jooseha kirjoitti:Huomasin sellaisen ominaisuuden että pyörä pyrkii ylämäkeen, jos päästää ohjaustangosta irti. Omalla kaistalla vasemmalle ja vastaantulijan kaistalla oikealle.
Mun maasturissa kun alla on Schwalbe Thunder Burt renkaat (leveillä vanteilla) niin asfaltissa jos on koholle maalattu reunaviiva tai pitkittäisiä halkeamia vetelee pyörä suorastaan rajusti. Myös kaltevalla pinnalla pyörä pyrkii kiipeämään ylämäkeen.
Tämä johtunee näistä renkaista joissa on noin 1bar painetta edessä ja 1.7bar takana, ja kuviossa on keskellä hyvin matalat ja nykyään jo kuluneet nappulat mutta reunoilla tukevat nappulat.
Verrokkina näitäkin leveämmät mutta pyöreämmällä kuviopinnalla olevat WTB Ranger -renkaat, eivät puolla käytännössä lainkaan samoilla pinnoilla.
Kun ajaa polkurännejä niin ajotapa Burteilla on enemmän semmonen heitetään kurviin kun taas Ranger mahdollistaa millintarkan ajamisen kun pitoa piisaa. Syvemmässä leveässä poorissa Burteilla pitää ajaa tosi tarkasti koska pyrkii nousemaan reunaa ylös, Ranger taas on näissäkin neutraalimpi ja mitään heittelyä ei tule korjausliikkeistä.
Ja tässähän on se etäohjaus joten ohjauslaitteiden massat ei ole sotkemassa kuviota.