RR Imatranajot - MBB-road and racing

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: RR Imatranajot - MBB-road and racing

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Miten tuo malli? Vois tehdä tosi matalan.

Liitteet
image.jpeg
image.jpeg (21.69 KiB) Katsottu 5851 kertaa
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: RR Imatranajot - MBB-road and racing

Viesti Kirjoittaja PW »

Ei kai se mataluus ole välttämättömyys, vaan makuu asento.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: RR Imatranajot - MBB-road and racing

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Alhaalla tuulee selvästi vähemmän. Sen voi kokeilla tuulisella ilmalla seisomalla vastatuuleen ja siitä siirtyy mahalleen makaamaan kasvot edelleen vastatuuleen, eron huomaa.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: RR Imatranajot - MBB-road and racing

Viesti Kirjoittaja PW »

Kuvia penkistä, ajot vielä vähissä tällä mutt luulen ett penkkiä vois muokata, paremmaks.

Liitteet
20160810_174253.jpg
20160810_174253.jpg (202.71 KiB) Katsottu 5743 kertaa
20160810_174302.jpg
20160810_174302.jpg (242.19 KiB) Katsottu 5743 kertaa
20160810_174311.jpg
20160810_174311.jpg (197.58 KiB) Katsottu 5743 kertaa
20160810_174317.jpg
20160810_174317.jpg (199.03 KiB) Katsottu 5743 kertaa

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: RR Imatranajot - MBB-road and racing

Viesti Kirjoittaja PW »

Vilijami kirjoitti:

Alhaalla tuulee selvästi vähemmän. Sen voi kokeilla tuulisella ilmalla seisomalla vastatuuleen ja siitä siirtyy mahalleen makaamaan kasvot edelleen vastatuuleen, eron huomaa.

Sori en nyt lämmenny ideallesi, pyörähän on matala mutta kuski istuma-asennossa jos tekis makuupyörän, pyörää pitäs vielä pidentää tai laittaa se rengas jalkojen väliin.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: RR Imatranajot - MBB-road and racing

Viesti Kirjoittaja PW »

Penkkihän ei oo kuvissa ajoasennossa, vaan niskatuki nousee, hihnan avulla jonkin verran pystymmäksi. Penkin etuosa jäi tommoseksi luiskamaiseksi, ajatus oli ett se 200m vedetään pakarat ilmassa. Tietyst jos pidempää matkaa ajaa, ehkä tuossa pystyy persusta lepuuttamaan. Kangasideankin vois tässä kokeilla, eli penkin takaosa oliskin kangasta - kokonaan tai osin. Toiset liinat kainaloiden alta tukemaan ja systeemi kiristys kuskin painosta. Jonkinlainen riisuttu liivi, johon hihnat kiinni.
Lisää ajoa, ehkä ideat kypsyy ja kehittyy.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: RR Imatranajot - MBB-road and racing

Viesti Kirjoittaja PW »

Kuva
Aurelien tunnin ennätyspyörän penkki on aika minimaalinen, ainakin näyttää penkki kovin kapeelta - hartiastopparit on tuossa varmasti tarpeen.
Ihmettelen, miks tuolla edessä hiilikuitupenkki nousee noin ylös? Eikö se ole siellä ihan turha ja ehkä hinkkaa reisiin?
Nimimerkki: "mietiskellyt millanen pitäs makaavan penkin olla?"
Kuva
Tuossa parempi kuva, ei se ihan niin kapee olekaan ku luulin.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: RR Imatranajot - MBB-road and racing

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Kai sen verran etupäässä mittaa pitää olla, että voi tarvitessa tiputtaa peffan penkkiin. Jos ei asentoa jaksa loputtomiin pitää peffa ilmassa. Voi olla mahdollista lyhyessä suorituksessa, jos keskivartalo saa tukea selkänojasta, että ei tarvitse peffan alle mitään. Miten aeron käy istuinosan poistossa tai vähentämisessä, en osaa päätellä. Riippuu kai pyörän muista osista, mutta luulen tilanteen voivan huonontua ilman istuinta.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: RR Imatranajot - MBB-road and racing

Viesti Kirjoittaja PW »

vaaka kirjoitti:

Kai sen verran etupäässä mittaa pitää olla, että voi tarvitessa tiputtaa peffan penkkiin. Jos ei asentoa jaksa loputtomiin pitää peffa ilmassa. Voi olla mahdollista lyhyessä suorituksessa, jos keskivartalo saa tukea selkänojasta, että ei tarvitse peffan alle mitään. Miten aeron käy istuinosan poistossa tai vähentämisessä, en osaa päätellä. Riippuu kai pyörän muista osista, mutta luulen tilanteen voivan huonontua ilman istuinta.

Joo varmaan tuo on kaverille sopiva - miusta vaan ihan edessä, tuossa asennossa, ei tartte tukea - pakarat ei sieltä kohdin ole penkissä kiinni vaan taaempaa/ylempää. Ja näytti siltä, ett takareiteen saattas penkin etureuna painaa :roll:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: RR Imatranajot - MBB-road and racing

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Miksi tuo enkkapyörä on takaveto?

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: RR Imatranajot - MBB-road and racing

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Vilijami kirjoitti:

Miksi tuo enkkapyörä on takaveto?

Niin. Tossahan ei paljon käännellä vaan posotellaan rinkii- joten olisko ihan suora etuveto riittänyt?

ennatysetuveto.jpg
vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: RR Imatranajot - MBB-road and racing

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Sama kävi mielessä. Ehkä MBB muoti leviää pohjoisesta aikanaan?

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: RR Imatranajot - MBB-road and racing

Viesti Kirjoittaja PW »

Pastori kirjoitti:
PW kirjoitti:

Pyörän paino nyt n. 12kg 8)

Aika hyvä. Lupaan kuitenkin tehdä kevyemmän ensi vuodelle :)

Kattelin RR-ketjua ja löysin tommosen - Pastorille muistutuksena :mrgreen:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: RR Imatranajot - MBB-road and racing

Viesti Kirjoittaja Pastori »

PW kirjoitti:
Pastori kirjoitti:
PW kirjoitti:

Pyörän paino nyt n. 12kg 8)

Aika hyvä. Lupaan kuitenkin tehdä kevyemmän ensi vuodelle :)

Kattelin RR-ketjua ja löysin tommosen - Pastorille muistutuksena :mrgreen:

Noh. Tälle vuodelle en enää kerkii mutta sit ensi vuodelle juu. Siis vuodelle 2018!

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: RR Imatranajot - MBB-road and racing

Viesti Kirjoittaja PW »

Sain tähän luganot alle - jarru ei taas mahu toimimaan kun avovanteet, pitäs loveta lisää tuota tukirautaa - kestääkö sitten enää :? Viime vuonna oli kapeemmat tuubivanteet.
Ajoin, ei muuta ku penkki on lörppänä ja sitä pitäs tukee jos meinaan kovaa, edes haaveilla ajavani.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Vastaa Viestiin