En tuohon aiemmin kiinnittänyt paljon huomiota, mutta vivussa on pitkä liikerata ja aika alussa jo täydet watit taulussa. Onkohan joku vika? Poljinanturin toimiessa asia ei ole haitannut, vipua on käytetty kun tarvittu täyttä tehoa.
Nojapyörän sähköistäminen
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7313
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Nojapyörän sähköistäminen
Jarcco kirjoitti:En tuohon aiemmin kiinnittänyt paljon huomiota, mutta vivussa on pitkä liikerata ja aika alussa jo täydet watit taulussa. Onkohan joku vika? Poljinanturin toimiessa asia ei ole haitannut, vipua on käytetty kun tarvittu täyttä tehoa.
Ei varmaan ole mitään vikaa, vaan sieltä softasta saa koodattua eri toimintamalleja mm. kaasuvivulle. Mulla Räntiksessä jos laittaa asetukset -toimii vain polkiessa- sekä -talutusavustin 6km/h polkematta- niin toiminta menee aika kulmikkaaksi, ei ihan on-off mutta ei paljon muutenkaan. Oisko jotenkin niin että ensimmäisen millin liikkeellä tulee 80% tehosta ja loppu liikkeellä portaattomasti jäljellä olevat 20%.
Re: Nojapyörän sähköistäminen
Toimiiko jos kolmipyörään kun takana on 20" pyörät edessä 24" pyörä tämän tilalle vaihtaisi 20" 500w moottorilla olevan pyörän joka minulla olisi vapaana. Tuleeko jotain ongelmia, esim. polkimet liian alas.
Seppo
Re: Nojapyörän sähköistäminen
sv kirjoitti:Toimiiko jos kolmipyörään kun takana on 20" pyörät edessä 24" pyörä tämän tilalle vaihtaisi 20" 500w moottorilla olevan pyörän joka minulla olisi vapaana. Tuleeko jotain ongelmia, esim. polkimet liian alas.
Seppo
Yleensä saa vastauksen vaihka ei kysyiskään, Mutta nyt löytyykö tietoa tai mielipiteitä yllä olevaan kysymykseen.
T. Seppo
Re: Nojapyörän sähköistäminen
Puuttelisilla löhtötiedoilla esitettyyn kysymykseen on vaikea antaa hyödyllistä Vastausta.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14011
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Nojapyörän sähköistäminen
Tarkenna kuvausta "kolmipyörästä".
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Nojapyörän sähköistäminen
Deltatrikestä kai kyse? Jos edessä olevan 24" kiekon tilalle vaihtaa 20" kiekon niin keula laskeutuu n.5cm ja kammet vähän vähemmän. Helppo arvioida itsekkin että meneekö ne liian alas.
Lisäksi keulan kulmat muuttuu ja vaikuttaa ohjattavuuteen. Vannejarrukaan ei ilman kiinnityspisteen muutoksia toimi.
Mutta mikä on tämä trike jossa takana on 20" ja edessä 24" kiekko?
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14011
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Nojapyörän sähköistäminen
jviirret kirjoitti:Deltatrikestä kai kyse? Jos edessä olevan 24" kiekon tilalle vaihtaa 20" kiekon niin keula laskeutuu n.5cm ja kammet vähän vähemmän. Helppo arvioida itsekkin että meneekö ne liian alas.
Lisäksi keulan kulmat muuttuu ja vaikuttaa ohjattavuuteen. Vannejarrukaan ei ilman kiinnityspisteen muutoksia toimi.Mutta mikä on tämä trike jossa takana on 20" ja edessä 24" kiekko?
Luultavasti pystäritrike, jolloin kammet laskevat vain puolet, tai kolmanneksen, eikä pystyssä kulkevassa pystypyörässä tarvita poljinmaavaraa juuri lainkaan.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Nojapyörän sähköistäminen
Joo, Anteeksi, jäi sanomatta että käytettyä pystytrikeä jota olin ostamassa,niissä kaikissa on etupyörä 24".
