Tervehdys
Kaarikinneri tarjoaa nyt mahdollisuuden testata kahden viikon ajan unkarilaista Pelso Brevet hiilikuitunojakkia heinäkuun lopussa.
Toivoisin, että testaaja kirjoittaa jonkinlaisen arvion/blogitekstin pyörästä, jonka voin sitten julkaista Kaarikinnerin sivuilla. Olen tulossa Räyskälään ja ajan tällä itse 1h:n kisan, muuten pyörä on käytettävissä/testattavissa sielläkin lauantaina.
Medium-koko sopii 160 - 180 cm kuskille.
Pelso Brevet hiilikuitunojakki testiin
- ajou
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 679
- Liittynyt: 26 Marras 2006, 21:24
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Pelso Brevet hiilikuitunojakki testiin
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
Joutsimäet Oy - (Kaarikinneri Oy - Arcusvelomobile Ltd)
050-4655 657
2001 Flevotrike/bike - 2003 TW Bent - 2005 käsintehty trike - 2013 ICE Adventure - 2014 ICE Sprint Bafang ja Arcus velomobiilikate
Arto Joutsimäki
Joutsimäet Oy - (Kaarikinneri Oy - Arcusvelomobile Ltd)
050-4655 657
2001 Flevotrike/bike - 2003 TW Bent - 2005 käsintehty trike - 2013 ICE Adventure - 2014 ICE Sprint Bafang ja Arcus velomobiilikate
- ajou
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 679
- Liittynyt: 26 Marras 2006, 21:24
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Pelso Brevet hiilikuitunojakki testiin
Brevet lähti Tero Linnaisen testiin pariksi viikoksi. Tuumailuja kuulemme Räyskälän jälkeen.
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
Joutsimäet Oy - (Kaarikinneri Oy - Arcusvelomobile Ltd)
050-4655 657
2001 Flevotrike/bike - 2003 TW Bent - 2005 käsintehty trike - 2013 ICE Adventure - 2014 ICE Sprint Bafang ja Arcus velomobiilikate
Arto Joutsimäki
Joutsimäet Oy - (Kaarikinneri Oy - Arcusvelomobile Ltd)
050-4655 657
2001 Flevotrike/bike - 2003 TW Bent - 2005 käsintehty trike - 2013 ICE Adventure - 2014 ICE Sprint Bafang ja Arcus velomobiilikate
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 574
- Liittynyt: 30 Heinä 2010, 19:58
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Pelso Brevet hiilikuitunojakki testiin
No niin, muutama kilometri on Pelsoa testattu, tässä fiiliksiä. Vertailin pyörää lähinnä omaan Slyway:hin joka onkin kaksonen pelsolle.
Pelson keskiö 2cm alempi ja istuinkorkeus samoin. Akseliväli 15cm pidempi, painoa Pelsolla 14kg, slywayllä 13 kg. Pelso oli rauhallisempi ajettava, molemmat kohtuu sporttisia. Ylämäkeen Pelso parempi, superman tangosta saa kivasti voimia väännettyä polkimiin. Tankoa voi säätää miten haluaa, mutta olen yhä tilleri tyylisten tankojen ystävä.
Pelso ei rullannut hyvin, Premnaksen lowraceri karkasi alamäissä. Syykin löytyi, huonosti rullaavat paksut renkaat. Menin Turun velolle ja testasin neljän kierroksen watit niin että ajoin aina saman matkan samassa ajassa. Hirveä ero eri kiekoilla, 198w paksut renkaat, 158w kilpapyörän kilparengaskiekko edessä, 137w tuplakisakiekot. Slyway vei135w, yhä identtiset kaksoset. Vertailun vuoksi kisapyöräni NoCom tarvitsee 119w samoissa olosuhteissa, eli nopea Pelso on - oikeilla renkailla ja kiekoilla.
Etupuomi oli jäykkä, ei heilu sivuille ede runtatessa täysillä. Voimansiirto hiljaisin ja tehokkain nojakeistani. Rakenteen laatu täydellinen.
Suosittelen Pelso Brevettiä sporttikuskeille ja pitkille maantiematkoille.
Pelson keskiö 2cm alempi ja istuinkorkeus samoin. Akseliväli 15cm pidempi, painoa Pelsolla 14kg, slywayllä 13 kg. Pelso oli rauhallisempi ajettava, molemmat kohtuu sporttisia. Ylämäkeen Pelso parempi, superman tangosta saa kivasti voimia väännettyä polkimiin. Tankoa voi säätää miten haluaa, mutta olen yhä tilleri tyylisten tankojen ystävä.
Pelso ei rullannut hyvin, Premnaksen lowraceri karkasi alamäissä. Syykin löytyi, huonosti rullaavat paksut renkaat. Menin Turun velolle ja testasin neljän kierroksen watit niin että ajoin aina saman matkan samassa ajassa. Hirveä ero eri kiekoilla, 198w paksut renkaat, 158w kilpapyörän kilparengaskiekko edessä, 137w tuplakisakiekot. Slyway vei135w, yhä identtiset kaksoset. Vertailun vuoksi kisapyöräni NoCom tarvitsee 119w samoissa olosuhteissa, eli nopea Pelso on - oikeilla renkailla ja kiekoilla.
