Huolimattomuutta // ketju kierteellä

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Huolimattomuutta // ketju kierteellä

Viesti Kirjoittaja tavasti »

PW kirjoitti:

Poijaat on keksineet ihka uuven kevätharjotus metoodin, ketjut solmuun ja eiku harjottelemmaan :D
Kesän alussa ku oikasee ketjut ni jo pyörä lentää :D

Just tämmöisihän harjoituksia sitä pitää tehdä, että saadaan suorituskyky kuntoon ilman ylinopeussakkoja. Vielä jos tuntuu että menee liika kovaa, niin pitää vähän kuristaa hengitystä ahtaammalle, ks http://www.compactfit.com/cgi-bin/webio ... aitti=mbn2

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

musti&siippa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 271
Liittynyt: 01 Helmi 2009, 20:14
Paikkakunta: Nokia

Re: Huolimattomuutta // ketju kierteellä

Viesti Kirjoittaja musti&siippa »

PW kirjoitti:

Poijaat on keksineet ihka uuven kevätharjotus metoodin, ketjut solmuun ja eiku harjottelemmaan :D
Kesän alussa ku oikasee ketjut ni jo pyörä lentää :D

Petri

Juurikin näin! Iso kiitos tästä ketjusta! :D

musti

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Huolimattomuutta // ketju kierteellä

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Tässä kun laiton uuden kehän takavanteelle. Tein samalla havantoja pyöräni mittatarkuuksista . Ensinnäkin huomasin että etu ja takapyörä ei kulje aivan samassa linjassa . Toiseksi jos etupyörän laittaa vatupassi suoraan pystysuorassa olin siinäkin pientä eroa. Pinnatessa takapyörän linjasin sen keskiön kulkemaan samalle linjalle etupyörän kansa ja samalla viilasin muutman työnön takapään kiinityshalosta. Sain molemmat pyörät vaateriin. Tärkeintä tässä on ensin laittaa molemmat pyörät vaateriin ja sen jälkeen rihlata pyörät kulkemaan millilleen samassa linjassa.
Voin sanoa että tämän jälkeen pyörän käyttäytyminen muuttuu tapiliksi ja reakoi huomattavasti ajajansa ohjausliikkeisiin. On suorastaan nautinto tuntee se eron tuoma tunne lenkllä. Pyörä on nöyrempi ohjausliikkeille ja korjaa itsekin paremmin itseään ajossa. Suosittelen kaikille tämmösen operaation tekemistä. Ei pidä luottaa että tehtaan jäljeltä kaikki on kontiksessa. Tietysti yksi näkökohta on että putket muuttaa hivenen ensikilometrien ja vuosienvarrella asentoaan ja mikä todennäköisintä että ajaja myös mukautuu näihin virheisiin. Eikä kiinitä niihin huomiota. :mrgreen:

Vastaa Viestiin