ARGH, termistö on mennyt mulla sekaisin! Liian monta vuotta autopuolen käymisestä. Eli siis joo, camberistahan ei ole kyse tuossa valmiissa pyörän osassa jota olen käyttänyt vaan ohjausakselin kulmasta. Jääköön se korjaamatta tuonne ylemmäs jotta muistan tästedes.
Nimikaimaltani muuten hyvä tuo piirustus oikean nimisistä kulmista.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Dodih. Viime aikoina runkoa on vielä vähän tuettu, ja se sai myös maalin pintaansa. Niholalta tuli etuvanteet levyjarrukeskiöillä, ja 20x2.25 kumitkin on jo niissä pyöräytettynä sekä 26x2.35 katurengas taakse sekin vanteellaan.
Tässä kuvaa rungosta, sekä molemmat etuohjauspylkät joissa Niholan akselit holkkeineen. Sovittelen parhaillaan jarrusatuloiden kiinnikkeitä kohdilleen, jotta satulat olisivat sitten oikealla kohdalla. Istuimena muuten junioripyörätuolin istuin joka on irrotettu rungostaan ja käännetty niin että istuinosuus muuttui selkänojaksi.
Ajoasento tulee olemaan ihan hyvä, kun renkaat nostavat keulaa vielä pystympään.
Veikkaan, että totuttelutonnin aikana tulet huomaamaan lonkkakulman olevan liian ahdas polkimen käydessä lähimpänä polkijaa.
Jos veikkaukseni sattuu oikein, niin lyhemmät kammet ja selkänojan loivennus auttaa tilanteeseen.