Virallinen marina ja v*tutusketju

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja jviirret »

jori kirjoitti:

Terho on oikeassa, renkaassa on iso reikä keskellä ympyrämäistä tasapaksua esinettä.

No entäs männänrengas? Siinähän ei ole reikää vaan se on C:n muotoinen ja silti puhutaan renkaasta, jopa englannin kielessä se on "piston ring".

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Melkein vähentää ketutusta se, että sääennnuste muttui päivässä vähän huonommaksi keuhkojeni kannalta huomisen osalta. Kun oli jo menojalassa kovaa kutinaa nähtyäni lähes keuhkoystävällisen 6-7 C ennusteen eilen. No sadetta ja lisää tuulta kylmennyksen ohella lisätty, joten ei ihan niin pahasti tuta se, että kätä sattunut koko päivän ihan kivasti monesta jumpasta ja kevyestä puntin heilutuksesta huolimatta. Ihanan pinteessä hermot. Keuhkotkin ovat siinä tulehduksen paikkeilla, jollei jo ole -meh. Merry xmas to me. Kivat ja silleen.

Julklappia tuli, jos kerran Ruåttissa sana tarkoittaa joululahjaa. Toisilla on klappia ohjauksesa pyörässä, mulla koneessa, joten ei tarvinne pyörän hajoamisriskejä pelätä, kun ei luultavasti minikesästä keskellä talvea tarvitsekaan nauttia pyörän selässä. Että tack så mycket vaan.

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja Stapani »

Vuoden alusta alkoi meillä 3-vuoron
12 tunnin työvuorot (aamu 07-19 ja yö 19-07)
näyttää tulevan 4 peräkkäistä ajamatonta päivää
10 päivän kierrossa (YY-AA-----).
Perkele.

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2001
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

Stapani kirjoitti:

10 päivän kierrossa (YY-AA-----).

Miten tuo vuorokierto oikein menee? Tarkentaisitko: onko se
yö yö vapaa aamu aamu vapaa vapaa vapaa vapaa vapaa? Onko siinä siis 33,6 tunnin työviikko?

Mitenkäs tässä kilpailykykysopimuksen vaatimukset työajan pidentämisestä kuudella minuutilla päivässä toteutuvat? Onko tuo sovittu paikallisesti? Kysyttiinkö sinulta?

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Mäki voisin kokeilla noita 12h työvuoroja. Nyt menee 8h vuoroilla AAIIY--- lisäksi jos yövuoro osuu lauantaille niin se on vapaata.
Kikypäivät määrättiin koulutukseen. Joko 8h päiviä tai 2h työvuoron jatkoksi

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja Stapani »

ajarmala kirjoitti:
Stapani kirjoitti:

10 päivän kierrossa (YY-AA-----).

Miten tuo vuorokierto oikein menee? Tarkentaisitko: onko se
yö yö vapaa aamu aamu vapaa vapaa vapaa vapaa vapaa? Onko siinä siis 33,6 tunnin työviikko?

Mitenkäs tässä kilpailykykysopimuksen vaatimukset työajan pidentämisestä kuudella minuutilla päivässä toteutuvat? Onko tuo sovittu paikallisesti? Kysyttiinkö sinulta?

Kierto on juuri noin.
Kysyttiin. Ja on sovittu paikallisesti.
Ei ole laskennassa 33,6 tunnin työviikkoa.
Meillä on vuosityöaika ja tuohon 10 päivän kiertoon tulee saman verran tunteja kuin Jukan kierrossa.
Tuon vuosityöajan perusteella pelataan tuon kikysopimuksen kanssa, yleensä vuosityöajan laskennasta tulee saldotunteja esim. arkipyhien
takia, ja ne saatavat ilmeisesti vähenee. 30.4 loppuu edellinen vuosilaskenta ja 1.5 alkaa uusi, siinä yhteydessä on mahdollista
vaihtaa tuo systeemi mulle paremmin sopivaan AAYY------ järjestelmään
(enemmistö päättää, tunneissa laskettuna saman verran vapaata molemmissa).
Tähän mun nykyiseen työhön on vain tuo 12 tunnin järjestelmä, meilla on myös yhdessä pisteessä tuo sama, mikä Jukalla on,
mutta työ on sitten eriluontoista.

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7071
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Stapani kirjoitti:

30.4 loppuu edellinen vuosilaskenta ja 1.5 alkaa uusi, siinä yhteydessä on mahdollista
vaihtaa tuo systeemi mulle paremmin sopivaan AAYY------ järjestelmään

Jos A-Y muutetaan AY malliin, niin tulee pitkähkö (klo 7-19 ja suoraan perään 19-7) 24h vuoro? :shock: Ehkä se vaan laiskasta tuntuu pitkältä :D

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja Stapani »

Vilijami kirjoitti:
Stapani kirjoitti:

30.4 loppuu edellinen vuosilaskenta ja 1.5 alkaa uusi, siinä yhteydessä on mahdollista
vaihtaa tuo systeemi mulle paremmin sopivaan AAYY------ järjestelmään

Jos A-Y muutetaan AY malliin, niin tulee pitkähkö (klo 7-19 ja suoraan perään 19-7) 24h vuoro? :shock: Ehkä se vaan laiskasta tuntuu pitkältä :D

Tuo ei ole suoraan perään vaan seuraavan päivän työvuoro, esim ke 7-19 ja to 19-07.....
Sama 24 tunnin vapaa on AY JA Y-A järjestelmissä, tuo vapaa vaan hämää tuossa välissä,
kun vasta vapaapäivän aamuna 07 pääset töistä.......

Viimeksi muokannut Stapani, 13 Tammi 2017, 10:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Vilijami kirjoitti:

Jos A-Y muutetaan AY malliin, niin tulee pitkähkö (klo 7-19 ja suoraan perään 19-7) 24h vuoro? :shock: Ehkä se vaan laiskasta tuntuu pitkältä :D

Ei sentään. Jos maanantain on A ja tiistaina Y niin siinä on 24h vapaa välissä.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Pyöräilyvajetta. Piti mennä kauppaan pyörällä, mutta u lukon avaimen suoja oli jäätynyt kiinni. Vaijerilukko oli niin jäykkä, että avain vääntyi. Kannoin pyörän kellariin sulamaan ja olipa täyttä. Varsinainen talvipyöräni oli monen pyörän takana ja eturengas niin tyhjänä, ettei voi ajaa ennen pumppausta. Nojakin takakumikin löysä ja epätasaisella alustalla kenollaan koko pyörä, joten vanteen kesto pelottaa. Molemmalta puolelta muiden pyörät nojaavat nojakkiini ja ei ole tilaa siirtää niitä.

Oli myöhäistä heräämistä kohtaan verrattuna ja käsi arkana mutsin hoidosta, kun sai haastavan apuvälineen. Jonka ensikäyttö sattui jo käteeni kerpele. Tehokas peli, auttaa mutsia siirtämällä vaivoja jalastaan käteeni grr :evil:

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja PW »

Selkä poikki :cry: tuskalla pääsee sängystä ylös. Joku viikko sitten kävi pitkästä aikaa ekan kerran - joku mitätön liike ja polvilleen meinaa tipauttaa. Lepäsin paripäivää ja kävin hierojalla. Muutaman viikon oli parempi mutt nyt poikkeuksellisesti, meni vähitellen pahemmas. Pienkin "väärä" liike ja ristiselässä vihlasee :cry: Vuosia on selkä ollu parempi - nyt palas vanhat vaivat muistuttamaan ittestään. Toivottavasti menee levolla :?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1626
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja Härski »

Mulla ollu kans vastaavia vaivoja, mutta vaivojen pakottamana oon ruvennu aktivoimaan keskivartaloa, eikä selkävaivoja sen koommin ole ollut!

Aluks varovaista sauvakävelyy ja siitä pikkuhiljaa kovempiin treeneihin.. Hiihtoo, rullauhiihoo, luisteluu yms.. Toimii mulla.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Härski kirjoitti:

Aluks varovaista sauvakävelyy ja siitä pikkuhiljaa kovempiin treeneihin.. Hiihtoo, rullauhiihoo, luisteluu yms..

Talvella potkukelkkailu ja kesällä kickbike. Toimii mulla ja pystyy aloittamaan turvallisesti vaikka selkä on vähän kipeäkin.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja PW »

jviirret kirjoitti:
Härski kirjoitti:

Aluks varovaista sauvakävelyy ja siitä pikkuhiljaa kovempiin treeneihin.. Hiihtoo, rullauhiihoo, luisteluu yms..

Talvella potkukelkkailu ja kesällä kickbike. Toimii mulla ja pystyy aloittamaan turvallisesti vaikka selkä on vähän kipeäkin.

Jukka

Miulla on ollu tuo jooga, jonka oon kuvitellu pitäneen selän kohtuullisessa kunnossa, vuosia - vaikka en sitä hirveen säännöllisesti oo tehny. Myös nojapyöräilyn oon luullu auttaneen, koska selkä ongelmat hävis ku aloin liikkua enemmän ja siis pääasiassa nojakilla - no kuntosalikin oli jossain vaiheessa kuvioissa. No nyt oli taukoo joogassa, pyöräilykin on ollu vaan lyhyttä siirtymistä, paikasta toiseen ja kuntosalilla en oo käyny pitkään aikaan :? Jotain tietyst tartteis tehdä mutt ei tänään pysty, toivottavasti parin päivän päästä :?
Parissa nikamassa vanhat murtumat, jotka siellä vaivaavat + pitkä ranka.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja jviirret »

PW kirjoitti:

Myös nojapyöräilyn oon luullu auttaneen, koska selkä ongelmat hävis ku aloin liikkua enemmän ja siis pääasiassa nojakilla

Mulla selkäongelmat alkoivat ja pahenivat kun vaihdoin pyörät pelkkiin nojapyöriin :( Mulla toki oli silloin huonopintainen työmatka ja pyörät jäykkiä ja pystynojakulmaisia. Mutta siitä ei pääse mihinkään että nojapyörässä rangan asentoa ei voi muuttaa ja selkälihakset on rentona kun asento pysyy kasassa ilmankin.
Luulen että nojakin rakentamisessa selkä saa paljon enemmän monipuolista liikettä kuin sillä ajaessa ;)

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin