Mikäs etuvalo siinä muuten on? Onko vielä muodostunut selvää mielikuvaa kumpi on enemmän mieleen: tankki vai tilleri ohjaus? Minkä kokoinen penkki siinä muuten olikaan?
ALPHA M9, QUATTROVELO, MANGO
-
- Viestit: 161
- Liittynyt: 26 Heinä 2016, 23:22
Re: ALPHA M9, QUATTROVELO, MANGO
Mäpä vastaan tuohon penkki- ja valokysymykseen kun Jere ei niihin välttämättä tiedä vastausta.
Penkin pitäisi olla Ergo L ja valo Lupinen SL
- takakeno
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 601
- Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
- Paikkakunta: Nokia
Re: ALPHA M9, QUATTROVELO, MANGO
Mikä ohjaus on parempi.
No, se riippuu tilanteesta.
Selväähän on, että ohjaustanko on se tutumpi vaihtoehto minulle.
Ohjaustanko vie vähemmän tavaratilaa sivuilta, koska kädet on vähän korkeammalla ja keskemmällä.
Tankkiohjauksella saa kaksi jarruvipua ja lyhyemmät jarruvaijerit eli paremmat jarrut.
Se voi olla korvaamaton etu joskus. Tangoista saa myös hieman sivuttaistukea.
- takakeno
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 601
- Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
- Paikkakunta: Nokia
Re: ALPHA M9, QUATTROVELO, MANGO
Viimeviikolla oli pieniä ongelmia.
Sähköt katosivat kokonaan.
Yleismittarilla tutkimaan.
Ei ollut oikosulkua, eikä katkoksia.
Sulaketta ei ole. Lupinen akussa on varmaan joku suojapiiri ?
Jännite 15v ilman kuormaa. Valot päällä jännite putosi 2 v.
Irrotin kaikki johdot kytkimistä ja kytkin etuvalon suoraan akkuun hyvin toimi.
Sitten laitoin vain etuvalon valokytkimeen ja hyvin toimi.
Sen jälkeen kytkin kaikki johdot takaisin ja kaikki toimi.
Mystisiä nämä sähköviat.
Penkki ei pysynyt oikeanpuoleisessa alakiinnikkeessään 2 km pitempään.
- takakeno
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 601
- Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
- Paikkakunta: Nokia
Re: ALPHA M9, QUATTROVELO, MANGO
Onnettomuuden jälkeen tuli syksyllä ajettua 750km M9:llä
Käytännöllisyyttä pitää saada M9 lisää.
Ketjulinja ja takajousitus pitää ainakin kattaa.
Tavarat liukuu helposti väärään paikkaan.
Aukkopeitettä ei tullut pyörän mukana.
Quattrovelon aukkopeitettä pitää muokata vähän, jotta sopii tähän.
Onhan siinä hiilikuitu kate, mutta sitä ei voi kuljettaa mukana, jollei käytä sitä kokoajan.
Takajousitusta voi laskea vähän, niin jalkakyhmyt alla edessä saa vähän maavaraa lisää.
Takana on nyt myös isompi 42 mm leveä rengas.
Ketjulle on vain yksi oikea pituus. Jos liian löysä, niin takavaihtaja ottaa jousituksen kierretankoon kiinni.
- takakeno
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 601
- Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
- Paikkakunta: Nokia
Re: ALPHA M9, QUATTROVELO, MANGO
Nyt olen ajanut M9:llä 1200 km. (viime syksy ja tämä kevät)
Täydellisen ajoasennon metsästys on jatkunut.
Niska on saanut kylmää ja muutenkin tykkäisi pystymmästä ajoasennosta.
Laitoin penkin yläosaan lisää pehmustetta asennon saamiseksi pystymmäksi.
Tämän jälkeen olkapäät ottavat yläreunan taitokseen kiinni ja tulee olkapäihin punaisia jälkiä ja paitaan reikiä.
Otin istuinpehmusteen pois, niin mahtuu paremmin.
M9:n sähköjen satunnainen pätkiminen jatkunut.
Vikaa en ole löytänyt.
Lupinen akussa on oikosulku, ylijänite- ja alijännitesuoja.
Se menee päälle joskus.
Kun sähköt olivat hävinneet,
laitoin täyden akun 30s lataukseen, jonka jälkeen kaikki toimi taas.
Nyt toiminut hyvin kuitenkin monta päivää.
Pyörä tuntuu kuitenkin kokoajan paremmalta ja nopeuttakin alkaa löytymään.
Olen tosin ajanut pääasiassa kylmillä ilmoilla vasta.
- takakeno
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 601
- Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
- Paikkakunta: Nokia
Re: ALPHA M9, QUATTROVELO, MANGO
Tänään kävin Tampereella ajelemassa.
Re: ALPHA M9, QUATTROVELO, MANGO
Hyviä kuvia! Näsinsaaren pyörätie onkin itsellä vielä testaamatta, täytyy poiketa jossain välissä.
-
- Viestit: 161
- Liittynyt: 26 Heinä 2016, 23:22
Re: ALPHA M9, QUATTROVELO, MANGO
Näitä kuvia katsellessa huomaan tuntevani että M9 on omaan silmääni kaunein velomobiili.
Ajettavuus on myös huikea. Ja kulkuaukko sisään juuri sopivan kokoinen. Ja miten kevyt se on ollakseen noin iso.
Huokaus
Toki puutteitakin on, kuten olet huomannut.
Täydellistä velomobiilia saa vielä odottaa
- takakeno
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 601
- Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
- Paikkakunta: Nokia
Re: ALPHA M9, QUATTROVELO, MANGO
Pirkan Pyöraily tuli ajettua sunnuntaina uudella reitillä.
Lähtö oli Pirkkahallilta, josta reitti kulki etelään päin
Matkaa tuli 134km + siirtymät kotoa = 170 km.
Alunperin oli tarkoitus ajaa hiljaa ja käydä kaikilla huoltopisteillä.
Lähdin hitaimpien ryhmässä eli ei aikatavoitetta numero oli luokkaa 5700.
Olisi voinut lähteä edes siihen alle 7 tunnin tavoiteaikaryhmään, mutta koska ilmoittauduin aikaisin enkä ollut varma missä kunnossa olen, sen viime vuotisen onnettomuuden jälkeen.
Tämän takia lähtöryhmä valinta oli varovainen.
Alkunousun jälkeen reitti oli todella ajettavaa velomobiilille ja pyörä tuntui kulkevan kevyesti. En sitten malttanut ajaa hiljaa. Puolimatkan paikkeilla alkoi jo tulla vastaan numeroilla 2000-3000 lähteneitä. Matkalla kolmella huoltopisteellä tuli poikettua ja nautittua banaania, mustikkakeitto, suklaata, spisejä, suolakurkkuja ja urheilujuomaa.
Lopussa Linnakallion teollisuusalueella on 2 km pitkä loiva ylämäki, siinä ei enää ollut paljon vauhtia ja ilman lämpötilakin oli jo hellelukemissa. Sen jälkeen maaliin oli onneksi enää alamäkeä ja tasaista muutama kilometri. Ajoaika oli 4t 10 min taukojen kanssa jotain 4t 30min. Yllättävän lähellä omaa ennätystä siis. Lihakeitto maistui ajon jälkeen maalissa.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14210
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: ALPHA M9, QUATTROVELO, MANGO
Eilen Kaukajärven saunalla kaksi ohittamaasi tulivat siitä minulle kertomaan. Heti osasin sanoa, että Jerehän se.
Mitäs Pikametrille kuuluu. Ehditkö enempi utelemaan. Challenge Hurricanen on näemmä hankkinut.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma