Oikean puolen ohjaussauva on nivelöity runkoputkeen. Kun sauvasta vetää, nojakki kääntyy oikealle. Vasemman puolen sauva on kiinteä. Siinä on vain jarru ja vaihdevipu.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason