Työntävä peräkärry

Käytätkö nojapyörää silloin tällöin työmatkoilla vai poljetko kenties kaikki ajosi nojapyörällä? Täällä voit keskustella aiheesta.
Kyytsis
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 298
Liittynyt: 11 Elo 2010, 20:56

Re: Työntävä peräkärry

Viesti Kirjoittaja Kyytsis »

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Työntävä peräkärry

Viesti Kirjoittaja PW »

Kyytsis kirjoitti:

http://www.outdoorexperts.de/Anhaenger- ... ::107.html

kaupallinen ratkaisu...

Jäi tuo lyhyt saksa sen verta huonost päähän ett en saa selvää mitä kaikkee tuo hinta sisältää. Mainitaan mm. tuo pedelec mutt kuuluuks se tuohon pakettiin ?

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Trek r200
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 23:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Työntävä peräkärry

Viesti Kirjoittaja Trek r200 »

PW kirjoitti:

Lisää testi ajoo vastavalla kärryllä . Tuossa trikellä

Petri

Heikolta näytti tuon ensimmäisen videon ympyräajo :D Mitenhän ois käyny jos kärryssä olisi ollut 25kg (retkivarustus) kuormaa. Taisi olla ideana molemmissa esitellä kärryn max työntövoimaa kun ilmaa lastia ajelivat.

Nojaillaan!

noja
Viestit: 153
Liittynyt: 23 Elo 2010, 06:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Työntävä peräkärry

Viesti Kirjoittaja noja »

Kirjoittaja noja » 28 Helmi 2011, 18:54

Tämmöiseen törmäsin...

http://www.outdoorexperts.de/eTrikes-El ... ::113.html

Kirjoittaja Kyytsis » 07 Maalis 2011, 12:54

http://www.outdoorexperts.de/Anhaenger- ... ::107.html

kaupallinen ratkaisu...

Ympäri mennään ja yhteen tullaan?

Sen verran noita testailu videoita tuolta you tubesta löytyy, sähkö sekä polttomoottorilla, että itse en usko noihin nykimis nogelmiin. (Tai no nykiihän se turbo saabikin) Itse laittaisin portaattoman "kaasukahvan" ja sen säätömekanismi löytyykin sitten "ratin ja penkin valistä". Lisäksi vielä tunnistin joka tunnistaa polkemisen.
http://www.youtube.com/watch?v=Ah0MAJKh ... re=related
Tuossa videossa tiukan käännöksen tekeminen onnistuu aika kivuttomasti...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Työntävä peräkärry

Viesti Kirjoittaja PW »

Näitähän riittää, polttomoottori versio

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Työntävä peräkärry

Viesti Kirjoittaja tavasti »

noja kirjoitti:

Sen verran noita testailu videoita tuolta you tubesta löytyy, sähkö sekä polttomoottorilla, että itse en usko noihin nykimis nogelmiin. (Tai no nykiihän se turbo saabikin) Itse laittaisin portaattoman "kaasukahvan" ja sen säätömekanismi löytyykin sitten "ratin ja penkin valistä". Lisäksi vielä tunnistin joka tunnistaa polkemisen.

Se potentiaalinen nykiminen tulisi siitä systeemistä jossa aisan vedosta-työnnöstä vehje itse päättelisi pitäisikö nyt kytkeä moottori päälle vai ei.

Itse myös tekisin juuri sinun esittämälläsi tavalla, poljintunnistus (turhake mutta laki vaatii) ja kaasukahva. Toki siinä joutuisi kytkemään aina peräkärryn kanssa piuhankin, mutta eipä tuo minusta ihan ylivoimaiselta ajatukselta tunnu.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Kyytsis
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 298
Liittynyt: 11 Elo 2010, 20:56

Re: Työntävä peräkärry

Viesti Kirjoittaja Kyytsis »

kissaniitty
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 281
Liittynyt: 16 Elo 2009, 12:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työntävä peräkärry

Viesti Kirjoittaja kissaniitty »

Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike. ~ John F. Kennedy

Current fleet: Hase Tagun (2021-) - Hobie Mirage Oasis (2014-) - Specialized Source Elite Disc (2015-) - Radius C4 (2016-) - Trek Farley 5 (2019-) - Tern Link D7i (2020-)

Härmäpyörä
Viestit: 59
Liittynyt: 10 Heinä 2008, 01:57
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Työntävä peräkärry

Viesti Kirjoittaja Härmäpyörä »

Tutkailen Härmäpyörä tadpoleen sähköapua ja Akkuradin viritys taitaa toimia http://www.akkurad.com/index.html hyvin.
Hieman on saksankieli ruostunut enkä oikein ymmärrä tuon etukampisysteemin toimintaa? Onko siinä ikään kuin vapaavaihde?

Mutta kun ei-niin-kevyeen-Härmäpyörään vielä tulisi se moottorin paino lisäksi, kun ilman sähköä ajelisi, niin kiinnostaa tuo työntävä peräkärry.

http://www.bobtec.de/schubanhaenger.html

Tässä vuoden 1893 malli:
Kuva

Kuva

Hinta: Onko se siis 1300€?
http://www.bobtec.de/pdf/bobtec_preisinfo.pdf

Täällä sitten se jenkkimalli.
Kuva
Saakohan niitä mistään Euroopasta?
http://www.ridekick.com/products/

Onko niin että tuota jenkkiä voi kaasuttaa myös polkematta?

Tapio Osala
Vaasa
tapioosala.com
tapio.antero.osala@gmail.com

Vastaa Viestiin