Korona

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
kemppes
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 312
Liittynyt: 15 Elo 2016, 09:57

Re: Korona

Viesti Kirjoittaja kemppes »

Poistin tosiaan lyhyen viestini joka jäi kuitenkin talteen lainatessasi sitä. Halusin antaa mahdollisuuden lopettaa tämä typeräksi kokemani inttämisen aihepiirissä minkä suheen minulla on erityisasiantuntemusta. Olisit voinut siis poistaa tuon alatyylisen kommentointisi. Turhaan laitat talteen, en osallistu enää tähän keskusteluun.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Korona

Viesti Kirjoittaja jori »

kemppes kirjoitti: 12 Tammi 2022, 08:25

Poistin tosiaan lyhyen viestini joka jäi kuitenkin talteen lainatessasi sitä. Halusin antaa mahdollisuuden lopettaa tämä typeräksi kokemani inttämisen aihepiirissä minkä suheen minulla on erityisasiantuntemusta. Olisit voinut siis poistaa tuon alatyylisen kommentointisi. Turhaan laitat talteen, en osallistu enää tähän keskusteluun.

Miten vaan. Esiinnyt asiantuntijana, mutta teet noloja loogisia virheitä. Iso tutkimus ei olekaan tutkimus ollenkaan ja kirjoitat lääkeaineen nimen väärin. Sellainen ei oikein kuulosta ihmiseltä, joka olisi lukenut tutkimuksia, tai edes lääketieteen oppikirjoja, vaan lähinnä iltapäivälehtiä. Mistä on kysymys.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Ralii
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 504
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 20:14
Paikkakunta: Espoo

Re: Korona

Viesti Kirjoittaja Ralii »

TAYS potilasohje syyhyn hoitoon, joissa Ivermektiini mainittu: https://www.tays.fi/fi-FI/Ohjeet/Potila ... yhy(11146)

Toivoisin keskustelun jatkamista, koska täällä on kaikesta huolimatta tullut aika laajasti kantoja esille ja suht hyvässä hengessä.

Optima Baron | 1kw Velogatti

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Korona

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Ralii kirjoitti: 12 Tammi 2022, 08:45

Toivoisin keskustelun jatkamista, koska täällä on kaikesta huolimatta tullut aika laajasti kantoja esille ja suht hyvässä hengessä.

Minä myös ja muistutan, että eri näkemykset ovat juuri se mistä keskustelussa on kysymys. Jos kaikki on samaa mieltä, ei mitään keskustelua synny vaan se on pelkkää asioiden toteamista. Toisinaan on jopa hyödyllistä argumentoida omia näkemyksiään vastaan, jotta saisi keskustelua aikaan ts. olla näyttämättä todellista kantaansa keskustelukumppaneille :wink:

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Korona

Viesti Kirjoittaja jooseha »

kemppes kirjoitti: 12 Tammi 2022, 08:04

Mutta kuten aiemmin totesin järkevää dialogia ei näytä voivan syntyä rokotuskeskustelussa aktiivisesti rokotusvastaiseten ja tavallisten tutkimustuloksiin ja asiantuntijoihin luottavien välillä. Se on vain hyväksyttävä että ihmisrotu on tällainen, joillan järjen valo on himmeämpi toimintaansa ohjaamassa. Liitän kuvan uudelleen tähän, se kuvaa minusta molempien suuntien ajattelua.

Mä olen tuosta samaa mieltä. Kumpikin puoli on lähes poikkeuksetta lukinnut kantansa ja kieltäytyy edes kuuntelemasta vastapuolen näkemyksiä. Ei siitä mitään keskustelua voi syntyä :|

Huvittavaa tässä on lehdistön kautta vaikuttamaan pyrkivät. Yleensä he täysin ylenkatsovat ihmisiä, joihin sanovat pyrkivänsä vaikuttamaan. Ei ihme että sellainen mielipidemuokkaus toimii juuri päinvastoin kuin tekijänsä luulee :roll:

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Korona

Viesti Kirjoittaja PW »

Keskustelua miekin toivon, mieluummin asiallista, ei loukkaavaa. Tämäkin aihe käy välillä nii kuumana, ettei uskalla ajatuksiaan väliin huudella - tietoahan miulla ei toki olekaan, saati asiantuntemusta.
Ite otin ekan rokotteen suuren painostuksen alla joskus Joulukuun alussa. Silloin oli just tää uusin virustyyppi uutisissa ja kävi mielessä, ett turhaahan tää on - ei rokote omikroniin taida tehota sen vertaa. Tarjosivat uutta aikaa näille päiville mutta sanoin, ett katellaan. Nyt alko taas kova painostus, pitäs kuulemma ottaa :? Ehkä varmuuden vuoksi :mrgreen: vaikkei uskokaan - mihinkään :mrgreen:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7091
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Korona

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

En puhu nyt pelkästään tästä maailmanlopusta, vaan koko elämäni ajan kova painostus ja kuolemalla pelottelu ei ole saanut minua lääkemyönteisemmäksi, vaan ihan päinvastoin.
Ja vielä kun olen monta kertaa tullut pettymään lääkkeisiin ja lääketieteeseen, ja jos asiaa tarkastellaan todennäköisyyslaskelmin, niin on aika helppo ymmärtää epäluuloni.
En usko salaliittoihin tai muuhun sellaiseen, vaan siihen mitä itse olen nähnyt ja kokenut 47-vuoden aikana.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7091
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Korona

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Suurin osa lääkäreistä on kykenemättömiä keskusteluun. Siis sellaiseen keskusteluun missä haastetaan käypähoito juttuja.

Lähisuvussani on lääkäreitä, niin olen ollut paljon tekemisissä heidän ja heidän tuttavalääkäriensä kanssa. Myös vaivoihini liittyen olen ollut paljon tekemisissä tuon em. ryhmän ulkopuolisten lääkärien kanssa.

Lääkärikontakteja minulla on siis ollut satoja tai tuhansia. Kaksi (2) lääkäriä tästä otannasta on pystynyt keskusteluun. Loput ovat suuttuneet ihan relevanteista kysymyksistä.

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 962
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Korona

Viesti Kirjoittaja TMS »

Itse asiaan ei ole mitään annettavaa, mutta pakko kommentoida, kun ei kukaan muu asiaan tarttunut. Täytyy sanoa että olen hyvin yllättynyt jorin agressiivisesta ja henkilökohtaisuuksiin menevästä kommentoinnista tässä kohdin. Keskustelu aiheesta on tietysti hyvin tervetullutta, mutta ymmärrän hyvin, jos kemppes ei tuollaiseen keskusteluun halua mukaan. Toivottavasti hän päätöksensä vielä pyörtää. Asiallinen keskustelu eri näkökulmista tästä moninaisesta aiheesta olisi tietysti hyvin mielenkiintoista.

Arvostan kovasti jorin panosta nojapyöräfoorumin yhteisössä ja minusta hän käytännössä aina keskustelee asiallisesti, mutta tässä kohdin olisi minusta syytä katsoa peiliin.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Korona

Viesti Kirjoittaja jori »

TMS kirjoitti: 12 Tammi 2022, 12:35

Itse asiaan ei ole mitään annettavaa, mutta pakko kommentoida, kun ei kukaan muu asiaan tarttunut. Täytyy sanoa että olen hyvin yllättynyt jorin agressiivisesta ja henkilökohtaisuuksiin menevästä kommentoinnista tässä kohdin. Keskustelu aiheesta on tietysti hyvin tervetullutta, mutta ymmärrän hyvin, jos kemppes ei tuollaiseen keskusteluun halua mukaan. Toivottavasti hän päätöksensä vielä pyörtää. Asiallinen keskustelu eri näkökulmista tästä moninaisesta aiheesta olisi tietysti hyvin mielenkiintoista.

Arvostan kovasti jorin panosta nojapyöräfoorumin yhteisössä ja minusta hän käytännössä aina keskustelee asiallisesti, mutta tässä kohdin olisi minusta syytä katsoa peiliin.

Luitko kaikki asiaan kuuluvat viestit oikeassa järjestyksessä?

