Eilen oli paikkalitkulle tarvetta eturenkaassa. Aamulla ihmettelin melko tyhjää rengasta pyöräkellarissa, mutta löysin aika pian renkaassa törröttävän sepelinpalan. Kiskaisin irti ja litkua alkoi hiukan poreilla reiästä. Laitoin lisää ilmaa renkaaseen ja pyörittelin hetken, siitä se sitten tasaantui. Tapahtuman syypäänä melko varmasti liian kova rengas eli olisi tarvinnut säätää niitä paineita. Takarengas ei oo ollu millänsäkään, siitä vähensin paineita mutta homma jäi hiukan puolitiehen kun paikkalitku tahtoi tursuta venttiilin kautta ulos ja aiheuttaa sotkua.
Eilen aamulla oli melko raskas lumisohjokeli. Läskillä pääsi silti oikein mainiosti vaikka vastuksen kyllä tunsi. Iltapäivällä rupesi sitten jo jäätymään ja katselin aurauksen tasoa hieman huolestuneena, ei ollut kovin vakuuttavaa jälkeä. Siinäpä sitä sitten kiva temppurata seuraavalle päivälle.
No seuraavana päivänä eli tänään olikin sitten vallan "hauska" ajoharjoittelukeli. Uutta lunta ja edellisen päivän huonosti auratut pohjat höysteenä. Ei voinut kovin rennosta ajamisesta puhua kun jopa läski haki paikkaansa pyörätiellä eikä tahtonut kulkea suoraan sitten millään. Pääsin kuitenkin ehjänä ja kaatumatta. Päivällä oli sitäkin pahempi, kun koko työpäivän ajan satoi sankasti uutta lunta päälle eikä aura-autoja missään. Työpaikalle johtava reitti ihan täyttä puuroa, just pystyi ajamaan mutta haasteellista oli. 110-tien varren klv:t oli aurattu ja helpompi ajaa, mutta niissäkin oli edelleen edellisen päivän jämät hankaloittamassa ajoa + pariin kohtaan ajettu ajoradalta mössöt (noiden päältä en sitten uskaltanutkaan ajaa).
Eli aika hankala ajokeli, mutta olosuhteisiin nähden läski kulki yllättävän hyvin ja mikä yllätti mut vielä enempi oli se miten helposti sillä pääsee lähtemään liikkeelle vaikka tuntuisi siltä että eihän tällasessa lumipuurossa voi päästä alkuun ollenkaan. Harjoittelu jatkuu, varmasti tolla läskillä pääsee pahemmastakin eli kuljettajan kantti loppuu aiemmin ku pyörän...