Jep, tämä talvi onkin ensimmäinen kun tulen jotain polkupyörän tapaista ajamaan. Katsotaan miten äijän käy. Ainakin jo näin nollakelissä vaatetusta kaipaa etenkin sähköllä ajaessa. Laitoin "lämmittimen" päälle ja pienensin avustusta. ^_^
Jos ja kun Räntiksestä tulee mahtipeli sähkösetillä niin myyn sen sulle, silloin ratkeaa tarkenemis ja kinnerin raskas kulku ongelmat
Useissa erimerkkisissä sähköseteissä, kuten myös greencyclen setissä on juuri samanlainen LCD näyttö. Tutkiskelin asiaa ja kyseessä on ilmeisesti KT-LCD3 malliniminen näyttö. Siinä tuntui olevan yllättävän paljon säätömahdollisuuksia. Youtubesta löytyy säätöohjeita.
Tehdäänköhän kaikki nuo merkittömät/oudonmerkkiset sähkösarjat samalla tehtaalla kiinassa?
KT-LCD3 asetuksista voi valita poljinnopeuteen perustuva avustus tai momenttitunnistimen imitointi.
Mitähän mahtaa tarkoittaa "momenttitunnistimen imitointi"?
Mitähän mahtaa tarkoittaa "momenttitunnistimen imitointi"?
Momentintunnistin mittaa polkemisvoimaa ja tuottaa siitä todennäköisesti polkemisvoimaan verrannollisen jännitteen tai vastuksen. Tämän imitointi tarkoittaa tietysti moottorinohjaimen huijaamista luulemaan, että ukko polkee voimalla X, eli momentintunnistin tuottaa tuota vastaavan signaalin ja pyörä kulkee myös polkematta.
–Ehkä, arvaisin.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Mulla on ollut tuo momenttitunnistimen imitointi melkein aina asetuksista valittuna ja jos muistan oikein niin avustus tulee mukaan huomaamattomammin ja jotenkin se osaa haistella kun ylämäessä vääntää kovemmin niin esim. max avustustasolla mittaritaulussa watit nousee 200 lukemasta 300 wattiin. Täydet tehot saa vasta käsikaasulla, jotain reilu 400w, jolloin moottorilta välittyy kait se 250 wattia, sitä en muista miten ilman imitaatiota watit meni.
Tää nyt vaan hatarasti muistellen, kuiteskin ton asetuksen laitoin kun se oli "kivempi käytössä".
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Mulla oli lwb tadpolessa olevassa sähkösetissä (E-Cruiserin entinen) poljinnopeuteen perustuva asetus päällä. Itse tykkäsin siitä, koska se houkutteli pitämään kadenssin korkealla. Silloin tarkenee pakkasessakin
Kylläpä kerralla loppui rullaavuus, kun puhtaalle kuivalle kelville on kylvetty sentti hiekkaa. Olen niin ahdasmielinen ja rajoittunut, että en ymmärrä tuon asian hienoutta.
No -onneksi- näinä päivinä tulee se sähkö avuksi hiekassa ja loskassa rämpimiseen
Kylläpä kerralla loppui rullaavuus, kun puhtaalle kuivalle kelville on kylvetty sentti hiekkaa. Olen niin ahdasmielinen ja rajoittunut, että en ymmärrä tuon asian hienoutta.
Hiekka kylvetään sinne typerän lain takia. Joku manttalilainaikainen säännös on soveltunut nykypäivään niin, että kiinteistönomistaja on vastuussa kiinteistönsä ohi vievällä tiellä kaatumisesta ilman mitään vaatimusta kulkijan omasta vastuusta tuolle tielle liukkaalla kelillä menemisestä. –Lainsäädännön syöpä, joka tekee olosuhteiden luojasta vastuullisemman kuin tekijästä myös siinä tapauksessa, että olosuhteiden luoja ei saa tien käytöstä mitään hyötyä, vain kustannuksia. Täysin poikkeavalla logiikalla toimiva säännös, joka on jo pilannut muitakin säännöksiä esimerkillään.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Turussa näyttäs sähkösetti olevan pakettiseurannan mukaan tulossa. Menee varmaan alkuviikkoon ku on täällä Oulussa?
Tein hauskaa jatkoa 10cm ohjaussauvaan, että mahtuu kiertovaihtaja, jarrukahva, ja kaasukahva peräkkäin. Riippuu sitten johtojen mitasta tuleeko näyttö ja napit nousukahvaan vai jonneki muualle.
Akun paikka olikin sitten hankalampi löytää. Ei oo Räntiksen suunnittelija miettinyt sitä
No tuohon penkin viereen se sitten sijoittui. Johdot yltävät juuri ja juuri. Akku on alareunasta putkikannakkeilla poikkiputkessa ja yläreunassa on pikkuliina jonka voi löysätä ja kääntää akun pystyyn irroitusta ja/tai latausta varten.
Liitteet
Viimeksi muokannut Vilijami, 29 Loka 2017, 16:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tähän alle odottelen jännityksellä raporttia koeajolta.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma