Heh, kohteliaasti Sakari kertoi, että kuvani oli päin hel... hiukan väärin.
Korjasin kuvan.

Nuo raidetangon pätkäthän pitää olla tuolla lailla ristissä, jotta Ackerman on oikein ja sisempi pyörä kääntyy enemmän. Tiesinhän tuon, sillä juuri noin se on Nuoli-kinneriin tehtiin, mutta enpä huomannut piirtää kuvaan oikein.
Hauska ratkaisu Sakarilta kääntää ajosuunta ja ohjausvipu takaperin. Toimiihan tuo, jos osaa löytää oikeat vipusuhteet. Tuossa pitää huomata, että myös ohjausvivun pituus, ja siis kulma käännöksessä, vaikuttaa Ackermankulmiin lyhentämällä raidetankoa, kun pyörät ovat linkussa. Mutta sitähän Ackerman aina tekee, harittaa pyöriä sitä enemmän, mitä enemmän käännetään.

Hyvä myös huomata ennen koeajoa, että tuossa ohjaus kääntyy vastakkaiseen suuntaan kuin pyörät. Sopii mainiosti takaohjaukseen.

Jos haluaa löytää oikeat vipusuhteet, löytyy ne helpoiten säätämällä ohjaus 0-auraukselle pyörät suorassa. Sitten irrotetaan toinen raidetangon puolikas ja käännetäänetupyörät maksimi kulmaan ja etupyörien akselit osoittamaan samaan pisteeseen. TUossa asennossa sitten piirretään irtonaisella raidetangonpäällä kaari ohjausvipuun. Sitten käännetään pyörät vastakkaiseen suuntaan –akselit taas osoittamaan samaan pisteeseen– ja piirretään taas kaari. Nivelpisteen oikea paikka on kaarten leikkauspisteessä.
