LWB suunnitelma - neuvoja?

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: LWB suunnitelma - neuvoja?

Viesti Kirjoittaja jviirret »

jooseha kirjoitti:

On ainakin helppo tehdä. Rungossa on vain 4 itsehitsattua kohtaa.

Ilmeisesti etukolmio emäputkineen on käännetty nurinpäin?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7089
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: LWB suunnitelma - neuvoja?

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Kuva
Helppo on tehdä, mutta takadropparit aukeaa ylöspäin ja jättö 30cm :shock:

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: LWB suunnitelma - neuvoja?

Viesti Kirjoittaja jooseha »

jviirret kirjoitti:

Ilmeisesti etukolmio emäputkineen on käännetty nurinpäin?

Jukka

Näyttää siltä :?
Kuva
Tämän saa helpolla suoraankin käyttämällä jatkoksissa oikean kokoista sisäputkea. Sitten vaan kiikuttaa hitsarille, jos ei itse osaa.

Vilijami kirjoitti:

Helppo on tehdä, mutta takadropparit aukeaa ylöspäin ja jättö 30cm :shock:

Mutterikiinnitteinen akseli eli se pysyy varmasti noinkin paikoillaan eli aivan sama. Pyörä on suunniteltu kaverin hitsattavaksi, joten metallityön määrä on pyritty minimoimaan. Mä olisin tehnyt varmaan tälläisen ensimmäiseksi, jos olisin tiennyt mallin. Riittävä yksinkertaistaminen madaltaa aloittamiskynnystä kummasti ja ensimmäinen ei kuitenkaan riitä :lol:

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: LWB suunnitelma - neuvoja?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Koska mä olen kova poika kyseleen ja pohtimaan. Sori. Kuuluu mun duuniin. Edesauttaa siis vaihtoehtojen pohtimisen prosesseja.

Niin. Tuli vaan mieleen taasen tämmöinen.

Yhden putken runko niinku Jukan kuuluisa:

Kuva

Ja sit siihen romusta poljinkeskiö alemmas niinkuin Larryn CF versiossa.

Kuva

Eli about näin:

lwb_vph_skissi.png

Huom! Tässähän tuli nyt samalla jousitettu takaosa lisäämään mukavuutta.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7089
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: LWB suunnitelma - neuvoja?

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Mikäs tästä tulikaan mieleen? :D
Kuva

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: LWB suunnitelma - neuvoja?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Noinhan sen saa aika kätsysti. Tekee vaan kakspyöräsen. Kätsyy. Hyvä Ville kun nostit tänkin esiin.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7089
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: LWB suunnitelma - neuvoja?

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Tämä viestiketju innoitti itseäkin suunnittelemaan jatkokäyttöä biltsun cruiserille joka tuolla liiterissä makaa jouten.
Tämmöinen siitä suunnilleen tulisi. Olisiko tuo niin helppo ajaa, että yksikätisenäkin onnistuisi?

Liitteet
biltsu cruiser.jpg
biltsu cruiser.jpg (98.28 KiB) Katsottu 1913 kertaa
Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: LWB suunnitelma - neuvoja?

Viesti Kirjoittaja vph »

Pastori kirjoitti:

Yhden putken runko niinku Jukan kuuluisa

Jees, vaihtoehtoisia ja hyviä polkuja on lukematon määrä, mutta jos tämä laite joskus realisoituu, niin yksi kantava idea tulee olemaan nimenomaan tuon rungon etuosan käyttäminen ihan sellaisenaan, ilman pätkimisiä. Yhden putken runko on sitten jotain muuta, joku toinen projekti.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: LWB suunnitelma - neuvoja?

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Vilijami kirjoitti:

Tämä viestiketju innoitti itseäkin suunnittelemaan jatkokäyttöä biltsun cruiserille joka tuolla liiterissä makaa jouten.
Tämmöinen siitä suunnilleen tulisi.

Suunnitelkaa hyvät ihmiset selkänoja niin että se tukee persettä/ristiselkää pokaistaessa :D Jos että usko niin kokeilkaa Savenmaan halpista, sitte uskotta ;)

Vilijami kirjoitti:

Olisiko tuo niin helppo ajaa, että yksikätisenäkin onnistuisi?

Omat haasteensa siinä on, mutta uskoisin että noin pystyllä ajoasennolla ja 30cm heilurilla onnistuu. Et täällä käydessä hokasnnut Savenmaata kokeilla, vai eikö mulla silloin ollut sitä?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: LWB suunnitelma - neuvoja?

Viesti Kirjoittaja jviirret »

vph kirjoitti:

Jees, vaihtoehtoisia ja hyviä polkuja on lukematon määrä, mutta jos tämä laite joskus realisoituu, niin yksi kantava idea tulee olemaan nimenomaan tuon rungon etuosan käyttäminen ihan sellaisenaan, ilman pätkimisiä. Yhden putken runko on sitten jotain muuta, joku toinen projekti.

Tällä foorumilla (miksei muuallakin?) nämä suunnitelmat tahtoo poikia paljonkin alkuperäisestä ideasta poikkeavia "alasuunnitelmia", mutta tämä "kohina" kyllä vaikenee ku alkaa ensimmäisiä projektikuvia ilmestymään ;)

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7089
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: LWB suunnitelma - neuvoja?

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

jviirret kirjoitti:

Et täällä käydessä hokasnnut Savenmaata kokeilla, vai eikö mulla silloin ollut sitä?

Jukka

Oli se ja istuin päälläkin, mutta en silloin vielä uskaltanut ajaa. Nykyään on jalka ja vartalonhallinta paremmassa kuosissa, kiitos flevon ja luggarionin. Syksyllä ajoin vaimon pystärillä koemielessä muutaman sata metriä. Pelotti mutta onnistui.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: LWB suunnitelma - neuvoja?

Viesti Kirjoittaja jooseha »

jviirret kirjoitti:

Tällä foorumilla (miksei muuallakin?) nämä suunnitelmat tahtoo poikia paljonkin alkuperäisestä ideasta poikkeavia "alasuunnitelmia",

Keskustelupalstan ja blogin ero. Täällä on keskustelua eikä yksinpuhelua :D

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7089
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: LWB suunnitelma - neuvoja?

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

jviirret kirjoitti:

Suunnitelkaa hyvät ihmiset selkänoja niin että se tukee persettä/ristiselkää pokaistaessa :D Jos että usko niin kokeilkaa Savenmaan halpista, sitte uskotta ;)

Mulla on ainakin niin iso perse, että suora selkänoja ei voi olla alas asti. Väntää muuten selkärangan huonoon asentoon ja alkaa painamaan muutaman kilometrin jälkeen ikävästi. Huomaa lwb tadpolen selkänojan kuoppa kahdeksan viestiä ylöspäin.

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: LWB suunnitelma - neuvoja?

Viesti Kirjoittaja vph »

jviirret kirjoitti:

Suunnitelkaa hyvät ihmiset selkänoja niin että se tukee persettä/ristiselkää pokaistaessa :D Jos että usko niin kokeilkaa Savenmaan halpista, sitte uskotta ;)

Heh, tuommosen oon jo ehtiny piirtää. Tais sitte tulla mallia Via Dolorosa:

backrest.png
backrest.png (14.24 KiB) Katsottu 1824 kertaa
Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: LWB suunnitelma - neuvoja?

Viesti Kirjoittaja vph »

jviirret kirjoitti:

Tuokin taitaa olla niitä kapeita, jotka toimii jos kammet on penkin alla, mutta ihan liian kapea kun jalat on eteenpäin. En ainakaan nopeasti selaamalla löytänyt mitään Brooksin tekemää leveää cruiserin satulaa.

Brooksin satulat on hyvämaineisia sekä mukavuudeltaan että kestävyydeltään. Levein on B190, jonka leveys on valmistajan mukaan 249 mm. Piirustuksessa mallina oli B33, jonka leveys on 235 mm. Aika leveitä kummatkin, mutta pitäisikö tosiaan olla vielä leveämpi? Löytyykö jostain täysjousitettuna vielä leveämpiä?

Vastaa Viestiin