Mietin loppusyksyksylle (kinnerikauden jälkeiseen aikaan) kaksipyöräistä jonka voisi jättää duuniin sisälle ja kulkea osaksi kimppakyydillä.
Sähköpyörällä voisi motivaatio olla parempi?
Mikä olisi tämän hetken paras vaihtoehto matalalla budjetilla? Onko aiheeseen vihkiytyneillä ehdotuksia?Kiekkoa siis etsitään + akkua+mitä tarvitsee, voipi olla kumpi vaan (vapaarattaallinen tai etukiekko).
Vaikee sanoo kun ei tuntunu moottorin oikea valmistaja edes selviävän
Esim aliexpressissä on noita vapaarattaallisia alennusvauhteellisia napamotteja aikamoinen valikoima. Budjettia silmälläpitäen kannattaa valita joku 36v sarja.
On. Tuo on tuollainen perus MXUS-klooni suoraveto. Ajoin tuollaisella 25 000km. Noiden valmissettien heikko kohta ovat pinnat. Tehtaalla laitetut pinnat ovat usein aika kuraa, kannattaa tilata setti varalle. Jos haluat tehdä todella hyvän kiekon, niin osta pelkkä moottori ja pinnaa itse. Kannattaa tilata sellainen setti missä on hyvä suuri ja monipuolinen näyttö. Tuossa ei näyttäisi olevan mukana näyttöä ollenkaan, ainoastaan joku pieni mittari. Etupyörään jos laitat, niin sitten on hyvä laittaa siihen Grin Techiltä vähintään yksi laadukas torque arm, mieluummin kaksi koska nuo tuottaa kovan väännön akseliin. Edessä alkuperäiset pinnat kestää jotenkin. Hommaa semmoinen setti missä on samanlainen näyttö kuin esim Terpan setissä.
On. Tuo on tuollainen perus MXUS-klooni suoraveto. Ajoin tuollaisella 25 000km. Noiden valmissettien heikko kohta ovat pinnat. Tehtaalla laitetut pinnat ovat usein aika kuraa, kannattaa tilata setti varalle. Jos haluat tehdä todella hyvän kiekon, niin osta pelkkä moottori ja pinnaa itse. Kannattaa tilata sellainen setti missä on hyvä suuri ja monipuolinen näyttö. Tuossa ei näyttäisi olevan mukana näyttöä ollenkaan, ainoastaan joku pieni mittari. Etupyörään jos laitat, niin sitten on hyvä laittaa siihen Grin Techiltä vähintään yksi laadukas torque arm, mieluummin kaksi koska nuo tuottaa kovan väännön akseliin. Edessä alkuperäiset pinnat kestää jotenkin. Hommaa semmoinen setti missä on samanlainen näyttö kuin esim Terpan setissä.
Nää Kiinan ihmeiden pinnat on sieltä , jota en viitsi sanoo . Moneen on tilannut https://symotic.com/, saanut parhaat täältä .
Tietty jos ebay / ali akun turvallisuuden voi täysin varmistaa ni ei mulla ainakaan oo mitään sanomista siihen.
Paloriskihän aina on akuissa ja se että korvaako kotivakuutus mahdolliset palovahingot ulkomailta tilaituista akuista jää sit jokaisen itsensä selvitettäväksi.
Yosepowerin sarja Ebaystä. Siinä on hyvät suojatut liittimet ja tuo infonäyttö. Ottaa Euroopasta, niin ehtii vielä syksylle. Akku verkkokauppa.comista 36V/370Wh. Whiten telakka Xxl:stä, joka pitää modata eli poistaa sen sisällä oleva kontrolleri välistä. 500e sähköistää. Tämmönen setti mulla on Paseossa. 26" ja 350W takana.
Akutehdas ja em3ev eivät ole budjettiratkaisu. Toki hyviä.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Ite oon kyllä kääntymässä suoravedon kannattajaksi. E-Cruiser tästä jo aikoinaan mulle saarnasi, mutta eihän sitä usko ennen kuin itse kokeilee.
Mun eka sähkösetti tuli valmiiksi sisäänajettuna E-Cruiserilta, juurikin aloituksen kaltainen Mxus 36v 500w. Siinä voima tulee pehmeästi ja äänettömästi. Sen ehdottoman hyvä ominaisuus on rajoittamaton huippunopeus vain 32km/h. Tällöin rajoitettua 25km/h ajaessa ei rajoittimen katkomista huomaa kuin wattimittarista.
Nykyinen Räntiksen setti on alennusvaihteellinen Yosepowerin 36v 250w. Siinä voima tulee reuhtoen ja ujelluksen kera. Rajoittamaton huippunopeus on 72km/h, jolloin rajoitettu 25km/h on rasittavaa nykimistä täysillä-pois-täysillä-pois. Sähköäkin tämä setti tuntuu vievän enemmän kuin Mxus suoravetosetti. Mxus kaverina oli 10ah akku ja Yosella 15ah. Kantomatka on kuitenkin hyvin lähellä toisiaan.
Viimeksi muokannut Vilijami, 10 Elo 2019, 13:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on muuten samanlainen, mutta kasettinavalla. Ostin sen kun aattelin että kierrekiinnitteisessä on akseli turhan tiukilla.
Vilijami kirjoitti:
Nykyinen Räntiksen setti on alennusvaihteellinen Yosepowerin 36v 250w. Siinä voima tulee reuhtoen ja ujelluksen kera. Rajoittamaton huippunopeus on 72km/h, jolloin rajoitettu 25km/h on rasittavaa nykimistä täysillä-pois-täysillä-pois. Sähköäkin tämä setti tuntuu vievän enemmän kuin Mxus suoravetosetti. Mxus kaverina oli 10ah akku ja Yosella 15ah. Kantomatka on kuitenkin hyvin lähellä toisiaan.
Minä en ole tuota nykimistä huomannut, säädin rajoittimen tosin 30 km/h. Eniten ajelen 1- tai 2- tason avustuksella, tehomittari näyttää tällöin 50 - 100 W. Mahtaakohan tuo mittari muuten näyttää bruttotehoa, kun huitelee 500 W paikkeilla vitostasolla?
Nykyinen Räntiksen setti on alennusvaihteellinen Yosepowerin 36v 250w. Siinä voima tulee reuhtoen ja ujelluksen kera. Rajoittamaton huippunopeus on 72km/h, jolloin rajoitettu 25km/h on rasittavaa nykimistä täysillä-pois-täysillä-pois. Sähköäkin tämä setti tuntuu vievän enemmän kuin Mxus suoravetosetti. Mxus kaverina oli 10ah akku ja Yosella 15ah. Kantomatka on kuitenkin hyvin lähellä toisiaan.
Mikäs tuo tuollainen moottori on. Tai oikeastaan, mihin se on tarkoitettu, jos pitää 250 W teholla kyetä seitsemän kympin nopeuksiin. Tuolla lailla käämitty moottori on auttamatta jyrkkiä alamäkiä lukuun ottamatta pyöräkäytössä aina huonolla hyötysuhdealueella, käämivirrat suuria ja kuumeneminen voimakasta.
Ei tässä ole kyse vaihteettomuudesta tai vaihteellisuudesta. Kyllä vaihteellinenkin voidaan -jopa helpommin- välittää sopivalle nopeusalueelle, joka polkupyöräkäytössä on 250 W moottorille noin 30 km/h. Onhan tuolla sinunkin moottorillasi mahdollista ajaa hyvän hyötysuhteen alueella, kun käyttää sitä (äkkiä päässä laskien) 16 V jännitteellä. Tämä tosin pudottaa tehon tuossa 30 km/h nopeusalueella n. 50 Wattiin. Tämä siis olettaen, että rajoittamaton nopeus 36 V jännitteellä tosiaan on tuon 72 km/h.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma