Pakollinen takavalo

Täällä nojapyöräilijät voivat keskustella pystypyöräilystä.
Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4619
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Pakollinen takavalo

Viesti Kirjoittaja janx »

jviirret kirjoitti:

no ei ainakaan helsinkiläiset :lol:

Vielä kun olis se pakkanen ja ehkä luntakin.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

ki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 701
Liittynyt: 30 Loka 2012, 21:14

Re: Pakollinen takavalo

Viesti Kirjoittaja ki »

Wacky kirjoitti:

Löytyy myös valoja jotka toimii AA-paristoilla ja kesto on luokkaa 95 tuntia.

Itse tosin olen ajat sitten laittanut rahat dynamoon ja valoihin. Halvat ne ei ole, mutta kestää vuodesta toiseen eikä tarvii miettiä onko ladattu tai yllättyä kun patterit loppu.
Saa köyhät kattella :twisted: (propsit kaikille jotka tietää mistä tuo on) :oops:

Dynamossa se hyvä puoli tosiaan etta se on aina mukana eikä tarvi ladata ja huono puoli, etta se tekee polkemisen raskaaksi. Mulla tosin kokemusta dynamosta yli 20 vuotta sitten. Mitä dynamot maksaa

ki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 701
Liittynyt: 30 Loka 2012, 21:14

Re: Pakollinen takavalo

Viesti Kirjoittaja ki »

Wacky kirjoitti:

Löytyy myös valoja jotka toimii AA-paristoilla ja kesto on luokkaa 95 tuntia.

Itse tosin olen ajat sitten laittanut rahat dynamoon ja valoihin. Halvat ne ei ole, mutta kestää vuodesta toiseen eikä tarvii miettiä onko ladattu tai yllättyä kun patterit loppu.
Saa köyhät kattella :twisted: (propsit kaikille jotka tietää mistä tuo on) :oops:

Mista saa 95h kestäviä valoja?

Viimeksi muokannut ki, 21 Loka 2020, 02:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 701
Liittynyt: 30 Loka 2012, 21:14

Re: Pakollinen takavalo

Viesti Kirjoittaja ki »

Saukki kirjoitti:
Wacky kirjoitti:

Saa köyhät kattella :twisted: (propsit kaikille jotka tietää mistä tuo on) :oops:

Onko tää niitten paska-vitsi äijien juttuja :lol:

Sitten aiheeseen:
Mulla oli Hurricanessa Reelight napa-valot. Pinnoihin ruuvattiin magneetit kiinni ja siitä magneettien liikkeestä se generoi virran valoille. Eli aina, kun pyörä liikkui oli valot päällä. Ne oli sellaiset valot, joilla ei itse nähnyt mitään, mutta se valo kyllä näkyi. Eli varsinainen ajovalo mulla oli erikseen. Mutta näköjään Reelightin valikoimasta löytyy joku kirkkaampikin ajovalo jolla ilmeisesti saattais itsekin nähdä jotain.
https://www.reelight.com/

nämä on ilmeisesti kaikki vilkkuvia? Vilkkuvia valoa ei suositella koska vilkkuva valo yleensä varoittaa vaarasta

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Pakollinen takavalo

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Pitäisi kokeilla puristella pihdeillä osa ledeistä rikki niin saisi takavalon jossa yhdet paristot kestäisi koko pimeän kauden...

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Pakollinen takavalo

Viesti Kirjoittaja Saukki »

ki kirjoitti:
Saukki kirjoitti:
Wacky kirjoitti:

Saa köyhät kattella :twisted: (propsit kaikille jotka tietää mistä tuo on) :oops:

Onko tää niitten paska-vitsi äijien juttuja :lol:

Sitten aiheeseen:
Mulla oli Hurricanessa Reelight napa-valot. Pinnoihin ruuvattiin magneetit kiinni ja siitä magneettien liikkeestä se generoi virran valoille. Eli aina, kun pyörä liikkui oli valot päällä. Ne oli sellaiset valot, joilla ei itse nähnyt mitään, mutta se valo kyllä näkyi. Eli varsinainen ajovalo mulla oli erikseen. Mutta näköjään Reelightin valikoimasta löytyy joku kirkkaampikin ajovalo jolla ilmeisesti saattais itsekin nähdä jotain.
https://www.reelight.com/

nämä on ilmeisesti kaikki vilkkuvia? Vilkkuvia valoa ei suositella koska vilkkuva valo yleensä varoittaa vaarasta

Ei ole. Joka mallista taitaa löytyä sekä vilkkuva, että tasaisesti palava versio.

Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Pentti M Reku
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 321
Liittynyt: 16 Helmi 2017, 23:40

Re: Pakollinen takavalo

Viesti Kirjoittaja Pentti M Reku »

ki kirjoitti:

Mitä dynamot maksaa

https://www.rosebikes.fi/py%C3%B6r%C3%A ... apadynamot

30-300 € uutena, kokonaisen kiekon saa varmaan paikalliselta pyöräpajalta muutamalla eurolla. Ainakin noita vanhoja nexus napoja on aika paljon liikenteessä, painavia ovat.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Pakollinen takavalo

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Mulla on ollut tuollainen ebayn 3€ aurinkokennotakavalo muutaman vuoden. Ei ole vielä kertaakaan akku loppunut, enkä ole erikseen sitä lataillut auringonvalolla. Talvellakin ilmeisesti lataa sen verran ajon aikana? Latautuukohan tuo autotallin loisteputkivalossa, silloin kun siellä sattuu olemaan valot päällä?

Liitteet
6F4F3955-C1E6-4BD9-B995-13F24CA7058F.jpeg
6F4F3955-C1E6-4BD9-B995-13F24CA7058F.jpeg (26.72 KiB) Katsottu 3507 kertaa
Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4619
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Pakollinen takavalo

Viesti Kirjoittaja janx »

Vilijami kirjoitti:

Mulla on ollut tuollainen ebayn 3€ aurinkokennotakavalo muutaman vuoden. Ei ole vielä kertaakaan akku loppunut, enkä ole erikseen sitä lataillut auringonvalolla. Talvellakin ilmeisesti lataa sen verran ajon aikana? Latautuukohan tuo autotallin loisteputkivalossa, silloin kun siellä sattuu olemaan valot päällä?

Kai se ainakin vähän, koska pystyihän a.kennollista taskulaskintakin käyttämään sisällä, vaikka siinä ei tainnut akkua olla. Käytin viimeksi taskulaskinta erään lautapelin kanssa ja se oli 2010-luvulla. :)

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

ki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 701
Liittynyt: 30 Loka 2012, 21:14

Re: Pakollinen takavalo

Viesti Kirjoittaja ki »

mikä teillä on etuvalon virtalähteenä. Kaupungissa sen ei tarvitse edes valaista paljoa kunhan sen verran etta riittää viranomaiselle. Onko näitä aurinkokennoja myös etuvalolle?

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pakollinen takavalo

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

https://www.24hshop.fi/koti-vapaa-aika/ ... r-framlyse

Onhan näitä , vaikka kuin paljon . Kunhan vaan guuklaa. :lol: :lol:

ki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 701
Liittynyt: 30 Loka 2012, 21:14

Re: Pakollinen takavalo

Viesti Kirjoittaja ki »

Kiitos. Eikös aurinkokenno olis vaivattomin?Kun säilytän pyörää verkkokellarissa, jossa käy ehkä yksi asukas viikossa, niin voi olla ettei ehdi latautua. Ilta-alen takia tulee ehkä käytyä kaupassa illalla, joten valo ei ehtisi latautua ajaessakaan.
Näin yöllä kaksi koiraa ulkoiluttajansa kanssa. Ihmisellä ja toisella koiralla oli keltainen huomioliivi, mustalla koiralla vihreä valopanta. Musta koira ei näkynyt värinsa takia pimeässä, mutta valopantansa ansiosta näkyi paljon selvemmin kuin huomioliivilliset. Tämä ihan kaupunkialueella katuvalojen kera.

