Olisiko innokkaita lähtemään mukaan ja haastamaan itseään vaikkapa tunnin ajoon Helsingin velolle loppu kesästä?
Velo sateisena heinäkuun päivänä
Mikäli velolla tai sen sisäisellä kentällä ei ole varauksia niin siellä pääsee kuivalla kelillä polkemaan seuraavan infon mukaisesti
Itse aion käydä harjoittelemassa viikolla mutta joku viikonloppu voisin mielelläni lähteä porukalla jos olisi tulijoita
**
Velodromi on avoinna kesäisin, toukokuun alusta syyskuun loppuun. Velodromille on vapaa pääsy Helsingin kaupungin avoimilla ratapyöräilyvuoroilla. Avoimet vuorot ovat arkisin ti-pe 08-17 ja la-su 08-12.
Tarkat päiväohjelmat löydät Helsingin kaupungin sähköisestä varausjärjestelmästä.
Olisiko innokkaita lähtemään mukaan ja haastamaan itseään vaikkapa tunnin ajoon Helsingin velolle loppu kesästä?
Olen tuolla velodromilla Helsingin Lowridessa vuonna yksjakaks (tjsp.) ajanut Milanilla yhden kierroksen. Ei ollut kivaa, koska radan kallistus oli aivan liian jyrkkä. Olisi pitänyt ajaa ainakin kahtasataa, jotta keskeisvoimat olisivat kompensoineet radan kallistuksen. Mutta ei kyennyt moiseen nopeuteen... Enää ei, kiitos.
Mielellään lähtisi vaikka jollekin ovaalille ajamaan tunnin ajoa, edellyttäen, että sillä ei ole kallistettuja kaarteita.
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
Samanlaiset kokemukset kuin Arilla kinnerillä on mulla trikellä ajosta velodromilla......Mites tuo Malmin lentokenttä? Tulen paikalle jos ei vuorotyöt
osu kohdalle. Tosin meinaan käydä siellä muutenkin vielä muutaman kerran.....
Kävin itse viikko sitten tutustumassa Malmin kenttään kinnerillä
Kentän kiitoteiden rakeinen asvaltti oli ainakin itselleni hämmentävän huonosti rullaavaa.
Ei liity mitenkään tähän, mutta ihan sama on Eestissä niiden öljysorateillä: myös ne ovat karkealla kivellä päällystettyjä, joten kapeilla koviksi pumpatuilla renkailla niillä teillä ei pääse juuri minkäänlaista vauhtia...
Joku rengastehdas saisi valmistaa meille kinneristeille ja trikestereille asialliset vyörenkaat, joilla voisi ajaa myös karkealla kestopäällysteellä mukavasti ja kevyesti. Jooko?
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
Ajoin siellä lentokentällä Questillä kesäkuun lopulla 101.22 km aikaan 2:21:46, ei siitä reissusta minulle
jäänyt kyllä mielikuvaa erikoisen huonosta rullaavuudesta........
Edessä taitaa olla Schwalbe Pro One 28-406 ja takana Continental Grand Prix 5000 32-622
edit: jotain touhuavat siellä, sisäänkäynti päärakennuksen läheltä oli suljettu ja jotain työkoneita ym.kentällä
Joku rengastehdas saisi valmistaa meille kinneristeille ja trikestereille asialliset vyörenkaat, joilla voisi ajaa myös karkealla kestopäällysteellä mukavasti ja kevyesti. Jooko?
Sitä odotellessa voi ajella 55mm Big Appleilla. 2 bar paineilla menee soralla ihan yllättävän kivasti, jopa 406 koossa.
On muuten iso ero kun vertaa 50 ja 55mm BA:a toisiinsa.
Joku rengastehdas saisi valmistaa meille kinneristeille ja trikestereille asialliset vyörenkaat, joilla voisi ajaa myös karkealla kestopäällysteellä mukavasti ja kevyesti. Jooko?
Sitä odotellessa voi ajella 55mm Big Appleilla. 2 bar paineilla menee soralla ihan yllättävän kivasti, jopa 406 koossa.
On muuten iso ero kun vertaa 50 ja 55mm BA:a toisiinsa.
Arin kinneri ei pahemmin käänny jos siihen asentaisi noin leveät renkaat.