Etupuomi oli jäykkä, ei heilu sivuille ede runtatessa täysillä. Voimansiirto hiljaisin ja tehokkain nojakeistani. Rakenteen laatu täydellinen.
Suosittelen Pelso Brevettiä sporttikuskeille ja pitkille maantiematkoille.
Re: Pelso Brevet hiilikuitunojakki testiin
saako huonoja renkaita "mainostaa" eli mainita
nimeltä niin ettei joku niitä erehtyisi ostamaan?
nimeltä niin ettei joku niitä erehtyisi ostamaan?
- Wacky
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3212
- Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
- Paikkakunta: Helsinki, Vesala
Re: Pelso Brevet hiilikuitunojakki testiin
Panaracer Tourguard. Pistosuojaus in niissä samaa tasoa kuin marathon plus renkaissa, mutta rullaavuus ei kun kyljet on paksut kuin sarvikuonolla nahka.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 ->) Specbike Extrim (2017 ->)
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 ->) Specbike Extrim (2017 ->)
- ajou
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 679
- Liittynyt: 26 Marras 2006, 21:24
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Pelso Brevet hiilikuitunojakki testiin
Vai semmoset renkaat mulle myytiin 

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
Joutsimäet Oy - (Kaarikinneri Oy - Arcusvelomobile Ltd)
050-4655 657
2001 Flevotrike/bike - 2003 TW Bent - 2005 käsintehty trike - 2013 ICE Adventure - 2014 ICE Sprint Bafang ja Arcus velomobiilikate
Arto Joutsimäki
Joutsimäet Oy - (Kaarikinneri Oy - Arcusvelomobile Ltd)
050-4655 657
2001 Flevotrike/bike - 2003 TW Bent - 2005 käsintehty trike - 2013 ICE Adventure - 2014 ICE Sprint Bafang ja Arcus velomobiilikate
- ajou
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 679
- Liittynyt: 26 Marras 2006, 21:24
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Pelso Brevet hiilikuitunojakki testiin
Kiitokset testistä. Olipa mukava lukea!
Tuo Pelso on mahdollista ostaa Räyskälän jälkeen kohtuuhintaan, jos joku siitä innostui.
Tuo Pelso on mahdollista ostaa Räyskälän jälkeen kohtuuhintaan, jos joku siitä innostui.
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
Joutsimäet Oy - (Kaarikinneri Oy - Arcusvelomobile Ltd)
050-4655 657
2001 Flevotrike/bike - 2003 TW Bent - 2005 käsintehty trike - 2013 ICE Adventure - 2014 ICE Sprint Bafang ja Arcus velomobiilikate
Arto Joutsimäki
Joutsimäet Oy - (Kaarikinneri Oy - Arcusvelomobile Ltd)
050-4655 657
2001 Flevotrike/bike - 2003 TW Bent - 2005 käsintehty trike - 2013 ICE Adventure - 2014 ICE Sprint Bafang ja Arcus velomobiilikate
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 813
- Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Pelso Brevet hiilikuitunojakki testiin
Ihan lyhyesti tuli tätä kanssa Räyskälässä kokeiltua, juuri ja juuri mahduin polkemaan, joten en pyörästä sen kummemmin voi sanoa, mutta tuota nojailijankin kommentoimaa rungon jäykkyyttä täytyy kyllä kehua. Kerrankin oli oikeasti jäykkä runko, ei heilunut keskiö sivulta toiselle vaikka painetta antoikin. Olennaisija tekijöitä tässä on varmaan rungon varsin lyhyt emäputken ylitys, sekä moniin muihin pyöriin verrattuna massiivinen runkokoko.
Re: Pelso Brevet hiilikuitunojakki testiin
a beautiful machine, but why is it so heavy?
Reinis machine, steel tubes, with a suspension of 14 kg
Reinis machine, steel tubes, with a suspension of 14 kg
- ajou
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 679
- Liittynyt: 26 Marras 2006, 21:24
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Pelso Brevet hiilikuitunojakki testiin
You have to ask the manufacturer.
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
Joutsimäet Oy - (Kaarikinneri Oy - Arcusvelomobile Ltd)
050-4655 657
2001 Flevotrike/bike - 2003 TW Bent - 2005 käsintehty trike - 2013 ICE Adventure - 2014 ICE Sprint Bafang ja Arcus velomobiilikate
Arto Joutsimäki
Joutsimäet Oy - (Kaarikinneri Oy - Arcusvelomobile Ltd)
050-4655 657
2001 Flevotrike/bike - 2003 TW Bent - 2005 käsintehty trike - 2013 ICE Adventure - 2014 ICE Sprint Bafang ja Arcus velomobiilikate
Palaa sivulle “Nojapyöräily urheiluna”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa