lampun rakentaminen

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

lampun rakentaminen

Viesti Kirjoittaja PW »

Tuommoseen törmäsin http://personal.inet.fi/koti/elinajajuk ... %20led.htm , kaveri rakentanut tosi tehokkaan oloset valot pyöräänsä. Miulle piisais vähän pienempi tehosetkin.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: lampun rakentaminen

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Kyllä autoilijat tykkää. Kunhan ensin tajuuvat mistä tämä valo silmiin tökkää. Itse ostin motonetistä auton sumuvalosarjan neljällä suurteholedillä. Yhdestä lampusta sai loistavan valasimen nojariin. :shock:

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: lampun rakentaminen

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Kannattaa penkoa hieman penkkaa syvemmälle josko löytäis fokusoinnin eli lähivalon keilan tuottavan ratkaisun näihin viritelmiin.

Jos meinaa nimittäin tieliikennekäyttöön valoaan soveltaa.

Muutamia hankkeita on työn alla mutta mokomaa ei vielä ole tullut vastaan. Siksi investoin IQ:n, aiheesta lisää: http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=2&t=1742.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: lampun rakentaminen

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Nojanalle kirjoitti:

Kyllä autoilijat tykkää. Kunhan ensin tajuuvat mistä tämä valo silmiin tökkää. Itse ostin motonetistä auton sumuvalosarjan neljällä suurteholedillä. Yhdestä lampusta sai loistavan valasimen nojariin. :shock:

Onkos tarkempaa sanottavaa tuotteesta, netistä en ainakaan löytänyt kuin H3 sumuvaloja?

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: lampun rakentaminen

Viesti Kirjoittaja PW »

Nojanalle kirjoitti:

Kyllä autoilijat tykkää. Kunhan ensin tajuuvat mistä tämä valo silmiin tökkää. Itse ostin motonetistä auton sumuvalosarjan neljällä suurteholedillä. Yhdestä lampusta sai loistavan valasimen nojariin. :shock:

Tuo rakennelma on kait tarkotettu maastoon. Siellä oli pienempiäkin valoja rakenneltu, lähinnä kiinnosti tuo miten voi itse rakentaa led valoja.
Joo tuo sumuvalo tai vastaava kiinnostaa.

Petri W

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: lampun rakentaminen

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Paljon lampusta en kertoo voi . Tyyppiä ei löydy lampusta. Ainoastaan merkintä 000007 12v: 4•4.4w / 24v: 4•4.8w. Olivat viime syyskuussa tarjouksessa 2:n kpl laatikossa jotai 85e . Ostimme kaverin kansa puokkiin. :)

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: lampun rakentaminen

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Nojanalle kirjoitti:

Kyllä autoilijat tykkää. Kunhan ensin tajuuvat mistä tämä valo silmiin tökkää. Itse ostin motonetistä auton sumuvalosarjan neljällä suurteholedillä. Yhdestä lampusta sai loistavan valasimen nojariin. :shock:

Tämä on kiinnostava vaihtoehto. Splittaa sumarisarjan ja rakentaa sille sopivan lämpöeristetyn akkupaketin. Dealextremestä saa vielä hyviä ja kestäviä liittimiä. Käyttävät muuten yleensä RC-laitteiden akkuja kun ovat kohtuuhintaisia ja laturit löytyy.

AInoa ongelma on että alkaa olla hintaa lähelle tuo IQ:n 55 € joten mahtaneeko kannattaa. Ellei sitten rakenna lamppua katteeseen tai muuten rakenteisiin.

Itse käytän valoja kilpurissa joten haluan sen pois kun tarvetta ei ole. Ja mukaan otto kuuluu rutiineihin ja on pakkokin koska kylmässä akut hyytyy. Samoin lataus on IQ:n laturilla kätevää ja akut kestää tosiaan tuon 5h täydellä teholla ja kaupunkitehoilla 4x ajan.

Jos sopiva heijastin ja/tai linssi löytyy joilla lähivalon keilan saa aikaiseksi, itse rakentamalla saattaa päästä tuntipalkoille.

Itse arvioin että kun mulla on kaikki vanhatkin lamput käyttökuntoisia niin kerran tämä IQ-investointi kirpaisee; sitten voi vain nauttia helposta lataamisesta ja kiinnityksestä sekä mainiosta valokeilasta.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
Nebulus
Sisällöntuottaja
Viestit: 1053
Liittynyt: 10 Syys 2007, 19:40
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: lampun rakentaminen

Viesti Kirjoittaja Nebulus »

PW kirjoitti:

Tuommoseen törmäsin http://personal.inet.fi/koti/elinajajuk ... %20led.htm , kaveri rakentanut tosi tehokkaan oloset valot pyöräänsä. Miulle piisais vähän pienempi tehosetkin.

Ostappa multa! Mulla jäi ylimääräiseksi P7-ledin ympärille rakenneltu valaisin, kun maastopyörässä vaihtui tanko paksummaksi. Tehoja olisi 750-900 lumenia ja toimii 3,5-7 voltin jännitteelllä. Kuori on tehty 6061-alumiiniblokista sorvaamalla. Voin laittaa kuviakin näkösälle, jos kiinnostaa. Tuo on siis tuuman ohjaustangolle tehty lamppu.

Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: lampun rakentaminen

Viesti Kirjoittaja PW »

Nebulus kirjoitti:
PW kirjoitti:

Tuommoseen törmäsin http://personal.inet.fi/koti/elinajajuk ... %20led.htm , kaveri rakentanut tosi tehokkaan oloset valot pyöräänsä. Miulle piisais vähän pienempi tehosetkin.

Ostappa multa! Mulla jäi ylimääräiseksi P7-ledin ympärille rakenneltu valaisin, kun maastopyörässä vaihtui tanko paksummaksi. Tehoja olisi 750-900 lumenia ja toimii 3,5-7 voltin jännitteelllä. Kuori on tehty 6061-alumiiniblokista sorvaamalla. Voin laittaa kuviakin näkösälle, jos kiinnostaa. Tuo on siis tuuman ohjaustangolle tehty lamppu.

Kuva ois kiva joo ja hinta kans.

Petri W

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Nebulus
Sisällöntuottaja
Viestit: 1053
Liittynyt: 10 Syys 2007, 19:40
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: lampun rakentaminen

Viesti Kirjoittaja Nebulus »

PW kirjoitti:

Kuva ois kiva joo ja hinta kans.
Petri W

Ilmoitus löytyy nyt:
http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=4&t=1755

Hintapyyntiä 50€

Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili

Vastaa Viestiin