Eturauhanen

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
babinski
Viestit: 1
Liittynyt: 04 Helmi 2011, 19:26

Eturauhanen

Viesti Kirjoittaja babinski »

Tervehdys!

Uusi jäsen ilmoittautuu! Olen joutunut lopettamaan pystypyöräilyn kroonisen eturauhastulehduksen takia ja nyt olen selvittämässä, olisiko nojapyöräily sopiva vaihtoehto,hinku pyöräilyyn on kova. Kyse on siis ajoasennosta ja siitä kuinka suuri paine eturauhaseen kohdistuu. Päättelin nojapyöräilykuvista/videoista että painetta ei juurikaan ko. alueelle synny, onko näin? Haulla "eturauhanen" en löytänyt aiheesta keskusteluja.

Kaksipyöräistä olen miettinyt ja lenkkiajoon: kevyt ja matala. Painoa mulla on kuitenkin 120 kg ja mittaa 202 cm, mahtaako löytyä sopivia runkoja.

Kiitoksia etukäteen,

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Eturauhanen

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Väittäisin että jos autossa, sohvalla ja tuolilla istminen onnistuu niin mitään ongelmia ei sen suhteen tule.

Pika googletuksella ei tule olemaan kovin helppoa löytää noin isolle sopivaa lowraceria. Kovinkaan moni valmistaja ei ilmoita maksimi kokoa, ja jos ilmoittaa niin se on jotain tyyliin 130kg/n.200cm, eli voi sopia tai sitte ei :roll:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4803
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Eturauhanen

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Nazca tekee kuulemma tarvittavia muutoksia pyöriinsä. Ainakin näin olen käsittänyt kuin lueskeli Ronin sivustoja ja onhan Ronilla varmasti hyvää tietoo antaa näistä . Ovathan Hollanin pojat muutenkin vähän keskenkasvusta suurempaa kansaa. Että eiköhän sieltä löydy apu normaali kokoluokan miehelle. :oops:

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Eturauhanen

Viesti Kirjoittaja irakas »

Tässä olisi yksi mahdollisuus, sh13:

Kuva

Kuva

Istuimen pahvimalli ei ole lopullinen.

Rakennushistoria löytyy täältä: http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=3&t=1118

Runko on tukevaa 61x1,5 mm teräsputkea. Koska istuinta ei ole vielä tehty ja etupuomia voisi hyvin jatkaa, voisi nojakin mitoittaa hyvin yli 2 metriselle.
Teräsosat ovat nyt pohjamaalissa.

Sellainenkin mahdollisuus on, että voisin myydä rungon kovin edullisesti, ja voisit itse sen varustaa.

Sakari

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

JuSa
Viestit: 123
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 20:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Eturauhanen

Viesti Kirjoittaja JuSa »

Moi
Minulla on ollut "krooninen eturauhastulehdus" (jota lääkärit pitävät nimikkeenä hyvin harhaanjohtavana) vuodesta 1979. Ongelma pyöräilyssä ei koskaan ole ollut satulan olemus vaan veto ja kylmyys. Nojakkia en siis käytä istuimen eturauhaseen kohdistamien voimien vuoksi vaan ihan yleisen ajomukavuuden takia. Mutta olen samaa mieltä: jos auto on OK, niin on nojakkikin, kunhan huolehdin lämpimänä pysymisestä, missä suhteessa nojakki ei tuota pystypyörää suurempia ongelmia.

Vastaa Viestiin