Torvi!

Tiedätkö uuden kiinnostavan linkin? Infoa muitakin kirjaamalla linkkisi tänne.
Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Torvi!

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Kyytsis kirjoitti:

http://www.airzound.co.uk/

Mä en oikein lämpene näille. Liikkeelle lähtiessä pitäis pumpata äänitorveen ilmaa, ja jos sattuu ajelemaan lehmärikkaalla seudulla niin kesken reissunkin joutuisi pumppailemaan torveen lisää ilmaa.
Ainakin minusta aika torvea hommaa.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Torvi!

Viesti Kirjoittaja mhelander »

tavasti kirjoitti:
Kyytsis kirjoitti:

http://www.airzound.co.uk/

Mä en oikein lämpene näille. Liikkeelle lähtiessä pitäis pumpata äänitorveen ilmaa, ja jos sattuu ajelemaan lehmärikkaalla seudulla niin kesken reissunkin joutuisi pumppailemaan torveen lisää ilmaa.
Ainakin minusta aika torvea hommaa.

Väittivät 50-70 töräystä per 80 psi. Jos ei pullo ja letkut vuoda niin riittäis mulle varmaan vuodeksi.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Torvi!

Viesti Kirjoittaja tavasti »

mhelander kirjoitti:

Väittivät 50-70 töräystä per 80 psi. Jos ei pullo ja letkut vuoda niin riittäis mulle varmaan vuodeksi.

Jotenkin en jaksa uskoa että paineet pysyisivät viikkotolkulla. Jos käyttää harvoin, niin tietysti silloin kun tarvii ei ole painetta.
Eli yksi kohde lisää joka pitää tarkistaa ja muistaa 'huoltaa'.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

TeemuN
Viestit: 187
Liittynyt: 19 Kesä 2007, 18:03
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Torvi!

Viesti Kirjoittaja TeemuN »

tavasti kirjoitti:
mhelander kirjoitti:

Väittivät 50-70 töräystä per 80 psi. Jos ei pullo ja letkut vuoda niin riittäis mulle varmaan vuodeksi.

Jotenkin en jaksa uskoa että paineet pysyisivät viikkotolkulla. Jos käyttää harvoin, niin tietysti silloin kun tarvii ei ole painetta.
Eli yksi kohde lisää joka pitää tarkistaa ja muistaa 'huoltaa'.

Mulla on nojis seisonut kylmällä parvekkeella marraskuun puolestavälistä ja kävin juuri kokeilemassa ja hyvin oli paineita jäljellä, meinasi korvat pudota päästä. Toki jos ahkerasti käyttää niin loppuuhan tuo nopeasti mutta parin viikon välein kun rengaspaineet tarkistaa niin tuokin samalla. Shraeder venttiilillähän siinä on napin alla, josta ilmaa lisätään. Omassa pyörässäni letkun pituus rajoitti sijoittelua, se kun on vain n. 65cm.
Pari kuvaa systeemistä:
http://www.teemuniskanen.com/web/airzound1.jpg
http://www.teemuniskanen.com/web/airzound2.jpg
(Pitäähän sitä nyt yks videokin laittaa!!! Kevään kunniaksi!)
http://www.teemuniskanen.com/web/airzoundtest.swf
Vaatii flashin. Tuon kun laitatte työkoneelle päälle ja lähdette kahville niin hyvä tulee!

Viimeksi muokannut TeemuN, 05 Huhti 2011, 16:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Torvi!

Viesti Kirjoittaja mhelander »

TeemuN kirjoitti:

Mulla on nojis seisonut kylmällä parvekkeella marraskuun puolestavälistä ja kävin juuri kokeilemassa ja hyvin oli paineita jäljellä, meinasi korvat pudota päästä. Toki jos ahkerasti käyttää niin loppuuhan tuo nopeasti mutta parin viikon välein kun rengaspaineet tarkistaa niin tuokin samalla. Shraeder venttiilillähän siinä on napin alla, josta ilmaa lisätään. Omassa pyörässäni letkun pituus rajoitti sijoittelua, se kun on vain n. 65cm.
Pari kuvaa systeemistä:
http://www.teemuniskanen.com/web/airzound1.jpg
http://www.teemuniskanen.com/web/airzound2.jpg

No hyvältähän toi toimivuus vaikuttaa. Itse panisin ton jotenkin ohjausvarteen tangon sijaan ja pullon penkin alle pullotelineeseen. Pitääpäs vähän pohtia saisko eri mallia johon pidemmän putken tms...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1087
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Torvi!

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Toivottavasti kuvasta näkee jotain. Torvi on kiinni ohjainvarressa oikealla ja säiliölle löytyi hyvä paikka istuimen alta. Kiinnitys nippusiteillä runkoon kuten valmistajakin oli ajatellut. Letkua oli mukana noin 70 cm, mikä juuri riitti tuollaiseen kiinnitykseen. Ilmaa lisätään valkoisen napin alta itse torvesta, joten ihan sama missä se säiliö itse on.

Ja ääntä lähtee. :P

Liitteet
itse torvi
itse torvi
Torvi_kiinnitys.jpg (71.6 KiB) Katsottu 1833 kertaa
kiinnitykset
kiinnitykset
Torvi_ja_sailio.jpg (76.09 KiB) Katsottu 1833 kertaa

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Joutilas
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 241
Liittynyt: 02 Maalis 2009, 20:07

Re: Torvi!

Viesti Kirjoittaja Joutilas »

Torviksi ot., mutta ääntä lähtee tälläkin.

Tutut olivat Kiinasta ostaneet pari kuvassa peilautuvaa kaksoiskelloa. Olivat ajatelleet omiin pyöriinsä, mutta ääni oli ollut kai liian raju. Antoivat toisen minulle.

"Polkimen" painallus saa kellot pyörimään ja polkaisun voimasta riippuen ääntä tulee eri pituisia aikoja. Lisää voi potkia vaikka koko ajan. Tuskin yltää painepasuunoiden tasolle, mutta ainakin sisätiloissa soitettuna kilkutuskielto tulee välittömästi. Itselläni onneksi korvat leikkaavat jo ylärekisterin äänet - ja muitakin - melko tehokkaasti.

Videolla rimputan stereokilkutinta kädessäni eikä pokkarin vaatimaton äänentaltiointi tee oikeutta laitteen äänivaroille.

Painoksi puntari näytti 210g, eli ei siinäkään mielessä mikään lelu. :)

Liitteet
Kaksoiskello_5.jpg
Kaksoiskello_5.jpg (10.71 KiB) Katsottu 1788 kertaa
Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4803
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Torvi!

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Tilsin tuon Polarpandan mökä sireeni ja täytyy sanoo että kimakka ääni mokomasta lähtee ja tilaakin sillä mokomalla saa. Koiran omistajat oikei antaa " ihastuneita " katseita meikäläiselle. Kun jotkin hurtat menee kyyryyn kun kuulevat äänen tuon huomion. Rullaluistelijat antaa ensikerran tilaa sen suuremmitta eressä venkuilematta. Ainoastaan on olut pari juoksijaa joilla on sellaiset suuret sankakuulokkeet korvis jotka ei ole tajuneet antaa tietä, johtunee varmaan näiden kuuntelu laitteiden mökä tasosta. Kun itsekin kuulen sen korvia raastavan hevin repimisen omissa korvissa. Taitaa olla aika umpiluuta nuo aivot kun sellaisen mökän kestää. Että hyvin toimii tämä äänimerkki 90 prosentisesti, eli ainoastaan näihin umpi hevisteihin se ei auta. :mrgreen:

Vastaa Viestiin