Uudentyyppinen vaihteisto

Tiedätkö uuden kiinnostavan linkin? Infoa muitakin kirjaamalla linkkisi tänne.
sauri
Viestit: 104
Liittynyt: 17 Touko 2009, 11:56
Paikkakunta: Vantaa

Uudentyyppinen vaihteisto

Viesti Kirjoittaja sauri »

http://www.pinion.eu/en/produkt.html

Koodi: Valitse kaikki

    * 18 fully usable courses without duplication.
    * Constant speed jumps with an optimal grading of 11.5% from course to course.
    * Overall gear ratio: 634%. This is unique and surpasses all other bike circuits.
    * Maintenance-free construction. Insensitive to environmental influences such as dirt, water, mud, sand, branches, …
    * No protruding circuitry. No more broken derailleurs, bent chain wheels and jumping chains.
    * The gear is extremely compact. Coupled with a small chain results in an enormous ground clearance.
    * Location in the middle of a bike + light with only one rear wheel sprocket = maximum driving dynamics. For full suspension bikes, this means a more spontaneous response from the suspension and more grip.
    * Switching without problems: upshifting under load, downshifting under load, switching the standard
    * In any driving condition one gear is engaged. Also during the switching. Leertreten does not exist. Promised and patented.
    * Developed by us OSG Gear Technology allows a very high efficiency of the transmission.
    * Q-factor: 178 mm
Liitteet
Pinion.jpg
Pinion.jpg (59.27 KiB) Katsottu 2183 kertaa
Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Uudentyyppinen vaihteisto

Viesti Kirjoittaja Stapani »

Yep

Mielenkiintoinen viritys.
Missäköhän hintahaarukassa valmis tuotantomalli
liikkuu, ei tuolta sivuilta osunut mun silmään....

Tapani

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

sauri
Viestit: 104
Liittynyt: 17 Touko 2009, 11:56
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uudentyyppinen vaihteisto

Viesti Kirjoittaja sauri »

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4803
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uudentyyppinen vaihteisto

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Ei mitää uutta taivaanalla. Kolmekymmentä luvulla jo noita rakentelivat. Tosin kolmevaihteisina ja kardaani vetoisena. Yksi liikenteessä Nokialla iät ajat. :D

THuhtamaki
Viestit: 151
Liittynyt: 08 Kesä 2010, 13:20

Re: Uudentyyppinen vaihteisto

Viesti Kirjoittaja THuhtamaki »

Ja nuita on käytetty jo pari vuotta maailmalla DH maastopyörissä ;)

Avatar
Nebulus
Sisällöntuottaja
Viestit: 1053
Liittynyt: 10 Syys 2007, 19:40
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Uudentyyppinen vaihteisto

Viesti Kirjoittaja Nebulus »

THuhtamaki kirjoitti:

Ja nuita on käytetty jo pari vuotta maailmalla DH maastopyörissä ;)

Onko noin? Laita ihmeessä linkkiä.
Hondan DH-tiimillä oli tehtaan omakehittämä vaihdelaatikko, mutta muut "vaihdelaatikkopyörät" mitä olen nähnyt, ovat pitäneet sisällään joko rohloffin napoja rungon sisään asennettuina tai sitten shimanon napavaihteita rungossa, kuten GT:llä.
Tuossa laatikossa on erikoisuutena enemmän "oikeita vaihteita" kuin missään muussa vaihteistossa (esim 27-vaihteisesta tuskin saa viittätoistakaan erityisesti toisistaan eroavaa välityssuhdetta) ja käsittääkseni rohloffiakin laajempi välitysskaala. Ja mukavahan boonus maastopyöräkäytössä on, että ketjulinjasta saa hyppimättömän ja suoran sekä se, että vaihteiston paino saadaan keskelle pyörää ja mahdollisimman alas. Harmi vain, kun on aika leveän oloinen paketti.

Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili

THuhtamaki
Viestit: 151
Liittynyt: 08 Kesä 2010, 13:20

Re: Uudentyyppinen vaihteisto

Viesti Kirjoittaja THuhtamaki »

Ok eli tuossa on siis jotain uuttakin... Tuosta kuvasta vaan katoin että ois normi "vaihdelaatikko"... Muutta tällä kertaa kuva ei kertonut niitä tuhatta sanaa lukematta niitä ;)

Vastaa Viestiin