Minulla on 20" 500w etupyörä jonka aioin laittaa eteen, kun ei itselläni tietoa tuleeko ongelmia. siksi kysely
T: Seppo
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2046
- Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
- Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: Nojapyörän sähköistäminen
Mitenkäs nuo sähköpyörien momentit on ilmoitettu? Tarkoitetaanko sillä yksinkertaisesti käynnistysmomenttia pyörimisnopeudella 0? Vai onko se alennusvaihteen jälkeen mitattu arvo? Aika paljon momentit vaihtelee,n. 30 -120 Nm. Mistähän suuret erot johtuu, kun kaikissa maksimiteho on tuo 250W?
Re: Nojapyörän sähköistäminen
Jarcco kirjoitti:Mitenkäs nuo sähköpyörien momentit on ilmoitettu? Tarkoitetaanko sillä yksinkertaisesti käynnistysmomenttia pyörimisnopeudella 0? Vai onko se alennusvaihteen jälkeen mitattu arvo? Aika paljon momentit vaihtelee,n. 30 -120 Nm. Mistähän suuret erot johtuu, kun kaikissa maksimiteho on tuo 250W?
Ainakin se että 250w mallit ei ole 250w. Nämä isompivääntöiset pyörii mun muistaakseni siellä yli 500w asteikolla oikeasti.
Optima Baron | 1kw Velogatti
- ajou
- Sisällöntuottaja
- Viestit: 1571
- Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
- Paikkakunta: Espoo - Järvenperä
Nojapyörän sähköistäminen
Täältä voisin saada vahvistusta asialleni.
Asiakkaalla on Chrystalyten 250W etumoottori, jonka haarukan korvakkeet ovat murtuneet, koska alkuperäisessä moottorin asennuksessa ( ei minun tekemä) ei ollut asennettu vääntövartta, eli torque armia.
Hankittiin uusi etuhaarukka ja kun asiakas toi pyörän minulle, huomasin, että moottorissa on 12 mm akseli ja haarukassa 10 mm hahlo akselille. Kyseessä on alumiininen joustohaarukka.
Kysymys kuuluu:
Uskallanko hioa haarukan 10 mm hahlon 12 milliseksi? Vääntövarren olen toki suunnitellut asentavani!
Itsellehän tällaisen toki tekisin ja kokeilisin kestääkö, mutta uskallanko asiakkaalle?
Vai olisiko syytä hankkia toinen moottori, jossa on 10 mm akseli?
Kyseessä Hasen Kettwiesel, johon haarukkavaihtoehdot on vähissä.
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Re: Nojapyörän sähköistäminen
ajou kirjoitti:Täältä voisin saada vahvistusta asialleni.
Asiakkaalla on Chrystalyten 250W etumoottori, jonka haarukan korvakkeet ovat murtuneet, koska alkuperäisessä moottorin asennuksessa ( ei minun tekemä) ei ollut asennettu vääntövartta, eli torque armia.
Hankittiin uusi etuhaarukka ja kun asiakas toi pyörän minulle, huomasin, että moottorissa on 12 mm akseli ja haarukassa 10 mm hahlo akselille. Kyseessä on alumiininen joustohaarukka.Kysymys kuuluu:
Uskallanko hioa haarukan 10 mm hahlon 12 milliseksi? Vääntövarren olen toki suunnitellut asentavani!
Itsellehän tällaisen toki tekisin ja kokeilisin kestääkö, mutta uskallanko asiakkaalle?
Vai olisiko syytä hankkia toinen moottori, jossa on 10 mm akseli?
Kyseessä Hasen Kettwiesel, johon haarukkavaihtoehdot on vähissä.IMG_4452.jpeg
Onks akseli varmasti täysin pyöreä 12mm? Mulla on moottoriasa 12mm akseli, mutta se on kyljistä ohennettu että menee 10mm hahloon. Tai haarukan hahlot oli 9,5mm, joutui viilaamaan sen 0,5mm pois.
- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Nojapyörän sähköistäminen
Hioo siitä akselista? Se ei ainakaan heikkene kun kierteen pohjalta tuskin on kymmentä milliä paksumpi.
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7313
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Nojapyörän sähköistäminen
Minä en alkaisi hiomaan kumpaakaan, jos kyseessä on kuitilla tehtävä takuutyö. Jos käy niin, että akselin kiinnitys pettää liikenteessä ja linja-auto joutuu väistämään, menee ojaan, jolloin kymmeniä ihmisiä loukkaantuu tai jopa menehtyy, niin loppuiäksi on velat maksussa.
Harrastehommissa voi sitten itselle tehdä iltahämärissä mitä lystää...