mun mielestä näissä kolmipyöräisissä on yleensä se vika että niistä tehdään liian leveitä (ettei kaatuisi?).
mun toiveissa olisi tyyliltään munzo tilting trike -tyylinen vempele niin että pääsisi kulkemaan kapeammistakin väleistä ilman että täytyy hidastella sen takia että saisi oman vuoronsa...
Homman pointti vaan on niin päin et ei ongelma ole siinä proserrorissa, vaan niissä fysiikan laissa! Pääsee helpommalla kun muuttaa niitä..
Samaa mieltä härskin kans, ei voi toimia, jos toimii niin haitat ohittaa hyödyt. Pythoneista oli vuosituhannen alussa sama mielipide ja vahvat epäluulot mulla oli Avuksenkin takaohjauksen toimivuudesta. Avuksella ajettiin Nokialla jo kovempaa kuin yhdelläkään mun pyörällä on ajettu ja Python nyt on jo ilmiö.
ukram2 on puhunut tästä suunnitelmastaan aiemminkin, toivottavasti joskus pääsee prototyyppi asteelle. Vaikka se ei jostakin syystä toimisi niin matka olisi opettavainen ja mielenkiintoinen. Sekä tekijälle että seuraajille.
Greenspeedillä ollut joskus näitä 16" eturenkailla olevia malleja, liekö kumivalikoiman suppeus vai teiden epätasaisuus syynä että hekin ovat niistä luopuneet.
tuo mainitsemani munzo tilting trike on 40 cm leveä/kapea.
Joo ja mun kallistuva flevotrike oli muuten 40cm leveä, paitsi ohjaustanko 80cm. Tässä on vaan semmoinen pointti, että 40cm leveä trike on oltava kallistuva, koska muuten sillä kaatuu. Silloin jos tekee trikestä kallistuvan, niin miksi sen pitää olla trike?
tuo mainitsemani munzo tilting trike on 40 cm leveä/kapea.
Joo ja mun kallistuva flevotrike oli muuten 40cm leveä, paitsi ohjaustanko 80cm. Tässä on vaan semmoinen pointti, että 40cm leveä trike on oltava kallistuva, koska muuten sillä kaatuu. Silloin jos tekee trikestä kallistuvan, niin miksi sen pitää olla trike?
Nokian kisojen jälkimainingissa voi löytää yhden syyn miks kapea kallistuva trike = sillä vois yrittää voittaa trikesarjan Muita syitä miekään en oo keksiny, koska kakspyöränen kallistuu myös ja on riittävän kapea
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Nokian kisojen jälkimainingissa voi löytää yhden syyn miks kapea kallistuva trike = sillä vois yrittää voittaa trikesarjan Muita syitä miekään en oo keksiny, koska kakspyöränen kallistuu myös ja on riittävän kapea
Mietiskelin tunnin ajon aikana, että kapeampi (50cm?) kisatrike pitäs tehä ensvuodelle, mutta mutkat on niin loivia nokialla, että kallistusta ei tarvinne?