jooseha kirjoitti:Mikäs rungot silloin erilleen tuuppaisi?i
Arvasin että tohon "jarru" sanaan tartuttaisiin. Lähinnä arveluttaa takarenkaan törmääminen esim kanttariin kuoppaan tms. Syntyy tilanne jossa takapää pysähtyy ja etupää pyrkii jatkamaan matkaansa..
Hmm..
Tosin silloin kylläkin kuskinkin massa jatkaa matkaansa, jolloin nojaava kuorma pienenee. Ehkäpä se perä Saattaa hirttää itsensä riittävästi holkin sisälle ja kulkea mukana..
Mutta siltikin tämä rakenne vaikuttaa arveluttavalta. Perä saattanee kyllä seurata join kuin keulaa, mutta ajo-ominaisuuksista ei voitane enää. Puhua samana päivänä. Mun käsittääkseni rungin kuuluisi olla mahdollisimman tukeva ja välyksetön, jollainen tämä Rakenne ei tule olemaan, kuten jori jo ynnäsikin...
Eiks tavallinen klamppi olisi yksi kertaisempi ja tukevampi, kuin nuo lukot? Holkki alareunasta vaan halki ja narun kiinnityspultilla se sit takarungon päälle piukkaan? Ja esim vinopäiset leikkaukset hoitaisi linjauksen, kuten jo suunniteltiin..