Kehon ph-tasapaino ja siihen liittyvät tuotteet ja oireet esim. refluksi

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?

Kehon ph-tasapaino on...

totta. Olen tutkinut aihetta.

1
17%

huuhaata. Olen tutkinut aihetta.

3
50%

mysteeri, mutta ehkä opin tästä ketjusta jotain.

2
33%
 
Ääniä yhteensä: 6

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4601
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Kehon ph-tasapaino ja siihen liittyvät tuotteet ja oireet esim. refluksi

Viesti Kirjoittaja janx »

Jatketaan terveysaiheisilla ketjuilla.

Minulla on pitkään ollut refluksia, joka on kuvattukin vuosia sitten ja todettu lieväksi. Olen sen onneksi saanut hallintaan enkä käytä esim. Somacia päivittäin. Akuutteja poltto-oireita aiheuttaa yleensä syömäni ruoka-aineet... mm. maito (juotuna) ja vaalea leipä (myös muita aiheuttajia). Maidon juomisen olen lopettanut jo vuosia sitten, jolloin pahimmat oireet katosivat. Vaaleaa leipää vältän mahdollisimman paljon. Olen menestyksekkäästi hoitanut oireita emäsjauheella, (https://www.life.fi/PASCOE-pH-Balance) joka soveltuu myös kuntoiluun, koska sen toiminta perustuu emäksisiin suoloihin, joita keho menettää hikoillessa.

Olen käsittänyt, että tähän liittyisi oleellisesti kehon ph-tasapaino. Pascoen paketin mukana tulee emästestiliuskoja, joihin on tarkoitus pissiä ja näin koittaa todeta jotain kehon ph:sta, joka Pascoen mukaan muuttuu vuorokauden aikana. Oletteko tutkineet aihetta? Mites foorumin kemian oppineet sanovat? Happovaivoihin nämä tuotteet (ainakin Pascoe nimestään huolimatta) toimii. Jotkut ovat vetäneet keskusteluun mm. syöpäkortin väitteellä, että syöpäsolut pitävät happamasta ja kehon emästasapainon palauttaminen voisi auttaa.

Kuuntelin tuossa taannoin kansanradiota, johon joku rouva soitteli ja suositteli koivuntuhkauutetta närästykseen ja sen sellaisiin vaivoihin. Ajattelin kokeilla ja kuulostella mitä keho sanoo. https://cocovi.fi/tuotteet/tuote/koivuntuhkauute/

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
ukram2
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 461
Liittynyt: 25 Heinä 2014, 15:33
Paikkakunta: Espoo

Re: Kehon ph-tasapaino ja siihen liittyvät tuotteet ja oireet esim. refluksi

Viesti Kirjoittaja ukram2 »

http://www.katiska.info/terveys/rasitus ... aitohappo/

Maitohappo kai on oleellinen tuossa, maidossa on sitä ja lihaksissa muodostuu sitä rasituksessa.

Vähän jää auki miten elimistö selviää maitohaposta, mutta veikkaisin että harjoittelu auttaa, siis lihas-, pelkkä maidon juominen kuulostaa vähän oudolta tavalta, mutta periaatteessa siedätyshoitoa?

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7067
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kehon ph-tasapaino ja siihen liittyvät tuotteet ja oireet esim. refluksi

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Mielenkiintoinen asia on, että hapankaali auttaa mulla refluksiin, vaikka se on periaatteessa hapan. :shock:

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Kehon ph-tasapaino ja siihen liittyvät tuotteet ja oireet esim. refluksi

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Ei kokemuksia, kun ei ole refluksia, mutta joskus närästys on lievittynyt kalkilla. Varsinaista tablettia en ole närästykseen ottanut, mutta maito skulaa. Piimäkin ja jugurtti sekä viili, vaikka happamia ovat. Piimässä ja käyneissä maitotuotteissa, kuten jugurtissa ja viilissä on maitohappobakteereita, joiden pitäisi auttaa pötsiä. Oletko kokeillut maitohappobakteereja?

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kehon ph-tasapaino ja siihen liittyvät tuotteet ja oireet esim. refluksi

Viesti Kirjoittaja jori »

vaaka kirjoitti:

Ei kokemuksia, kun ei ole refluksia, mutta joskus närästys on lievittynyt kalkilla. Varsinaista tablettia en ole närästykseen ottanut, mutta maito skulaa. Piimäkin ja jugurtti sekä viili, vaikka happamia ovat. Piimässä ja käyneissä maitotuotteissa, kuten jugurtissa ja viilissä on maitohappobakteereita, joiden pitäisi auttaa pötsiä. Oletko kokeillut maitohappobakteereja?

Närästyksen aiheuttaa happaman mahanesteen nousu ruokatorveen = refluksi.
http://www.terve.fi/narastys/narastys

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Pentti M Reku
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 321
Liittynyt: 16 Helmi 2017, 23:40

Re: Kehon ph-tasapaino ja siihen liittyvät tuotteet ja oireet esim. refluksi

Viesti Kirjoittaja Pentti M Reku »

https://www.realnutritionrx.com/blog/2015/10/18/gerd

Artikkelin kanssa samoilla linjoilla, tuskin koko totuus mutta vastaa omia kokemuksia. Pitäiskin kokeilla: https://www.iherb.com/c/betaine-hcl

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kehon ph-tasapaino ja siihen liittyvät tuotteet ja oireet esim. refluksi

Viesti Kirjoittaja PW »

Itse muistelen, ett aikoinaan närästi usein - nykyään ei. Nyt syön aikalailla eri tavalla, makeeta paljon vähemmän, oon yhistäny jotenkin tähän paremman olon.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
ukram2
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 461
Liittynyt: 25 Heinä 2014, 15:33
Paikkakunta: Espoo

Re: Kehon ph-tasapaino ja siihen liittyvät tuotteet ja oireet esim. refluksi

Viesti Kirjoittaja ukram2 »

Kaivoin jostain että refluksin syynä on se että ruokatorvessa oleva "venttiili" ei toimi kunnolla, siis päästää mahahappoja suuhun. Tähän sitten korjauksena lääkärit määräävät mahahapon eritystä salpaavaa lääkettä...

Mielenkiintoisempi juttu on se miten maha tuottaa happoa, teollisesti esim. suolahappoa tehdään vedystä ja kloorista uv-valon avulla, mutta maha jollain protonipumpulla tekee saman...

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kehon ph-tasapaino ja siihen liittyvät tuotteet ja oireet esim. refluksi

Viesti Kirjoittaja jori »

ukram2 kirjoitti:

Kaivoin jostain että refluksin syynä on se että ruokatorvessa oleva "venttiili" ei toimi kunnolla, siis päästää mahahappoja suuhun. Tähän sitten korjauksena lääkärit määräävät mahahapon eritystä salpaavaa lääkettä...

Lääkebisneksessä hoidetaan seurausta, ei syytä. :(
Noinhan se on tehtävä, jos aikoo (närästys)lääkkeellä tienata. Jos hoidetaan syy pois, ei tarvita lääkettä, eikä tule myyntituloja. :?

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2020
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Kehon ph-tasapaino ja siihen liittyvät tuotteet ja oireet esim. refluksi

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

Pentti M Reku kirjoitti:

https://www.realnutritionrx.com/blog/2015/10/18/gerd

Artikkelin kanssa samoilla linjoilla, tuskin koko totuus mutta vastaa omia kokemuksia. Pitäiskin kokeilla: https://www.iherb.com/c/betaine-hcl

Tein joitain vuosia sitten kaikkien ohjeiden vastaisesti omadiagnoosin netistä lueskelemalla. Lekurissa olin juossut, vatsavaivan johdosta oli hoidettu mm. helico-bakteeri ja astmaa. Yksi oire oli jatkuva kuiva röyhtäily. Haponestäjiä söin monta kuuria, mutta oireita oli aina vaan. Päädyin sitten siihen että minulla onkin liian vähän eikä liikaa vatsahappoa. Ostin Solgarin betaiinihydrokloria kokeiltavaksi. Totesin että kyllä toimi ainakin minulle. Otin niitä lähinnä silloin tällöin, koska ovat aika stydiä tavaraa. Kahvia ei voinut samana päivänä juoda, eikä seuraavanakaan koska siitä seurasi pahat närästykset. Mutta muutaman päivän kuurin jälkeen maha alkoi taas kestää kahvia paremmin kuin ennen. Eli kannattaa kokeilla ensin varovasti, jos ei ole varma onko vika liian miedoissa hapoissa.


Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Kehon ph-tasapaino ja siihen liittyvät tuotteet ja oireet esim. refluksi

Viesti Kirjoittaja vaaka »

En kärsi refluksitaudista, vaikka välillä on närästänyt ja vatsanestettä noussut suuhun. Aivan kuten allergioissa on tunnistettava laukaisevia tekijöitä. Lukemani mukaan punainen liha, rasva, alkoholi ja tuliset mausteet varsinkin paljon käytettynä aiheuttavat taudittomillekin närästystä. Listassa oli kai muutakin, mutten muista mitä.

Jonkun kehon ph dokkarin näin ja mitä luin netistä syöpäriskiä voi vähentää liiasta happamuudesta pois pääsy. Käyttäjien kommentit vaihtelevat veden happamuuden poistajista/ionisoijista. Jotkut sanovat olon paranevan, toiset letargisen olon tulevan. Kun kokemukset ovat ristissä, olen pyrkinyt vähentämään kuormitusta ja lisäämään emästen syömistä koneen oston sijaan. Siis lisää kasviksia ja vähemmän lihaa.

Lisäys, kahvi, univaje ja stressi ärsyttävät myös.

Pentti M Reku
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 321
Liittynyt: 16 Helmi 2017, 23:40

Re: Kehon ph-tasapaino ja siihen liittyvät tuotteet ja oireet esim. refluksi

Viesti Kirjoittaja Pentti M Reku »

Jarcco kirjoitti:

Tein joitain vuosia sitten kaikkien ohjeiden vastaisesti omadiagnoosin netistä lueskelemalla. Lekurissa olin juossut, vatsavaivan johdosta oli hoidettu mm. helico-bakteeri ja astmaa. Yksi oire oli jatkuva kuiva röyhtäily. Haponestäjiä söin monta kuuria, mutta oireita oli aina vaan. Päädyin sitten siihen että minulla onkin liian vähän eikä liikaa vatsahappoa. Ostin Solgarin betaiinihydrokloria kokeiltavaksi. Totesin että kyllä toimi ainakin minulle. Otin niitä lähinnä silloin tällöin, koska ovat aika stydiä tavaraa. Kahvia ei voinut samana päivänä juoda, eikä seuraavanakaan koska siitä seurasi pahat närästykset. Mutta muutaman päivän kuurin jälkeen maha alkoi taas kestää kahvia paremmin kuin ennen. Eli kannattaa kokeilla ensin varovasti, jos ei ole varma onko vika liian miedoissa hapoissa.

Sen verran huonosti toimii perusterveydenhuolto, että jokseenkin pakko toimia ihan itse ja kokeilla edes jotain. Tuota Solgaria olis pitänyt ostaa itsekin, siinä kun on pepsiiniäkin mukana.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7067
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kehon ph-tasapaino ja siihen liittyvät tuotteet ja oireet esim. refluksi

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Mulla on ehkä ongelmana liian emäksinen elimistö. Hampaisiin ei meinaa tulla reikiä millään, mutta hammaskivi lisääntyy todella vauhdikkaasti. Olen aina pitänyt kovasti tosi happamista mauista. Mahahappoa minulla on todennäköisesti liian vähän luonnostaan, koska hapankaali auttaa refluksiin. Liian vähäinen happo todellakin alkaa nousta ruokatorveen, siihen oli joku tieteellinen syykin, oisko ollut osmoottinen paine tjsp?

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4601
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Kehon ph-tasapaino ja siihen liittyvät tuotteet ja oireet esim. refluksi

Viesti Kirjoittaja janx »

Vauvoilla refluksi johtuu lähes aina allergiasta. Näin olen lukenut. Pitää kaivaa linkki myöhemmin. Aikuisena sitä ollaan vissiin eri otuksia. Minä olen melko varma, että minullakin se on tiettyjen ruoka-aineiden haittavaikutuksen oire.

Refluksia on leikattu joskus. Ehkä pahoja tapauksia vieläkin. Eli kiristetty sitä läppää. Enää ei näin tehdä ilmeisesti kovinkaan helposti. Määrätään lääkkeitä esim. Somacia.

Kaikki kasvikset ovat emäksisiä. Sitä en tosin tiedä, mikä on hapankaalin pH.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4601
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Kehon ph-tasapaino ja siihen liittyvät tuotteet ja oireet esim. refluksi

Viesti Kirjoittaja janx »

Vilijami kirjoitti:

Mulla on ehkä ongelmana liian emäksinen elimistö. Hampaisiin ei meinaa tulla reikiä millään, mutta hammaskivi lisääntyy todella vauhdikkaasti. Olen aina pitänyt kovasti tosi happamista mauista. Mahahappoa minulla on todennäköisesti liian vähän luonnostaan, koska hapankaali auttaa refluksiin. Liian vähäinen happo todellakin alkaa nousta ruokatorveen, siihen oli joku tieteellinen syykin, oisko ollut osmoottinen paine tjsp?

https://www.refluksi.fi/keskustelu.html/36387?p=&c=

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Vastaa Viestiin