tehokkaampi tyytty

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Avatar
mika
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 265
Liittynyt: 02 Elo 2015, 21:57
Paikkakunta: Abu Dhabi/Al Raha Beach

tehokkaampi tyytty

Viesti Kirjoittaja mika »

Pirikello ja 12v töötti ei oikein tahdo tepsiä kun nykyään ajetaan kuulokkeet korvilla. Nyt ne tehoaa liian myöhään ja joutuu jarruttelemaan.
Yksi idea mitä kehittelen on veneen sumutorvi. Siinä on pieni painesäiliö ja lähtee 116dB. Tuo vain pitäisi asentaa niin että itse torvi on keulassa ja painesäiliö voisi olla vaikka juomatelineessä. Väliin vain letku. Tämmöinen ei maksa kun kympin ja on kevyt, jos tuon voisi vielä täyttää kompuralla niin se olisi aika kätevää.
Vai löytyykö 12v torvea johon riittää pieni akku ja lähtee yli 110dB?
VeloMika

Egolokisesti omassa vihreässä kuplassa

sompi
Viestit: 82
Liittynyt: 15 Marras 2015, 12:43
Paikkakunta: Oulu

Re: tehokkaampi tyytty

Viesti Kirjoittaja sompi »

Ebaysta löytyi mopon törrä jonka tilasin mutta en ole vielä saanut asennettua.
Esim tämä: http://www.ebay.com/itm/Motorcycle-Horn ... 2004348547

Minulla on siis mopon/skootterin kahva josta saa ohjattua ajovaloja, vilkkuja ja jatkossa tuota törrää.
Akkuna tällainen: http://www.ebay.com/itm/12V-9800mAh-Sup ... Swo4pYPAL9

Performer JC70 (Savenmaa Taipale trike) 2015-17
Cruzbike Silvio S30 2017

Avatar
mika
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 265
Liittynyt: 02 Elo 2015, 21:57
Paikkakunta: Abu Dhabi/Al Raha Beach

Re: tehokkaampi tyytty

Viesti Kirjoittaja mika »

Taitaa olla tämä tyytty?
http://www.dx.com/p/35w-105db-1-5a-moto ... NazVvmLRaQ
Aika hyvä hyötysuhde kun 35W ja 1.5A/12v

VeloMika

Egolokisesti omassa vihreässä kuplassa

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: tehokkaampi tyytty

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Joissakin isoäänisissä äänimerkeissä on se vika että edessä kävelijä ei tajua niiden ääniä polkupyörästä lähteväksi vaan jää pyörimään paikoilleen ja ihmettelee äänen lähdettä. Varsinkin jos ääni on auton tööttiä muistuttava ja on itse pyöräitellä niin ei varmasti eväkään värähdä.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: tehokkaampi tyytty

Viesti Kirjoittaja PW »

Rämisevä lokari on paras :mrgreen: Mistäs semmosen töötin sais, mikä matkii tuota ääntä? ;)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: tehokkaampi tyytty

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Jos nauhottaisi vaikka "pyörä tulloo!" ja sitten soittaisi sitä vaan useemman kerran :D ?

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: tehokkaampi tyytty

Viesti Kirjoittaja PW »

Premnas kirjoitti:

Jos nauhottaisi vaikka "pyörä tulloo!" ja sitten soittaisi sitä vaan useemman kerran :D ?

" Latua!" toimii kans aika hyvin 8)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: tehokkaampi tyytty

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti:

Rämisevä lokari on paras :mrgreen: Mistäs semmosen töötin sais, mikä matkii tuota ääntä? ;)

Tästä on keskusteltu aiemminkin. Tuolloin Paavo esitti hyvän idean.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... 77&#p12577
Kannattaa lukea tuo ketju uudelleen. Ihan hauskoja näkökulmia asiaan menneiltä vuosilta. :)

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1087
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: tehokkaampi tyytty

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Olen todennut sellaisen ison hollantilaistyylisen soittokellon parhaaksi välineeksi. Se soi PLIM-PLOM ja tunnistautuu heti pyörän kelloksi.

Lisäksi minulla on AirZound hätätilanteita varten. Sillä saa autoilijankin hereille ja se on pelastanut minut jo ainakin kolmesti alle jäämiseltä. Meni hetki löytää kiinnitys, jossa voi painaa torven nappulaa samalla kun paniikissa jarrutta. Käytän sitä jalankulkijoihin vain silloin kun mikään muu ei enää auta. On meinaan sen verran häijy ääni metrin päästä takaa... :twisted:

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: tehokkaampi tyytty

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Rakkaalla lapsella on monta nimeä, nää tyytyt ja törrät oli ihan uusia sanoja mulle :)

Hopea, mistä niitä isoja soittokelloja saa, katselin site sun kilistintä sillä silmällä jo viime lowridessa muistaakseni (varmaan kysyin sillonkin mistä saa :) ?

Markus Heikkilä

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: tehokkaampi tyytty

Viesti Kirjoittaja NikoK »

Mahe kirjoitti:

Rakkaalla lapsella on monta nimeä, nää tyytyt ja törrät oli ihan uusia sanoja mulle :)

Hopea, mistä niitä isoja soittokelloja saa, katselin site sun kilistintä sillä silmällä jo viime lowridessa muistaakseni (varmaan kysyin sillonkin mistä saa :) ?

http://m.motonet.fi/fi/tuote/382026/Pol ... so-vivulla

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1087
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: tehokkaampi tyytty

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Kiitos, niitä on saanut milloin mistäkin. Nyt B-kauppa on näköjään ottanut valikoimaansa. Se varmaan tarkoittaa, että niitä saa aika pysyvästi tästä eteenpäin.

Mä olen ostanut viimeksi tuollaisen Velosportista, kympillä.

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Avatar
ukram2
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 462
Liittynyt: 25 Heinä 2014, 15:33
Paikkakunta: Espoo

Re: tehokkaampi tyytty

Viesti Kirjoittaja ukram2 »

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000016478/

Auton äänitorven saa 10 euron hintaan, 12V ja 60W jostain akusta tai superkonkasta? Tuossa olisi se logiikka että koska autoilijat saa säikytellä pyöräilijöitä tuolla niin kyllä tasapuolisuuden nimissä pyörästä pitää lähteä vähintään saman verran ääntä. Ja eihän se muuten kuulu auton kopan sisälle.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: tehokkaampi tyytty

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Mutta ketjun nimi oli tehokkaampi tyytty, menee aika pahasti autoilijoiden puolelle etu, jos alamme asevarustelukilpailuun autoakin voimakkaammalla tyytyllä :-P Olen nähnyt ja kuullut autojen äänenpainekilpailuja bassolla 130 dB. näkyi aika monta kattoluukun spoileria yhtäaikaisesti, kun katoikuuna oli pompahtamaisillaan pois. Joten eka kova pyörän tyytty sopivalle autolle ja vastine voi olla "vähän" kovempi jo nyt. Puhumattakaan, jos päättävät vasta tekemällä vielä äänekkäämmän mölyn lähteen. Tämän kisan pyöräilijä häviää helposti, kun autoon mahtuu äänekkäämmät äänilähteet ja tehokkaammat vahvistimet.

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1087
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: tehokkaampi tyytty

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Ainakaan minulla ei ole mitään intoa kilpailla autojen kanssa äänessä, nopeudessa tai ketteryydessä.

Kuten edellä jo kerroin, isossa perinteisessä kellossa on juuri se etu, että ääni tunnistuu heti fillariksi. Jos sen siis kuulee. :?

Siksi olen suosinut noita pyöreitä hollantilaisperäisiä kelloja jo vuosia. Airzound on vain todellisia hätätilanteita varten. Silloin kun auto on väkisin tulossa päälle, äänimerkin sekoittuminen autoon on vain plussaa. :twisted:

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Vastaa Viestiin