Kottaraisesta Korppiin

Täällä nojapyöräilijät voivat keskustella pystypyöräilystä.
Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Kottaraisesta Korppiin

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Olen käynnistänyt siirtymisen KTM Sähköläskistä Pole Taigaan.

Iso mies tarvitsee isot renkaat, 4,0 tuuma vs. 5,05 tuumaa.

Eturenkaan karkaaminen alta polanteiden vuoksi on talvella suurin riesa ajossa, uskon Taigan olevan huomattavasti vakaampi.

Olen laiska pyöränhuoltaja, pääsen eroon joustokeulasta. Lisäksi sähköpyörä hotkii ketjuja, rattaita ja jarrupaloja.

Ensimmäinen askel projektissa oli tämän viikon alusta alkaen jättää Kottaraisen akku kotiin - minun on todistettava ensin itselleni, että en tarvitse sähköä läskissäni. Toistaiseksi olen ollut erittäin tyytyväinen itseeni.

Suurin ongelma on rahoitus - ”But where there is a will there is a way!” :D

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2003
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Kottaraisesta Korppiin

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

Puusilmä kirjoitti:

Suurin ongelma on rahoitus - ”But where there is a will there is a way!” :D

Perintörahoilla helppoa mällätä?

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Kottaraisesta Korppiin

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

ajarmala kirjoitti:
Puusilmä kirjoitti:

Suurin ongelma on rahoitus - ”But where there is a will there is a way!” :D

Perintörahoilla helppoa mällätä?

:shock:

En minä nyt sentään ketään murhaamaan ala pyörän takia!

Lähinnä vyön kiristystä, ankaraa säästämistä ja lainalimiitin venytystä ajattelin :lol:

Ja loput sitten Kottaraisen myynnillä.. niin ja Verokarhu lupasi kustantaa osan. 8)

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Kottaraisesta Korppiin

Viesti Kirjoittaja terppa »

ajarmala kirjoitti:

Perintörahoilla helppoa mällätä?

Huoh :roll: Keskihintaisen henkilöauton hinnalla saa 10 tuollaista pyörää, auton ostaneelta ei kysellä perintörahoista mutta kalliin pyörän ostanutta ihmetellään, vaikka sen pyörän hinnan säästäisi vuoden autokuluilla, tai ihan sillä, että jättää ruksaamatta autokaupassa metallivärin ja alumiinisomisteet kojelaudassa :mrgreen:

Ehkä maailma muuttuu vielä :)

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kottaraisesta Korppiin

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

terppa kirjoitti:

Huoh :roll: Keskihintaisen henkilöauton hinnalla saa 10 tuollaista pyörää, auton ostaneelta ei kysellä perintörahoista mutta kalliin pyörän ostanutta ihmetellään

Joojoo, mutta 100 eurolla saa polkupyörän, millä voi seuraavan vuoden polkea suht huoletta. Siihen sitä verrataan... :evil:

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Kottaraisesta Korppiin

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Näyttää muuten Pole tarjoavan osamaksuvaihtoehtoakin nykyään - paskat olen kusessa! :roll:

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Kottaraisesta Korppiin

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Runsas viikko on mennyt ilman sähköä ja kivaa on ollut. Pyörän painosta putosi parisen kiloa, eikä tarvitse enää miettiä akun ja mittariston kanssa puljaamista, kun laittaa pyörää lukkoon. Vaikka ketjut ovat jo pahasti venähtäneet, niin uskon pärjääväni niillä vielä muutaman kuukauden, kun maksimikuormat eivät ole niin nopeita. Sähköllä ajo on helppoa, mutta samaan aikaan hieman tylsää ja aiheuttaa henkistä riippuvuutta.

Matka jatkuu luomuna, todellinen mittari tulevaisuudesta on se päivä, kun tulee 5 cm nuoskalunta menoa jarruttamaan.

Raha-asioista sen verran vielä sanon, että minulla kun ei ole autoa niin olen joka vuosi vähintään 3000€ rikkaampi kuin fillaristi, jonka on pakko omistaa myös auto. Toivottavasti en itse enää ikinä joudu autoa ostamaan... :D

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4618
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Kottaraisesta Korppiin

Viesti Kirjoittaja janx »

terppa kirjoitti:

Huoh :roll: Keskihintaisen henkilöauton hinnalla saa 10 tuollaista pyörää, auton ostaneelta ei kysellä perintörahoista mutta kalliin pyörän ostanutta ihmetellään, vaikka sen pyörän hinnan säästäisi vuoden autokuluilla, tai ihan sillä, että jättää ruksaamatta autokaupassa metallivärin ja alumiinisomisteet kojelaudassa :mrgreen:
Ehkä maailma muuttuu vielä :)

OT: Ehkä, mutta samaa sarjaa on, että jos yksi henkilö ostaa 5 kilon kinkun, niin sitä ei ihmettele kukaan, mutta sanopa ostavasi Vöneriä 5 kiloa. :roll:

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Kottaraisesta Korppiin

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Tilaus laitettu, tarakat mukaan ja ylimääräinen vaihtajan korvake.

Tilasin jopa lokaritarvikkeet netistä, niin ei tartte juoksennella pitkin kivijalkoja etsimässä.

Tilasin 140 cm x 18 cm suikaleet PE300 muovia 2 mm paksuisena, luulen niistä tulevan hyvät. Takana tarakkaan kiinni ja edessä yritän soveltaa Bilteman kiinnikkeitä.

muovia.fi

Korppi tulee 4 viikon kuluttua, virallinen toimitusaika, sopivasti parhaan ajokauden alkuun.

Nyt kun olen ajellut ilman sähköä Kottaraisella ovat jalkavoimat kehittyneet selkeästi. Ensikesänä Kuukkeli saattaa oikeasti lentää, nuo Snowshoe XXL renkaat ovat hyvät kuntopyörät.

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Kottaraisesta Korppiin

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Pyörä toivottavasti tulee ensiviikolla. Kysymys: Laitako tarinaa tänne, Fillarifoorumin Taiga ketjuun vai molempiin?

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4618
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Kottaraisesta Korppiin

Viesti Kirjoittaja janx »

Toiseen tarina ja toiseen linkki tarinaan. :wink:

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kottaraisesta Korppiin

Viesti Kirjoittaja PW »

Tänne ainakin ;)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Kottaraisesta Korppiin

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

janx kirjoitti:

Toiseen tarina ja toiseen linkki tarinaan. :wink:

Ajattelin tänne jutut ja Fillarifoorumiin linkki, tulisi uusia kävijöitä nojakkeja ihmettelemään. #salajuoni :twisted:

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kottaraisesta Korppiin

Viesti Kirjoittaja PW »

Puusilmä kirjoitti:
janx kirjoitti:

Toiseen tarina ja toiseen linkki tarinaan. :wink:

Ajattelin tänne jutut ja Fillarifoorumiin linkki, tulisi uusia kävijöitä nojakkeja ihmettelemään. #salajuoni :twisted:

Hyvä juoni.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Kottaraisesta Korppiin

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Ensiviikolle menee. Kasailevat marraskuussa myytyjä - mukava oli kuulla, että myynti on vetänyt.

Pyörä tulee matkahuoltoon. Kertoi, että polkimet paikalleen, tanko suoraan ja ajamaan. Kuulosti hyvältä! 8)

Kottarainen meni tänään huoltoon myyntiä varten. Rattaat ja ketjut uusiksi, jarrujen ilmaus ja perushuolto. Kustannusarvio oli 300€.

Vastaa Viestiin