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Korona

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Kukapa sitä moderaattoria haluaisi kritisoida.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Korona

Viesti Kirjoittaja jooseha »

THL esittää ravintoloiden kolmen viikon täyssulkua
Uutinen eroaa otsikosta. Siinä sanotaan että STM on nimenomaan pyytänyt kyseistä lausuntoa. Miten ihmeessä tuon voi uutisoida THL:län esityksenä :shock: Puoltava lausunto se toki on, mutta esitys on selvästi ministeriön ja lausuntokin on ministeriön pyynnöstä :evil:

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Korona

Viesti Kirjoittaja PW »

jori kirjoitti: 12 Tammi 2022, 12:51
TMS kirjoitti: 12 Tammi 2022, 12:35

Itse asiaan ei ole mitään annettavaa, mutta pakko kommentoida, kun ei kukaan muu asiaan tarttunut. Täytyy sanoa että olen hyvin yllättynyt jorin agressiivisesta ja henkilökohtaisuuksiin menevästä kommentoinnista tässä kohdin. Keskustelu aiheesta on tietysti hyvin tervetullutta, mutta ymmärrän hyvin, jos kemppes ei tuollaiseen keskusteluun halua mukaan. Toivottavasti hän päätöksensä vielä pyörtää. Asiallinen keskustelu eri näkökulmista tästä moninaisesta aiheesta olisi tietysti hyvin mielenkiintoista.

Arvostan kovasti jorin panosta nojapyöräfoorumin yhteisössä ja minusta hän käytännössä aina keskustelee asiallisesti, mutta tässä kohdin olisi minusta syytä katsoa peiliin.

Luitko kaikki asiaan kuuluvat viestit oikeassa järjestyksessä?

Oon yrittäny tämän kaksintaistelun yhteydessä tavata molempien viestejä, ymmärtääkseni mistä ketäkin syytetään, kumpi sanoi rumemmin ja kumpi vai kampi alotti? Hankala erotuomaroida kun välistä on poistettu kaksi kempesin viestiä.
Mikä siis oli Jorin henkilöönmenevä loukkaus? Housuun kusemis vitsi vai syyttäminen vain ylen ja hesarin seuraamisesta?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 962
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Korona

Viesti Kirjoittaja TMS »

PW kirjoitti: 12 Tammi 2022, 14:17
jori kirjoitti: 12 Tammi 2022, 12:51
TMS kirjoitti: 12 Tammi 2022, 12:35

Itse asiaan ei ole mitään annettavaa, mutta pakko kommentoida, kun ei kukaan muu asiaan tarttunut. Täytyy sanoa että olen hyvin yllättynyt jorin agressiivisesta ja henkilökohtaisuuksiin menevästä kommentoinnista tässä kohdin. Keskustelu aiheesta on tietysti hyvin tervetullutta, mutta ymmärrän hyvin, jos kemppes ei tuollaiseen keskusteluun halua mukaan. Toivottavasti hän päätöksensä vielä pyörtää. Asiallinen keskustelu eri näkökulmista tästä moninaisesta aiheesta olisi tietysti hyvin mielenkiintoista.

Arvostan kovasti jorin panosta nojapyöräfoorumin yhteisössä ja minusta hän käytännössä aina keskustelee asiallisesti, mutta tässä kohdin olisi minusta syytä katsoa peiliin.

Luitko kaikki asiaan kuuluvat viestit oikeassa järjestyksessä?

Oon yrittäny tämän kaksintaistelun yhteydessä tavata molempien viestejä, ymmärtääkseni mistä ketäkin syytetään, kumpi sanoi rumemmin ja kumpi vai kampi alotti? Hankala erotuomaroida kun välistä on poistettu kaksi kempesin viestiä.
Mikä siis oli Jorin henkilöönmenevä loukkaus? Housuun kusemis vitsi vai syyttäminen vain ylen ja hesarin seuraamisesta?

Luulisin kyllä lukeneeni viestit järjestyksessä, en tosin nähnyt oliko kemppesin poistamassa viestissä jotain muutakin sisältöä kuin se mikä näkyy jorin lainauksessa. Mutta minusta vähän jokaisessa jorin viestissä on suoraa vittuilua kemppesille, asiat olisi varmasti voinut sanoa myös ilman sitä. Kempes tietysti myös nastarengaskuvalla provosoi.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7091
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Korona

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Ei mitään loiventelua, vaan kunnon rap battle päälle :mrgreen:
Hiphopparit osaa hienosti solvata toisiaan, kuitenkaan suuttumatta oikeasti.

Tässä nyt lupaan, että mun näkemyksiä saa haastaa ja mulle saa vittuilla, kunhan sen perustelee. En murjota eriävästä mielipiteestä.

Vastaa Viestiin