Velogatti-päiväkirja (Retrokinneri)

Haluatko jakaa Sinun omia kokemuksiasi/näkymyksiäsi nojapyöräilystä?
E-Cruiser
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 695
Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Velogatti-päiväkirja

Viesti Kirjoittaja E-Cruiser »

Tää ständi on the latest high tech:) Se on siinä. En taida jaksaa tänään rihdata. Pinnat ovat juuri oikean pituisia.

Pinnat 3 001.jpg
Pinnat 3 001.jpg (171.34 KiB) Katsottu 22712 kertaa

25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017

E-Cruiser
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 695
Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Velogatti-päiväkirja

Viesti Kirjoittaja E-Cruiser »

No niin. Rihdattu ja rengastettu kiekko. Paino tasan 10,0kg takapakan, torque armin ja muttereiden kanssa. Akseli on 15mm, mutterit jo painaa.
Vanha kiekko 13,6kg kaikkineen, joten painonsäästöä 3,6kg. Uusi kampisarja on 340g kevyempi, kun siinä on vain yksi ratas ja se on alumiinia.
Painonsäästö siis tähän mennessä pyöreästi neljä kiloa. Jos otan vielä takimmaisen ketjupyörän pois, niin ollaan lähellä neljää ja puolta kiloa.
Perä on nyt 15mm korkeammalla kuin keula, täytyy tehdä vielä sentin laskupalat ripustukseen että menee vaateriin kuski kyydissä.

Pinnat 4 002.jpg
Pinnat 4 002.jpg (178.6 KiB) Katsottu 22574 kertaa
Pinnat 4 001.jpg
Pinnat 4 001.jpg (131.88 KiB) Katsottu 22574 kertaa

25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017

E-Cruiser
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 695
Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Velogatti-päiväkirja

Viesti Kirjoittaja E-Cruiser »

Suoravetomoottoritkin kehittyvät koko ajan. Oman MXUS 28-millisillä magneeteilla varustetun 500W-moottorin paino on 6,4kg.
Nyt Grin Technology (oma torque arm V.2 on sieltä) Kanadasta on puristanut samanlaisen moottorin painon 3,95 kiloon. Lämpöanturi vakiona.

http://www.ebikes.ca/shop/electric-bicy ... e-hub.html

Tässä tullaan jo täysin kiinalaisten 500W vaihdemoottorien alueelle painossa, joita esim Greencycle myy.

http://www.greencycle.fi/product/192/gr ... renkaaseen

Sähkökinneri on nyt valmis kevääseen. Hopeanuoli. Lihasvetopuoli toimii nyt hyvin yhdellä ketjurullalla. Ketju pysyy sillä paremmin kun ketjun kulma yli rattaan on jyrkempi, ja painoa säästyi. Paino laski remontin myötä noin 4,5kg. Maalauksesta tuli lisää 200-300g, mutta toisaalta vaneria lähti pois kun siirsin penkkiä. Se painaa nyt keittiövaakan mukaan 51,7kg ilman akkuja, mikä on muuten täsmälleen saman verran kuin uusi Sinclair IRIS :wink: Se on 55kg akun kanssa. Moottorittomana paino olisi suht tasan 40kg. Tarrat eivät ole lopulliset, kunhan kokeilin. Istuinkorkeus on nyt 22cm ilman kuljettajaa, ennen 25cm. Alemmaksi ei pääse tai penkki tulee pohjan alapuolelle.

Sähkökinneri 001.jpg
Sähkökinneri 001.jpg (190.79 KiB) Katsottu 22351 kertaa

25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: Velogatti-päiväkirja

Viesti Kirjoittaja vph »

Tykkään. Uusi väri on hyvä ja ylipäänsä tuo vanhanaikanen retro-ulkomuoto on vaan tyylikäs: luulen, että omaan silmääni iskee positiivisesti juuri tuo etupyörien paikka keulassa. Laitteessa on niin paljon samaa henkeä kuins tässä:

MorganEV3.png
MorganEV3.png (479.23 KiB) Katsottu 22221 kertaa
Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7066
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Velogatti-päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Hieno on kyllä!

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Velogatti-päiväkirja

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Metallinen väri sopii kuin nenä päähän ja lentokoneniittejä muistuttava keulan päällysteen kiinnitys on lennokas. Ulkopuoliselle joka ei foorumia seuraa tai tunne sinua, ei aukea ilmailuviitteet yhtä hyvin, kun Hornetista lainattu puu/metalli rakenne ja radio-ohjaustaustasi tulee hyvin läpi. Niinhän se usein menee, että mitä enemmän jostain tietää, sitä paremmin siitä nauttii. Ainakin jos on noin hieno peli ihailtavaksi. Aplodit!

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Velogatti-päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Premnas »

On se vaan komea :) !

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Velogatti-päiväkirja

Viesti Kirjoittaja PW »

Juu, liityn kehujien jonoon :mrgreen:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

E-Cruiser
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 695
Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Velogatti-päiväkirja

Viesti Kirjoittaja E-Cruiser »

Kiitos, kiitos :wink: Hopea ei tule ihan täysin julki olohuoneessa tuollaisessa vastavalossa. Ulkona näyttänee paremmalta.
Oli siinä maalatessa kyllä sellaiset katkutkin, että hyh. Päänoja tekisi mieli tehdä ruskeine pehmusteineen, mutta sitten joutuisi luopumaan tavaratelineestä, mitä en halua. Vph, juu, tuo sähkö-Morgan on hieno laite. Uudet tarrat tulossa postissa. Mulla on jo niin pitkä ja syvä asiakassuhde tarrafirman kanssa, että toimittavat tilaukset ilman toimitusmaksua :mrgreen: Tämän vuoden vakuutus on maksettu, oli noussut viisi euroa. Huhtikuun alusta olisi tarkoitus siirtää ulos.

25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Velogatti-päiväkirja

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Varaudu etuaikaiseen kevääseen, ajokelit voivat alkaa normaalia aikaisemmin. Toivottavasti saat selkääsi edistystä, jotta saat leuat loksahtelemaan.

E-Cruiser
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 695
Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Retrokinneri-päiväkirja

Viesti Kirjoittaja E-Cruiser »

25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Retrokinneri-päiväkirja

Viesti Kirjoittaja jori »

E-Cruiser kirjoitti:

Lähiaikoina olen harkinnut siirtymistä yksinkertaisenpaan akkutekniikkaan. Kohta viisikymppinen ukko ei oikein enää jaksaisi lipojen kanssa pelata. Se olisi noin 900 euron sijoitus. Kahden 20Ah/48V- akun pelkkä postimaksu Englannista on 213 euroa. Sitten ei tarvitsisi kuin yksi töpseli aina työntää seinään ladatessa, ja täts it. Uudet akut olisivat myös noin puoli kiloa kevyemmät.

Kertoisitko tarkemmin, mitä akkuja tarkoitat ja mitä muita hankintoja tuo edellyttää.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7066
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Retrokinneri-päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Vaikka tämmöistä http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... y&_sacat=0
Tulee koko setti latureineen.

E-Cruiser
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 695
Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Retrokinneri-päiväkirja

Viesti Kirjoittaja E-Cruiser »

Blogiin kokosin retrokinnerin mediaesiintymisiä. Siellä on se Mobilistin juttukin, kuka ei lehteä lukenut.

http://e-cruiser.blogspot.fi/2017/05/me ... obile.html

25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017

Vastaa Viestiin