Viimeksi muokannut ki, 15 Marras 2020, 14:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 701
Liittynyt: 30 Loka 2012, 21:14

Re: Pakollinen takavalo

Viesti Kirjoittaja ki »

jori kirjoitti:
Ralii kirjoitti:
jori kirjoitti:

Minun usbiladattava pipovalo toimii kyllä pakkasessakin, kun varastaa päästä lämpöä. Valitettavasti siinä ei vain ole kuin yksi lamppu pipoa kohti. Pitäisihän se nykyään olla se takavalokin. :?

Minulla on varoiksi noita valopipoja useampia. Pitäisi varmaan yhdistää kahden pipon valot yhteen pipoon ja teipata toinen punaiseksi. :D

Mulla on kans tollanen pipo. Valoteho ei tosin päätä huimaa ainakaan omassa mallissa.

Joo, tämä pipovalo on vain kaupunkiajoa varten. Kaupungissa pyörän valot ovat viranomaisia varten. Ei niitä voi kovin kirkkaalla pitää, ettei aiheuta vaaratilanteita vastaantulijoille. Pyörätiellä ei kirkkaan valon taakse näe mitään ja voi vastaantulija törmätä näkymättömyyteen.

On ihan turhaa, ja jopa vaarallista kuvitella, että kaupunkiliikenteessä mikään valo tekee sinusta yhtään sen huomattavampaa. Parempi vain kuvitella, ettei kukaan sinua näe ja ajella sen mukaan. :|

Riittääkö viranomaiselle että on etuhuomiovalo sellanen kuin takana paitsi valkoinen, vai pitääkö olla ajovalo? Ei mikään näistä pyörälampuista juuri lisaa näkyvyyttä kaupungissa

ki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 701
Liittynyt: 30 Loka 2012, 21:14

Re: Pakollinen takavalo

Viesti Kirjoittaja ki »

ki kirjoitti:
jori kirjoitti:
Ralii kirjoitti:
jori kirjoitti:

Minun usbiladattava pipovalo toimii kyllä pakkasessakin, kun varastaa päästä lämpöä. Valitettavasti siinä ei vain ole kuin yksi lamppu pipoa kohti. Pitäisihän se nykyään olla se takavalokin. :?

Minulla on varoiksi noita valopipoja useampia. Pitäisi varmaan yhdistää kahden pipon valot yhteen pipoon ja teipata toinen punaiseksi. :D

Mulla on kans tollanen pipo. Valoteho ei tosin päätä huimaa ainakaan omassa mallissa.

Joo, tämä pipovalo on vain kaupunkiajoa varten. Kaupungissa pyörän valot ovat viranomaisia varten. Ei niitä voi kovin kirkkaalla pitää, ettei aiheuta vaaratilanteita vastaantulijoille. Pyörätiellä ei kirkkaan valon taakse näe mitään ja voi vastaantulija törmätä näkymättömyyteen.

On ihan turhaa, ja jopa vaarallista kuvitella, että kaupunkiliikenteessä mikään valo tekee sinusta yhtään sen huomattavampaa. Parempi vain kuvitella, ettei kukaan sinua näe ja ajella sen mukaan. :|

Riittääkö viranomaiselle että edessa on sellanen huomiovalo kuin takanakin paitsi etta se on valkoinen, vai pitääkö olla ajovalo? Mikään näistä pyörälampuista ei minusta juuri lisaa näkyvyyttä kaupungissa

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pakollinen takavalo

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Riittää :shock: :shock: Siittä ei ole mainintaa , kuinka paljon valossa pitää olla tehoa.
Kunhan pyörässä on lain hengen mukaiset valot . Niin eres , Kuin takana. 8) 8)

Vastaa Viestiin