Jukka kertoi ja selvitteli minulle syksyllä, hipsu tyypin tärkeitä "ottoja ja jättöjä". Kinnerissä on varmasti omat terveet, tärkeät mitat ja kulmat.
Montako meliöö mahtaa korin pinta- ala olla näissä kinnereissä keskimäärin? Pohjan ei kai tarvitse olla kova, eikä lokareiden, eikä ketjusuojien.
Itse olen ajatellut yrittää tehdä korin
http://www.terpol.fi/tuotteet.htm AIREX PVC levystä jonka pinnottaisin tarpeen mukaan ainakin toiselta puolelta hiili- ja lasikuitukankailla. Hartsina ajattelin käyttää vain polyesteri hartsia. Systeemi on työläs ja en ole varma miten onnistuu vaikka olen leikkinyt aineilla jo yli 30 vuotta. Epä varmuuksia on juuri paino, johon täällä kaiken aikaa viitataan. Toinen on sitten työn muuten ulkoisesti onnistuminen, pinnan laatu ja silleen.
Olin tässä kerran jo taas aika varma, että perustan tämän kinneri projektin Trice pohjalle, nyt en enää ole siitäkään varma kun olen teidän juttujanne lukenut. Tulee ilmeisesti pitkä opiskelu.
Kaikkea on näköjään keksitty ja tässä pyöritelty mutta kaksi kääntyvää pyörää oikealla ja yksi vetävä pyörä vasemmalla, en ole vielä nähnyt, vai onko se variaatio lynkattu jo aikaisemmin.
Ystävällisesti
Teuvo
Turku